Gezondheid alle pijlers

Oplosbare hechtingen na knip lossen niet op?

12-09-2014 23:00 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
tijdje geleden bevallen en een knip gehad dus gehecht. Nou is de wond al dicht en voel ik mijn hechtingen onder de me huid zitten. Heeft iemand anders daar ook ervaring mee? en moet je hiervoor naar de huisarts als de hechtingen niet oplossen?
Kan soms heel lang duren, hoelang zitten ze er al? Is het geen littekenweefsel?

Anders gewoon even maar de verloskundige.
Ik heb dit 5/6 weken na m'n bevalling gehad. Knip was een week na de bevalling goed genezen - dacht ik - totdat het ging ontsteken. Het deed bij mij wel behoorlijk zeer. Het achtergebleven stukje inwendige hechting moest door de huisarts verwijderd worden. Dus als je er last van houdt, zou ik er wel even mee langs de huisarts gaan.
Mijn hechtingen zijn er ook nu pas uit (5wk na bevalling) terwijl de vk toen zei dat t met 3 weken wel eruit zou zijn..

Ach als je er geen last van hebt zou ik ze lekker laten zitten.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Weet niet hoelang geleden je bevallen bent? Voelde ze ook nog wel een tijdje zitten. Vk had gezegd dat ze idd met een week of 3 opgelost zouden moeten zijn maar pas met een week of 6 voelde ik ze echt niet meer. Na een maand of 2 uberhaupt nergens last meer van gehad, was volledig genezen. Daarna nooit meer wat gemerkt van de knip, nu bijna 9 mnd later.
De hechtingen irriteerden me, dus de vk heeft ze na een week verwijderd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
bij mij hebben ze er ook wel een tijdje gezeten, ik voelde ze inderdaad ook onderhuids zitten, weet niet meer exact hoe lang maar wel langer dan een maand op een gegeven moment kon ik er 1 zo heel langzaam zelf uit halen omdat hij er al voor 80 % zelf er uit kwam. het deed ook geen pijn meer alles was geheeld.
Bij mij bleven die onderhuidse hechtingen ook veeeeel langer zitten dan ze hadden gezegd. Met name een onderhuids knoopje, heel erg vervelend en irriterend.

Ben er toen zelfs nog mee naar de huisarts geweest, en die beaamde het probleem, maar deed er niets aan. Dat had ook eigenlijk niet gekund, want het was onderhuids dus dan had ze me opnieuw open moeten maken ofzo? En daarna weer hechten.

De uitwendige hechtingen waren wel een week na de bevalling door de verloskundige verwijderd. Maar die onderhuidse... Wat was ik blij toen ze ein-de-lijk vanzelf opgelost waren, na meer dan 6 weken.
Na mijn totaal ruptuur had ik alleen maar oplosbare hechtingen. De laatste verloor ik 15 maanden na de geboorte. En al die 15 maanden voelde ik hem gemeen prikken tijdens de seks. Geen idee dat het een hechting was trouwens, ik dacht dat ik gewoon verkeerd dichtgenaaid was. De opluchting toen het een hechting bleek! Maar goed, het kan inderdaad even duren. Sterkte!
Ik heb van mijn bevalling van meer dan 4 jaar terug nog steeds oplosbare hechtingen zitten van binnen (vaginawandruptuur). Die zijn inmiddels helemaal overkapseld, maar dus nooit opgelost, waren ook flink dikke draden. Ik heb er geen last van, die paar waar ik toen wel last van had, heb ik met een spiegel en nagelschaartje weggeknipt (verloskundige deed het niet, want oplosbaar, dus niet nodig).
Die van mij waren gaan ontsteken, zowel vk als huisarts hebben er een flink aantal verwijderd, uiteindelijk heeft de gyn de laatste moeten verwijderen omdat zij die anderen ook niet netjes weg kregen. Had er behoorlijk veel last van, kon niet goed zitten en als ik rechtop stond voelde ik het enorm trekken. Volgens vk en huisarts was t ook abnormaal strak gehecht (onder narcose op ok gedaan omdat de placenta niet los liet). Litteken voel ik nu een jaar later nog wel zitten, maar is niet pijnlijk meer gelukkig.
Bij mij heeft de verloskundige ze wel eruit gehaald. In de eerste maand al omdat ze een trekkend gevoel gaven en omdat een uiteinde van het draadje prikte. later bleek dat er verkeerd gehecht was en moest het opnieuw geknipt en gehecht worden en die hechtingen zijn wel vanzelf opgelost gelukkig.
Bij mij was er ook 1 niet goed opgelost en die ging ontsteken.

De VK heeft dat weggehaald en toen ging de ontsteking vrijwel direct weg.
Stressed is just desserts spelled backwards
Bij mij was er alleen een knobbeltje, een knoopje van de hechting, blijven irriteren na de bevalling. De VK raadde aan het zachtjes te masseren - met schone handen natuurlijk - en dat hielp bij mij goed. Paar dagen later was het weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven