Gezondheid alle pijlers

osteopaat

12-03-2013 17:49 35 berichten
Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met een osteopaat.

Ik ben er voor het eerst geweest, hoewel het allemaal erg vaag was heb ik er vertrouwen in.

Ik ging met schouderklachten, de arts verwees me ( voor de zoveelste keer) naar een fysio, maar ik kwam daar nooit van mijn klachten af.

Ik voel me niet anders en de pijn is nog niet minder maar ik begreep dat er een aantal behandelingen over heen gaan voordat ik minder pijn heb.

Ik had wel hoofdpijn erna, na Eem aantal glazen water is dat wel minder.
quote:marmul schreef op 12 maart 2013 @ 19:59:

Ik ben zo blij met de osteopaat, ik ben er nu aan aantal keer geweest, ik heb nu veel minder last van mijn darmen, nek en schouders.

Volgens de huisarts had/heb ik het syndroom van tietze waar ik veel last van had. Door de osteopaat (die overigens zegt dat het geen syndroom is maar veroorzaakt wordt door verkeerde houding) heb ik er geen last meer van.

En ik vind dat de osteopaat geen alternatieve geneeswijze is, hij kijkt naar je hele lichaam. Alle organen staan met elkaar in verbinding hier gaat de osteopaat op in. De meeste klachten hangen namelijk samen met elkaar.

De eerste keren was ik heel moe na een behandeling, nu veel minderHet is alternatief omdat de werking nooit is bewezen/ aangetoond. En dat is natuurlijk heel vreemd, het wordt immers allang toegepast en als de osteopatie zo succesvol is als ze zelf beweert dan moet dat makkelijk zijn vast te stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 12 maart 2013 @ 21:11:

layla het is echt flauwekul dat je eileider van buitenaf weer "goed gedraaid" kan worden. Dat je desondanks toch zwanger bent geworden had natuurlijk ook prima zonder deze "behandeling" gekund. Je hebt 12 pogingen in een jaar, en hoe langer je bezig bent hoe meer kan je hebt op succes.Dat is jouw mening, ik ben er echt van overtuigd dat het geholpen heeft.
Blij toch veel positieve reakties te lezen,

Met de nek/schouder klachten hadden jullie gelijk resultaat of voelden jullie iets? Ik heb nl nog veel pijn, had gehoopt dat het toch iets minder was.
Okee ik ben heel blij. Ik sliep al vanaf december heel slecht vanwege de pijn. Werd 100 x per nacht wakker en wist dan niet hoe ik moest gaan liggen.

Vanmorgen werd ik wakker en het eerst wat ik dacht was, ik heb geslapen :D :D en ik heb geen pijn.

Zal me reet roesten dat het kwakzalverij is, maar het werkt!
quote:bloempje027 schreef op 12 maart 2013 @ 18:04:

Ik heb er goede ervaringen mee! Had twee jaar last van mijn stuitje, meneer de osteopaat had het in 10 minuten gefixt! Bleek een botje verkeerd te staan, dat was nooit iemand opgevallen. Succes!!

Heb je geluk! Fysio vond ook dat mijn stuitje verkeerd stond. Na het rechtzetten is mijn stuitje zo beschadigd dat ik bijna niet meer kan zitten of op mijn rug liggen

@ osteopaat, goede ervaring mee. Helaas geen oplossing geweest voor mij, maar het hielp even een paar uurtjes en ik ben het wel eens met de werkwijze
quote:momodoe schreef op 13 maart 2013 @ 07:29:

Okee ik ben heel blij. Ik sliep al vanaf december heel slecht vanwege de pijn. Werd 100 x per nacht wakker en wist dan niet hoe ik moest gaan liggen.

Vanmorgen werd ik wakker en het eerst wat ik dacht was, ik heb geslapen :D :D en ik heb geen pijn.

Zal me reet roesten dat het kwakzalverij is, maar het werkt!Haha mooi! Geniet ervan en ga ermee door
Wat fijn Momodoe

Volgende week woensdag mag ik. Heb er alle vertrouwen in.
Ik heb voor mijn nekklachten ongeveer 3 tot 4 behandelingen nodig gehad tot er echt langdurige verbetering optrad.

Na de eerste 2 behandelingen voelde alles wel heel ontspannen aan na de behandeling en duurde het ook wel weer een paar dagen/weken voordat ik weer erge last had.

Maar dat zei de ostheopaat er ook bij dat het een paar behandelingen nodig had.

Na behandeling 3 gaat het echt stukken beter met mijn nekklachten. Het is niet geheel weg, maar de klachten zijn veel minder en zijn meestal de dag erna na paracetamol en rust weer weg terwijl ik voorheen die zeurende afknellende pijn in mijn nek weken bleef houden en daar hielp geen pijnstiller tegen.
quote:Kwallenbal schreef op 12 maart 2013 @ 18:42:

Er zijn ook afgestudeerde arsten die osteopaat zijn, vergis je er niet in. Je moet kijken of ze bij NVO aangesloten zijn.

De opleiding tot osteopaat duurt minimaal 5 jaar.Maar wel met maar een paar uur per jaar. Op die manier kun je nog een opleiding tot schoonmaakster vijf jaar laten duren.
precies Miffy, en het is geen geregistreerd beroep, je zal ze ook niet in het BIG vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven