Oplosbare hechtingen na knip lossen niet op?
vrijdag 12 september 2014 om 23:00
vrijdag 12 september 2014 om 23:08
Ik heb dit 5/6 weken na m'n bevalling gehad. Knip was een week na de bevalling goed genezen - dacht ik - totdat het ging ontsteken. Het deed bij mij wel behoorlijk zeer. Het achtergebleven stukje inwendige hechting moest door de huisarts verwijderd worden. Dus als je er last van houdt, zou ik er wel even mee langs de huisarts gaan.
vrijdag 12 september 2014 om 23:15
zaterdag 13 september 2014 om 00:01
Weet niet hoelang geleden je bevallen bent? Voelde ze ook nog wel een tijdje zitten. Vk had gezegd dat ze idd met een week of 3 opgelost zouden moeten zijn maar pas met een week of 6 voelde ik ze echt niet meer. Na een maand of 2 uberhaupt nergens last meer van gehad, was volledig genezen. Daarna nooit meer wat gemerkt van de knip, nu bijna 9 mnd later.
zaterdag 13 september 2014 om 03:33
bij mij hebben ze er ook wel een tijdje gezeten, ik voelde ze inderdaad ook onderhuids zitten, weet niet meer exact hoe lang maar wel langer dan een maand op een gegeven moment kon ik er 1 zo heel langzaam zelf uit halen omdat hij er al voor 80 % zelf er uit kwam. het deed ook geen pijn meer alles was geheeld.
zaterdag 13 september 2014 om 05:37
Bij mij bleven die onderhuidse hechtingen ook veeeeel langer zitten dan ze hadden gezegd. Met name een onderhuids knoopje, heel erg vervelend en irriterend.
Ben er toen zelfs nog mee naar de huisarts geweest, en die beaamde het probleem, maar deed er niets aan. Dat had ook eigenlijk niet gekund, want het was onderhuids dus dan had ze me opnieuw open moeten maken ofzo? En daarna weer hechten.
De uitwendige hechtingen waren wel een week na de bevalling door de verloskundige verwijderd. Maar die onderhuidse... Wat was ik blij toen ze ein-de-lijk vanzelf opgelost waren, na meer dan 6 weken.
Ben er toen zelfs nog mee naar de huisarts geweest, en die beaamde het probleem, maar deed er niets aan. Dat had ook eigenlijk niet gekund, want het was onderhuids dus dan had ze me opnieuw open moeten maken ofzo? En daarna weer hechten.
De uitwendige hechtingen waren wel een week na de bevalling door de verloskundige verwijderd. Maar die onderhuidse... Wat was ik blij toen ze ein-de-lijk vanzelf opgelost waren, na meer dan 6 weken.
zaterdag 13 september 2014 om 06:50
Na mijn totaal ruptuur had ik alleen maar oplosbare hechtingen. De laatste verloor ik 15 maanden na de geboorte. En al die 15 maanden voelde ik hem gemeen prikken tijdens de seks. Geen idee dat het een hechting was trouwens, ik dacht dat ik gewoon verkeerd dichtgenaaid was. De opluchting toen het een hechting bleek! Maar goed, het kan inderdaad even duren. Sterkte!
zaterdag 13 september 2014 om 07:28
Ik heb van mijn bevalling van meer dan 4 jaar terug nog steeds oplosbare hechtingen zitten van binnen (vaginawandruptuur). Die zijn inmiddels helemaal overkapseld, maar dus nooit opgelost, waren ook flink dikke draden. Ik heb er geen last van, die paar waar ik toen wel last van had, heb ik met een spiegel en nagelschaartje weggeknipt (verloskundige deed het niet, want oplosbaar, dus niet nodig).
zaterdag 13 september 2014 om 07:40
Die van mij waren gaan ontsteken, zowel vk als huisarts hebben er een flink aantal verwijderd, uiteindelijk heeft de gyn de laatste moeten verwijderen omdat zij die anderen ook niet netjes weg kregen. Had er behoorlijk veel last van, kon niet goed zitten en als ik rechtop stond voelde ik het enorm trekken. Volgens vk en huisarts was t ook abnormaal strak gehecht (onder narcose op ok gedaan omdat de placenta niet los liet). Litteken voel ik nu een jaar later nog wel zitten, maar is niet pijnlijk meer gelukkig.
zaterdag 13 september 2014 om 08:34