Gezondheid alle pijlers

Opgezwollen lymfeklieren

26-02-2015 18:14 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,

Ik voel zo`n druk in m`n nek (de lymfeklieren onder mn kaak). En nu maak ik me natuurlijk zorgen dat het wat ernstigs is...want ik voel me uberhaubt al lange tijd niet lekker.

Kan me herinneren dat ik dit gewoon een maand of 4 geleden voor het eerst had, en nu steeds sterker wordt. Ik ga morgen naar de huisarts...

Herkent iemand dit?
Ja, herkenbaar. Is gemakkelijk weg te krijgen door karnemelk te drinken, dan ben je er zo van af.
Ja ik had dit toen ik ontstoken amandelen had, maar dan kun je ook nog amper eten etc door de pijn.

Het zouden ook je verstandskiezen kunnen zijn? Kan vanalles zijn eigenlijk .
quote:Cateautje schreef op 26 februari 2015 @ 18:16:

Ja, herkenbaar. Is gemakkelijk weg te krijgen door karnemelk te drinken, dan ben je er zo van af.Jij bent arts?
Huh, karnemelk?
Op blote voeten door het gras lopen bij volle maan maar je kunt natuurlijk ook gewoon naar je huisarts gaan.
verba volant, scripta manent.
quote:dubbeltje4 schreef op 26 februari 2015 @ 18:21:

[...]

Jij bent arts?Snap je nou echt niet dat dat een grapje is?
Eigenlijk ben ik aan het twijfelen. Over 3 weken moet ik naar een internist. Nu twijfel ik of ik daarop zou wachten (maar nu doen de klieren pijn), of morgen naar huisarts zal gaan...
Nu doen ze pijn, gisteren ook? Is het een zwelling die komt en gaat of neemt geleidelijk toe?
quote:smulrol schreef op 26 februari 2015 @ 18:36:

[...]

Snap je nou echt niet dat dat een grapje is?Gezien haar andere posts geloof ik niet dat Cateautje een grapje maakt.
quote:smulrol schreef op 26 februari 2015 @ 18:40:

Nu doen ze pijn, gisteren ook? Is het een zwelling die komt en gaat of neemt geleidelijk toe?

Gewoon naar een dokter gaan, als ze het niet vertrouwt.

\
quote:smulrol schreef op 26 februari 2015 @ 18:40:

Ja, gisteren ook. Over de dag gaat het bij vlagen, soms voel ik het een paar uur wel, soms een paar uur niet. Maar ik was ook wel een beetje ziek deze week (weet alleen niet wat ik had: niet speciaal verkouden of buikpijn, maar algeheel).

Zwelling neemt geleidelijk toe denk ik (tenminste tot nu toe).
Ga je toch even naar de huisarts als je je er druk om maakt.
Hier soortgelijk verhaal. Blijkt dat ik chronisch hyperventileer en stijf sta van de spanning (en daardoor kunnen je klieren dus ook gezwollen zijn). Ik was ook bang voor de engste dingen. Onderzoek afwachten en niet gaan zoeken op internet, daar vind je alleen enge verhalen.
lymfeklieren zwellen snel op, als je ziek bent, verkouden , ergens last hebt , deze klieren zwellen heel snel op en laten merken dat er iets niet goed is met je lichaam. Ik heb het ook regelmatig, voel ik allerlei bultjes in mijn nek.

Wel zou ik altijd naar de HA gaan als je dit hebt, bij mij is een echo gemaakt en ik weet zeker dat het onschuldige klieren zijn.. Laat dat bij jou ook even uit sluiten.Succes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:wished- schreef op 26 februari 2015 @ 19:38:

lymfeklieren zwellen snel op, als je ziek bent, verkouden , ergens last hebt , deze klieren zwellen heel snel op en laten merken dat er iets niet goed is met je lichaam. Ik heb het ook regelmatig, voel ik allerlei bultjes in mijn nek.

Wel zou ik altijd naar de HA gaan als je dit hebt, bij mij is een echo gemaakt en ik weet zeker dat het onschuldige klieren zijn.. Laat dat bij jou ook even uit sluiten.SuccesDat laatste is helemaal niet altijd nodig, op thuisarts.nl kan je de officiele huisartsen richtlijnen zien

http://thuisarts.nl/vergr ... rgrote-lymfeklier-in-hals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven