Gezondheid alle pijlers

Oregano olie

26-10-2017 15:55 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb een vraag. Ik loop nu bij een orthomoleculair therapeut. Ik heb al jaren darmklachten en een angststoornis. Nu wil ze een darmtraject starten. Ik heb nu oregano olie gehad. 3 druppels per dag. Ik lees erg goede ervaringen over dit kruid. Nu vraag ik mij af wie er ervaring mee heeft een vooral: ik heb grote angst voor overgeven. Ik durf die druppels niet in te nemen. Ben zo bang voor bijwerkingen!!! Heeft iemand tips of ervaringen met dit middel?

Thanx!
Oregano is een kruid dat in de keuken wordt gebruikt, het is een onderdeel van spaghetti bolognese, dus je hoeft je niet druk te maken over eventuele bijwerkingen.

Het is een kruid dat vooral in de Italiaanse keuken wordt gebruikt en Italianen worden gezien als één van de gezondste volkeren ter wereld.. Dat komt door het mediteraanse dieet dat zij volgen en dat zit boordevol oregano.

Be happy.
Bijwerkingen van kruiden waar je mee kookt....?
Internagelaktisch
Darmklachten, angststoornis en overgeven? Heb je soms een eetstoornis?
@nina, ik vermoed een angstoornis om over te geven. Emetofobie.

@TO: Kun je het niet vermengen met iets anders? Iets dat je wel lekker vindt. Verder denk ik dat je beter bij een psycholoog aan je angst kunt werken dan bij een orthomolecair therapeut. Die angst zit in je hoofd, niet in je lijf.
Je weet dat orthomoleculaire behandelingen niet wetenschappelijk bewezen zijn?
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Hoi

Ik weet dat het beetje gek klinkt zo. Ten eerste ik heb absoluut geen eetstoornis. Eet het liefst alles wat los en vast zit. Om het een beetje kort uit te leggen. Al vanaf jongs af aan de stempel spastische dikke darm gekregen. Veel buikpijn en daardoor slecht eten. Gelukkig ben ik er redelijk overheen gegroeid. Eet nu eerder te veel dan te weinig. Vanaf 16 jaar paniek aanvallen. Tot heden eigenlijk.... slik daar anti depressiva voor. Al 13 jaar...
Al bij verschillende psychologen geweest. Huisartsen en hypnotherapie. Nu kreeg ik het advies naar een orthomoleculair te gaan. Zij geeft aan dat er gaatjes in mijn darmwand zitten enzovoorts enzovoorts. Als ik dit bekijk op internet zie ik dat de klachten die ik heb daar behoorlijk aan gerelateerd zijn.
Ik gebruik dus geen oregano olie voor het koken maar echt speciale olie waar ik maar 3 druppels per dag van mag. Het is heel sterk geconcentreerd. Als ik de werking daarvan bekijk op internet is het echt super spul! Soort van natuurlijke antibiotica. En dus ook goed tegen depressie en angsten. Ik weet dat het niet wetenschappelijk bewezen is. ( althans niet helemaal) maar ik wil door graag proberen.
En ja ik heb inderdaad ook emetfobie. Angst om over te moeten geven. Vandaar dat ik met het slikken en innemen van dingen erg voorzichtig ben. Vandaar mijn vraag hier of iemand er ervaring mee heeft.
Zij geeft aan dat er gaatjes in mijn darmwand zitten enzovoorts enzovoorts
Ja, er zitten gaatjes in je darmen, daardoor worden voedingsstoffen opgenomen uit de darmen. Bij iedereen, niet alleen bij jou.

Maar als jij denkt dat 3 druppels olie van een kookkruid jou van je klachten afhelpt, dan moet je dat zeker proberen.

Wat kostte dat advies eigenlijk?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh hebben we de lekkende darm weer...
Ja, het leaky guttsyndroom is een echt modeverschijnsel. Vraag me ook af hoed dat is onderzocht. Daar heb je toch op z'n minst een MRIscan voor nodig.
Ooh ik lees niet al te positieve reacties.... het klonk mij heel logisch allemaal. Nou het heeft eigenlijk niks gekost. Alleen doe supplementen zijn duur. Zoals die olie....
Begin alleen te twijfelen nu
Toch als ik er naar zoek blijkt en lekkende darm wel degelijk te bestaan... pff weet het nu ook niet meer! Ik dacht baat het niet dan schaad het niet toch?
nou innemen die hap dan.
Schaden zal het niet doen, maar baten waarschijnlijk ook niet. ;-)
Spekje87 schreef:
26-10-2017 19:28
Toch als ik er naar zoek blijkt en lekkende darm wel degelijk te bestaan... pff weet het nu ook niet meer! Ik dacht baat het niet dan schaad het niet toch?
Nee, als je zoekt, vind je websites over lekkende darmen. Dat betekent niet dat het bestaat in die vorm. Ja gaatjes in je darm bestaan wel, maar dan hebben we het over een darmperforatie en dat is echt heel iets anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven