Gezondheid alle pijlers

Oud voelen. Wanneer begon dit?

02-12-2019 19:32 156 berichten
Wanneer begon het “oud” voelen?
Je bent natuurlijk net zo jong als dat je jezelf voelt, echter komt er vast bij iedereen een moment dat je denkt; “verdorie waar is alle tijd gebleven”.

Ik heb er zelfs nu op mijn 31e al wel eens moeite mee. Voorheen was ik altijd het jonge frisse ding op het werk. Nu bij lange na niet meer.
Mijn zusje heeft het soms over “hippe” dingen die ik niet meer begrijp/snap.
Ook begin ik het wat aan m’n uiterlijk te merken. Kleine lijntjes in m’n gezicht, paar kilo zwaarder dan voorheen (naar 25e levensjaar) en na 0200 op bed is gewoon niet meer te doen.

Volgens mij is het echt zo; iedereen wil oud worden, maar het niet zijn....
Alle reacties Link kopieren
Rond 33-35 voelde ik mij ook oud. Het is een voorbijgaande fase. Inmiddels dik 40 plus voel ik mij helemaal niet oud. Ik heb het gevoel dat ik net de puberteit heb overleefd en nu komt die fack overgang er ineens aan..... o_o
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik 40 ben. Dat getal maakt me ook echt oud in mijn hoofd. Zaterdag werd ik nog voor Miss Holland uitgemaakt dus mijn uiterlijk zit me nog mee. Wel ben ik me vorige week in een pashokje de tandjes geschrokken van mijn slappe billen. Ben gelijk weer begonnen met sporten. En ik vind de technologie zo snel gaan! Daar word ik wel bang van. Nu snap ik al die oudjes die moeite hadden met pinnen...
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
04-12-2019 11:24
Oh maar dat is ook echt zo! Er was eens ergens een onderzoek, die stelt dat je op je 20e-25e 75%* van je "subjectieve" tijd erop hebt zitten. Dus de tijd zoals je die zelf meemaakt/tijdsperceptie. De rest van je leven wordt in 25%* gepropt door je brein.

*Weet niet de exacte getallen meer, kan ook iets van 60% en 30% zijn respectievelijk, maar in elk geval een belachelijk groot deel heb je al achter de rug wat je brein betreft.

Dat beleef ik dan weer echt niet zo. Ja, de tijd gaat snel, maar voor mijn gevoel niet heel veel sneller dan toen ik op school zat. En ik werk nu bijna even lang als dat ik op school (Inc studie) heb gezeten, gevoelsmatig klopt dat ook wel.
Hoewel de jaren 90 gewoon als getal dan weer vrij recent voelen voor mij ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me nooit oud gevoeld maar nadat mijn man ernstig ziek werd ben ik echt 5 jaar ouder en 5 kilo zwaarder geworden in 1,5 jaar tijd :|
Nooit bij stil gestaan dat dat door enorme stress en verdriet zo snel kan gaan.

Ik ben nu 45 en kan nu zeggen dat ik me op mijn 35e/36e me het beste voelde en er het beste uit zag. Nu proberen om elegant oud te worden :D
Alle reacties Link kopieren
Beleza schreef:
06-12-2019 10:29
Ik heb me nooit oud gevoeld maar nadat mijn man ernstig ziek werd ben ik echt 5 jaar ouder en 5 kilo zwaarder geworden in 1,5 jaar tijd :|
Nooit bij stil gestaan dat dat door enorme stress en verdriet zo snel kan gaan.

Ik ben nu 45 en kan nu zeggen dat ik me op mijn 35e/36e me het beste voelde en er het beste uit zag. Nu proberen om elegant oud te worden :D
Herkenbaar. Mijn man is 3x ernstig ziek geweest. Dat gaat niet in je koude kleren zitten.
Ook toen mijn vader overleed voelde ik me oud.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
03-12-2019 16:23
Volgend jaar is het 2020.
20 jaar geleden begon dus het nieuwe millennium.
Als ik denk aan 20 jaar terug, dan denk ik aan 1990.

En als ik denk aan de millennium wisseling, dan denk ik dat het 5 jaar terug is of zo.
En 10 jaar terug het 9/11 drama.

En dat ik inmiddels langer niet op school zat, dan wel op school.

Ben lichamelijk 37, geestelijk tussen de 12 en 24 :)
Herkenbaar.
1995 of 1996 lijkt voor mijn gevoel kort geleden, maar het is al 23-24 jaar geleden en als je dan kijkt naar de kleding, de mode, de kapsels van toen of de kwaliteit van foto’s, dan denk ik: ja, dat is al lang geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven