Gezondheid alle pijlers

Oren klappen dicht

25-10-2011 18:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil hier een vraag stellen voor mijn vrouw.

Ze heeft sinds een aantal maanden steeds last dat haar oren dicht klappen en dan hoort ze zichzelf ademen en ze hoort zichzelf bijna niet praten en klinkt dan heel nasaal.

Probleem is voorgelegd aan de huisarts en die zag vocht achter het trommelvlies. Na een aantal neussprays is ze bij de KNO arts gekomen maar die kan helemaal niks vinden. Niet bij gewoon onderzoek , niet bij foto's en ook niet bij een uitgebreide allergie test.

Iemand die dit ook heeft gehad/heeft ?? Alle tips zijn welkom.
Ook vocht achter trommelvlies gehad en ik kreeg zure oordruppels van de huisarts. Vocht werd bij mij verergerd doordat ik zoveel met m'n oor bezig was met wattenstaafjes enzo, ddaardoor ging het ontsteken. Met de zure oordruppels en m'n oren met rust laten is het overgegaan.
Herkenbaar, ik heb het ook jaren gehad, oorzaak niet kunnen achterhalen. Bij mij kwam het vaak op als ik aan het sporten was.

Nu al jaren geen last meer van gehad. Ik kan dus geen oplossing geven, maar weet wel dat het knap vervelend was. Sterkte voor je vrouw.
@ Kissa.

Het vocht was al weer weg volgens de kno

@eimmer.

Het is zeker lastig en goed te horen dat het bij jouw vanzelf weer over is gegaan. Jaren last klinkt behoorlijk vervelend.
Ooh sorry jjcjc dat had ik niet begrepen.

Haar probleem ligt waarschijnlijk In de buis van eustachius. Kan het zijn dat er misschien iets is op het werk waar je vrouw allergisch voor is? Ik begrijp dat ze haar oren ook niet kan 'klaren' op het werk? Als het een allergische reactie is dan is dat ook de verklaring waarom de KNO arts niets zag op het bezoek.
Ook ik lees nu net dat ze al allergietesten heeft gehad.

Dat maakt het wel lastiger! Ze zou wel eventueel anti-histamine of tewel hooikoortstabletjes kunnen proberen? Als dat werkt, weet je wel zeker dat het een allergische reactie is.
Hoi Kissa,

Bedankt voor het meedenken. anti-histamine heeft ze ook al gebruikt en ook dat gaf geen verbetering evenals stomen en alle huismiddelen om de gezichtsholtes schoon te krijgen. Volgens de kno zag alles er prima en schoon uit.

Na veel googlen komen we hier op uit http://www.tubaaperta.nl/index.php?page=symptomen

Dit heeft heel veel raakvlakken met wat mijn vrouw heeft.

Over een paar weken moet ze wer bij de kno terugkomen en zal ze dit eens voorleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven