Gezondheid alle pijlers

Overal jeuk

27-03-2013 12:22 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben op zoek of iemand het herkend, want Google is niet heel duidelijk.

Sinds afgelopen vrijdag hebben wij een logee in huis. Her is een lief schattig konijntje.

Maar sinds gister word ik helemáál gek van de jeuk. Het jeukt niet op een plek, maar overal. Afgelopen nacht slecht geslapen, omdat ik steeds wakker word van se jeuk.

Kan het zijn dat ik allergisch ben? Ik heb ook.last van wintereczeem, maar nooit zo erg gehad als nu en dat zit altijd op dezelfde plekken.

Beetje lang verhaal, maar herkent iemand dit?
Antwoord op je vragen Ja en ja.

Konijntje de deur uit en huisarts bellen en overleggen of je eventueel pilletjes tegen de jeuk kunt krijgen (ga er nu gemakshalve vanuit dat je gezien je wintereczeem al genoeg zalven e.d. hebt).
Had je Nijntje al ontmoet voor deze logeerpartij? En daar ook zo'n reactie op gekregen? Heb je een alternatief waar het beestje heen kan?
Ik herken alleen het jeuk probleem. Ik heb sinds een paar dagen ook jeuk over mijn hele lijf, alleen hebben wij geen nieuwe dieren in huis (we hebben al 4 jaar katten).

Wel merk ik dat ik een droge huid heb en als ik me insmeer met een dikke vettige bodylotion dat het jeuken dan stopt...

Maar gezien het feit dat je een konijn in huis hebt, denk ik dat het logischer is dat je hier last van hebt!
ik heb ook sinds een paar dagen last van jeuk overal, maar heb geen huisdieren. Weet iig niet waar het vandaan komt, ik denk een allergische reactie voor iets of een bepaald drankje. @francisca, ik smeer ook bodylotion op de plekken waar het jeukt en dan wordt het wat minder. Met dit weer is mn huid sowieso erg droog.

TO, heb je wel eens vaker een allergische reactie op een dier gehad?
@Carenza nee niet eerder echt contact mee gehad. Ik heb misschien wel een alternatief, maar ik heb nog een protesterende dochter. Liever een huilend meisje dan jeuk.
@Miss: nee nog nooit. Ik heb alleen hooikoorts gehad.
Je kan je toch laten testen op allergie voor dieren?

Ik heb ook de laatste paar dagen ontzettende last van jeuk overal. Maar bij mij is het het de aanhoudende kou en droge lucht, en die schrale wind. Mijn handen waren maandagochtend nog redelijk, maandagavond helemaal kapot. En dan ben ik niet veel buiten geweest. Hierbij jeuken mijn armen, benen en buik enorm. Even goed smeren met vaseline rescue en het mindert al. Misschien dat eerst ook nog proberen?
Probeer even een antihistamine pilletje. Cetirizine van een huismerk of haal ze bij Lidl voor 1 euro. Als dat helpt ben je allergisch voor het konijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven