Gezondheid alle pijlers

Opgezwollen voet

11-06-2014 06:34 50 berichten
Nou ja, de naam zegt het al. Dit is dus al een aantal dagen. Zelf heb ik jaren in de zorg gewerkt, van zorgkundige tot doktersassistente.

Maar ik weet dus wel het verschil tussen oedeem en gewoon vocht in je voeten en dit is dus duidelijk oedeem.

Omdat ik ook nog longpatiënt ben en mijn hele familie is doodgegaan of aan het doodgaan is, van hartfalen , begin ik me nu toch wel zorgen te maken.

Ja hup naar de dokter zullen jullie zeggen maar het is nog maar een dag of drie begonnen, linker superdik, rechter wat zeurderig gevoel en wat opgezwollen.

Ik heb er al een windel omgedaan en als het vrijdag niet over is zit ik er meteen.

Wilde alleen wat ervaringen horen, en ja ik weet dat het zo kan zijn dat de bloedtoevoer niet normaal verloopt , maar daar ga ik niet van uit, ben gewoon nieuwsgierig.

P.s, mijn toetsenbord ligt in coma na een schoonmaakbeurt , dus let even niet op de spelfouten, jongste komt vanmiddag een nieuwe brengen
Alle reacties Link kopieren
En? Wat zei de huisarts?
quote:girlpower29 schreef op 11 juni 2014 @ 12:38:

Die hevige benauwdheid zou ook kunnen betekenen dat je vocht achter je longen vast houdt, dat weet je toch?

Loop die 3 deuren verder vanmiddag nog maar.

Tenzij je het stoerder vindt om hard voor jezelf te zijn.Yepik weet het, het is vaak de combinatie, oedeem en long, hart of leverfalen, aangezien ik nu zo benauwd ben, vermoed ik de longen, maar ik geef ik morgen een update, dat wil zeggen dat er niets aan de hand is .Kan ik ook weer normaals schrijven
Prada, doe me een lol en ga even naar de HAP. Aan ons heb je in deze echt niks hoor.
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 juni 2014 @ 18:55:

Prada, doe me een lol en ga even naar de HAP. Aan ons heb je in deze echt niks hoor.+1.
Benauwd en oedemateuse benen, ik had me toch al wel eerder gemeld bij de huisarts dan morgen.

Laat je weten wat hij-zij zei?
quote:lila01 schreef op 11 juni 2014 @ 12:46:

En? Wat zei de huisarts?Lila morgen ga ik pas. Jeroen ik weet dat jij ook medisch onderlegt bent (meer als mij zelfs.) Ik begrijp je bezorgdheid. Maar nog steeds denk , ach joh het is niks. Laat het morgen weten
Misschien is het ook niks, ik weet het niet. Maar waarom een topic geopend als je je toch geen zorgen maakt? Het kan natuurlijk wezen dat je gewoon een beetje aandacht wilt trekken, maar daar ga ik gemakshalve maar even niet van uit. Dus denk ik dat je je wel degelijk zorgen maakt, maar dat je simpelweg niet naar de HAP durft, of dat je stoer wilt doen of zo..

Okee, daar komt ie: de schop. Trut, ga onmiddellijk naar die HAP! Als het niks is is het mooi, en als het wel wat is is het alleen maar handig als je er op tijd bij bent! Denk je dat je jongste het leuk vindt als ie morgen aankomt met een nieuwe computer voor zijn moeder en hij vindt zijn moeder... nou ja je snapt wel wat ik schrijven wou. Ga nou gewoon. Je bent echt niet stoer zo, alleen maar dom.
Goed dat je morgen naar de huisarts gaat maar beetje jammer dat je er niet op hebt gestaan dat je vandaag nog langs wilde komen

Ben je nu nog zo benauwd?
Zeg maar Spijker.
gofferdorie Pra! Bel de HAP, dit is niet goed met die benauwdheid erbij
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dikke voeten kan een keer gebeuren, kan ook hormonaal zijn.

Benauwdheid en heesheid wijst toch op wat meer.

Ik had al bij de SEH gezeten als ik jou was geweest.
Het is, zoals Voldemort zegt, niet stoer dat je zo lang hebt gewacht Prada, het is zelfs uitgesproken dom. En dan mogen mensen die in de zorg werken wel zorgmijders zijn, dan is dat nog niet iets om trots op te zijn.
Welke klachten heb je nog meer?

Paarse lippen? Blauwe nagels?

Opgezette ogen?

Hartkloppingen?

Minder plassen?

Of hier geen last van?
Hoe kun je in Godsnaam met jouw professionele achtergrond en deze kennis van jouw familiegeschiedenis op dit gebied zo ONTZETTEND laks met je gezondheid omgaan? Ik vind je niet stoer, ik vind je HEEL ERG DOM!
Tja Lady en Nummer, er zit zoveel waarheid in jullie antwoorden. Soms (en ik hoop niet dat jullie mij hierop aanvallen) kan ik wel destructief zijn. Maar goed, ik laat het morgen weten.
Prada, ik heb niet alles gelezen, maar slik je soms amlodipine? Daar kan je rare dingen van krijgen. Ik barstte uit m'n schoenen toen ik dat gebruikte, zodra ik stopte was het over (natuurlijk wel in overleg met ha).

Sterkte!
quote:prada schreef op woensdag 11 juni 2014 23:38 Tja Lady en Nummer, er zit zoveel waarheid in jullie antwoorden. Soms (en ik hoop niet dat jullie mij hierop aanvallen) kan ik wel destructief zijn. Maar goed, ik laat het morgen weten.Ik heb geen enkele reden om je daar op aan te vallen. Maar ik heb wel een tip: ga daar serieus wat aan doen! Je brengt jezelf in gevaar op deze manier. Succes bij de dokter vandaag!
quote:prada schreef op 11 juni 2014 @ 19:55:

Lila morgen ga ik pas. Jeroen ik weet dat jij ook medisch onderlegt bent (meer als mij zelfs.) Ik begrijp je bezorgdheid. Maar nog steeds denk , ach joh het is niks. Laat het morgen weten

Wel typisch dat mensen die in de zorg werken erg slechte patiënten zijn. Ik heb zelf een keer zo lang met een kaakontsteking rondgelopen dat ik op een gegeven moment niet meer kon slikken en het slijm uit m'n mond droop. Ben ik zeker niet trots op, maar ik herken het zeker, ook bij collega's.

Elk geval prima dat je nu actie onderneemt. Hard zijn voor jezelf is geen slechte mentaliteit, maar je gezondheid laten prevaleren boven hard zijn voor jezelf is een betere mentaliteit
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
En?

Wat zei de dokter?
ÈCG gehad, die was goed. Plastabletten voor de oedeem en prednison voor de longen. Maandag terug.
quote:prada schreef op donderdag 12 juni 2014 18:55 ÈCG gehad, die was goed. Plastabletten voor de oedeem en prednison voor de longen. Maandag terug.Dat lijkt mee te vallen. Gelukkig! Maar evengoed is behandeling dus wel noodzakelijk. Gelukkig dus maar dat je niet nog langer hebt afgewacht. Beterschap!
He gelukkig. En nou niet meer zeuren en gewoon braaf naar de dokter maandag, en die pillen slikken. Er zijn mensen op de wereld die je nog niet kunnen missen
quote:sinnombre schreef op 11 juni 2014 @ 07:15:

Ja ervaring hiermee. Dikke voeten door hartfalen,

en daarbij nierproblemen.

Ik snap dan ook niet dat je ermee wacht tot vrijdag om naar de arts te gaan.

Natuurlijk moet je niet van het ergste uitgaan, maar je zal de eerste niet zijn bij wie het wel iets ernstigs is.

Dan kun je er maar beter eerder bij zijn.Mag ik iets vragen? Als je oedeem hebt in de benen, enkels, voeten door hartfalen, dan heb je toch meer klachten? Merk je meer dingen dat er sprake is van hartfalen? Kortom, dan moet je toch meer klachten hebben?
Prada, wel goed voor jezelf zorgen hoor.

Goed dat je naar de dokter gaat
quote:mrssippie schreef op 13 juni 2014 @ 00:11:

[...]

Mag ik iets vragen? Als je oedeem hebt in de benen, enkels, voeten door hartfalen, dan heb je toch meer klachten? Merk je meer dingen dat er sprake is van hartfalen? Kortom, dan moet je toch meer klachten hebben?Ik heb niet het gevoel dat ik aan hartfalen lijdt. Het ECG was goed, we bekijken nu of het van de longen afkomstig is omdat ik longpatiënt ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven