Gezondheid alle pijlers

Opgezette lymfeklier in mond

18-03-2013 15:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames

Ik heb een vraagje was net bij de huisarts met een vraag over een speekselklier en nu zegt ze dat het een opgezette lymfklier is ik was in schok. Heb het namelijk al een tijdje maar iedere keer als ik er naar vroeg kon ze het niet voelen.

Nu is mijn vraag is er iemand die ook zoiets geks heeft het zit in mijn wang te hoogte van je bovenste kiezen er zit een opgezet strengetje. En soms word zwelling iets minder .

Hoop dat iemand me gerust kan stellen

Alvast bedankt!
Bij een speekselklierverstopping kun je hem zien groeien als je iets zoets eet. Dan wordt er namelijk in een keer veel speeksel aangemaakt. Dat strengetje boven in je wang zou een speekselbuisje kunnen zijn waar in het einde een steentje vast zit. Dan zou je speekselklier + buisje op kunnen zwellen.

Mijn huisarts dacht laatst dat ik een opgezwollen lymfeklier had, wat dus een speekselklier bleek te zijn.

Mocht het toch een speekselkliersteentje zijn, zure dingen eten! Die van mij kwam er uit toen ik in een superzure appel beet. Er werd in eens zo veel speeksel aangemaakt dat het steentje er uit geduwd werd.
Wat had de huisarts nog meer te zeggen behalve dat het een opgezette lymfeklier is?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Ik heb dat altijd als ik een koortslip krijg/heb. In mijn kaak, wang en mond, en vlak onder mijn kin.
Je was net bij de huisarts, maar die heeft het wel gevoeld en je vervolgens naar huis gestuurd??

Dat zou geruststelling nummer 1 moeten zijn

Ten tweede, een zwelling die minder wordt is zelden (ik wilde zeggen nooit maar ben natuurlijk ook geen arts...) iets engs. Als je bang bent dat het kanker is (gaat het daarom?) is het feit dat hij kleiner wordt (af en toe) in ieder geval een hele geruststelling. Kanker krimpt nooit

Ten derde, opgezette lymfklieren komen heel, heel veel voor. Kan aan van alles liggen.... stress, ontsteking, gewoon zomaar...

Niet zo in de stress zitten hoor Wat zei de huisarts verder nog dan?
Bedankt voor jullie reacties. Ik zit gewoon te shaken hier. Moet nu eerst bloed laten prikken. En dan maar afwachten.
Joh, een opgezette lymfeklier komt zó vaak voor. Je hoeft maar een wondje in je tandvlees te hebben en het kan al opzwellen.
Ik gok op een slijmcyste ofwel mucocéle.

Zit je er regelmatig aan met je tong om te voelen?

Probeer er van af te blijven, dan gaat het misschien vanzelf weg.
quote:Beter.Laat schreef op 18 maart 2013 @ 16:12:

Ik gok op een slijmcyste ofwel mucocéle.

Zit je er regelmatig aan met je tong om te voelen?

Probeer er van af te blijven, dan gaat het misschien vanzelf weg.Dat is knap, zo zonder de patiënt gezien te hebben
Ga naar je tandarts.
Nee helaas is het geen slymsyste. En moest in juli naar de kaakchirurg en die zag niks op de foto maar toen had ik het ook al. Het is echt een lang opgezet strengetje die horizontaal langs de boven tanden in mijn wang zit. En heb er al zeker 1,5 jaar last van.
Nou dan zal het wel meevallen. Als de foto's niets uitwezen en het zit er al 1 1/2 jaar. Rustig aan...
ik zou me in ieder geval niet acuut zorgen gaan maken! Probeer het een tijdje uit je hoofd te zetten want van steeds aanraken met je tong of vingers kan ie ook chronisch vergroot blijven.

En anders eens door je tandarts laten kijken? Tis jouw lichaam en jij moet gerustgesteld worden. Zou in ieder geval even je bloedtest afwachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven