Gezondheid alle pijlers

Oud Hollandsche tips om sne beter te worden..?

18-03-2010 18:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Morgen heb ik een belangrijke dag, en juist nu begin ik me ziek te voelen. Gisteren kwam het al opzetten, ik ben maandag teruggekomen van een hele lange vlucht en al een week weinig geslapen, dat zal er wel mee te maken hebben.

Symptomen: keelpijn, oorpijn, hoofdpijn, waterige ogen, snotneus en spierpijn, geen koorts.

Hoe kom ik hier zo snel mogelijk van af? Iemand nog tips uit grootmoeders tijd? Of van nu, zo lang het maar werkt!

Wat ik zelf al heb gedaan: echinaforce, gorgelen met vieze tabletten, stomen, vitamines slikken, paracetamol, veel sinaasappels en broccoli eten, slapen.

In de titel een L vergeten, sorry!
Als je ziek bent, dan ben je ziek. Als er geen medicatie nodig is, dan is het enige dat helpt: uitzieken.

Vroeg naar bed met een paracetamol, of twee, kan natuurlijk nooit kwaad.
Kippensoep. Komt mijn moeder nog steeds brengen als er hier zieken zijn.
Warme douche, vitamine C, kruidenthee (evt. een paracetamolletje) en vooral slapen!!!! Waarschijnlijk ligt dat niet in je planning omdat morgen een belangrijke dag is, maar 10uur slaap doet bij mij in ieder geval meer dan alle huismiddeltjes bij elkaar.
Dat zeg ik....
Wat bij mij wel aardig helpt over het algemeen is Citrosan. Niet te drinken, maar voel me meestal snel daarna weer wat beter.
Oja kippensoep met veel peper, lekker zweten!

En verder idd slapen em paracetamol, ik hoopte op zo'n 'Mijn oma deed altijd..blabla' en dat ik dan beter zou zijn, maar dat slaat natuurlijk nergens op :-)
quote:goldmember schreef op 18 maart 2010 @ 18:48:

Oja kippensoep met veel peper, lekker zweten!

En verder idd slapen em paracetamol, ik hoopte op zo'n 'Mijn oma deed altijd..blabla' en dat ik dan beter zou zijn, maar dat slaat natuurlijk nergens op :-)

Tja, ziek is ziek natuurlijk. Dat was oma ook wel eens helaas.

Maar wat écht goed werkt is met een halve ui op je hoofd op één been in de kamer staan terwijl je het wilhelmus zingt. Ben je binnen 10 minuten helemaal beter . En...dat deed mijn oma ook altijd
Dat zeg ik....
Stomen met kamille.
Citrosan is hetzelfde middeltje als HotColdrex. Dat laatste vind ik dan wel weer lekker. (Citrosan heb ik nog nooit geproefd) Het is een mengsel van Vit. C en Paracetamol. Wel een opknapper. Te koop bij de drogist.

Verder: vannacht een ui naast je bed, smeren met dampo/vicks, stomen met dampo, vanavond een fikse borrel (of grog) voor je naar bed gaat ( klik hier voor recept )

Gorgelen met zout water tegen keelpijn, neusspray of zoutwater oplossing tegen dichte neus en oorsuizen.

En: veel beterschap!
Maar wat écht goed werkt is met een halve ui op je hoofd op één been in de kamer staan terwijl je het wilhelmus zingt. Ben je binnen 10 minuten helemaal beter

Geprobeerd, maar ik kwam niet verder dan 'Nahassaue..lala..eh..bloed!' Dus dat gaat m niet worden!

Maar serieus waarom een halve ui naast je bed? Waar helpt dat tegen? En helpt een borrel echt? Ik heb alleen een bodempje baileys in huis.
quote:goldmember schreef op 18 maart 2010 @ 18:54:

Maar wat écht goed werkt is met een halve ui op je hoofd op één been in de kamer staan terwijl je het wilhelmus zingt. Ben je binnen 10 minuten helemaal beter

Geprobeerd, maar ik kwam niet verder dan 'Nahassaue..lala..eh..bloed!' Dus dat gaat m niet worden!

Maar serieus waarom een halve ui naast je bed? Waar helpt dat tegen? En helpt een borrel echt? Ik heb alleen een bodempje baileys in huis.Halve ui werkt wel bij vastzittend slijm en een verkoudheid die je snel wilt laten overgaan. En een borrel helpt tegen alles
Dat zeg ik....
Oud-Hollandsch potje neucken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een ui helpt bij het 'ontsnotten'. Als je een ui pelt/snijdt krijg je traanogen. Als je hem naast je bed legt (wel doormidden gesneden trouwens) komen de sappen ook los en in je neus, wat helpt.

Borrel, uhm, tja, daar is vast ook een betere reden voor naast dat het lekker is

(Zoals Websje zegt...)
halve citroen uitpersen heet water erop en suiker naar smaak. Eigenlijk hoort er ook een borrel in maar dat lust ik niet. twee aspirine, paracetamol of wat je in huis hebt, hete douche en dan slapen. evt nog een ui naast je bed en als je iets hebt tegen hoesten zou ik dat ook nemen als het nodig is. dan zweet je het eruit. je word niet beter maar wel beter genoeg voor een dag werken. gebruik dan wel het weekeind en evt meer dagen om goed uit te zieken.
Erger u niet, verwonder u slechts!
- ui snipperen en alvast naast je bed zetten

- twee paracetamollen en één ibuprofen slikken

- warm douchen liefs zonder je haren nat te maken

- goed afdrogen en insmeren met Dampo

- oud t shirt aan

- onder de wol

- het beste er van hopen

Beterschap en succes morgen!
BGB ik zou wel willen maar niemand tot mijn beschikking... En ik ben ook niet echt in de positie om iemand op te pikken met mijn traanogen, rode snotneus en stem als een oude kraai...
rumgrog: 1/2 glas strohrum (40%) aanvullen met water en honing, dit opwarmen in de magnetron en nog citroensap toevoegen

dit recept zo vaak als nodig herhalen

dit combineren met normale ontstekingremmende pijnstillers zoals bijv. finimal
Elninjoo, ze moet morgen nog wel weer wakker worden, en het liefst zonder kater
Zou maar oppassen met die borrel, anders is de ziekte over maar zit je met een gigantische kater, dan is het middel echt erger als de kwaal volgens mij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat bij mij helpt is stomen.

Nou heb ik een stoomcabine dus das makkelijk maar de douche

heel heet laten worden in de douchecabine geeft hetzelfde effect.

Als ik zeg maar het ziek zijn op voel komen dan ga ik dus stomen savonds en vervolgens komt het 9 van de 10 keer snachts los, krijg ik koude rillingen enzo.

en sochtends voel ik me dan vaak alweer eer stuk beter.

Sinds ik stoom kwakkel ik ook veel minder dan voorheen.

Oja, na het stomen altijd even douchen (voor de vrijgekomen afvalstoffen) en natuurlijk ook goed drinken.
Ohja heel veel sinaasappelsap drinken, helpt bij mij altijd heel snel om me weer gezond te voelen. Dan drink ik wel 1 liter of meer (over de dag verdeeld).
De ui naast je bed is inderdaad altijd een succes, ik snijd ze altijd in plakken, voor een zo groot mogelijk oppervlak. Je neus gaat ervan open en je slaapt een nacht goed door, wat ook helpt.

Verder wat Pop zegt, gorgelen met zout tegen een zere keel. Water koken, flinke bodem zout in een glas en half vullen met het water. Even af laten koelen, (je wilt je keel niet wegfikken) en dan steeds een slok in je mond, gorgelen en weer uitspugen. Het zout doodt de bacterien. Doe het zelf ook, meestal 's ochtends en 's avonds. Vaak na 2 of 3 x al nergens last meer van. Beterschap!
Thanks voor de tips, ik ben al drie jaar niet ziek geweest, dus hopelijk zet het deze keer ook niet door, maar met jullie goede adviezen moet het goedkomen!
quote:goldmember schreef op 18 maart 2010 @ 18:58:

BGB ik zou wel willen maar niemand tot mijn beschikking... En ik ben ook niet echt in de positie om iemand op te pikken met mijn traanogen, rode snotneus en stem als een oude kraai...Heb je Willems topic op " Sex " gemist?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
[quote]Visje28 schreef op 18 maart 2010 @ 18:44:

Wat bij mij wel aardig helpt over het algemeen is Citrosan. Niet te drinken, maar voel me meestal snel daarna weer wat beter.[/quote

Oh, dat vind ik best lekker eigenlijk...citrosan. Heet drinken. Helpt goed als je daarna ook lang gaat slapen.

Doe een wollen sjaal om je hals, lekker warm aankleden en onder de wol. Zorg dat je neus niet verstopt zit zodat je geen ontstoken ogen krijgt (heb ik pas gehad en de oorzaak was neusverkoudheid).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven