Overgang, is dit normaal?
vrijdag 7 maart 2014 om 13:26
Sinds november ben ik (50) gestopt met de pil. Met de pil had ik al wel het gevoel dat de overgang begonnen was, maar heel lichte klachten. Nu dus gestopt en ik weet niet wat me overkomt. Slecht slapen, opvliegers maar het allerergste is de spierpijn.
Ik heb wel gelezen dat dat ook bij de overgang hoort maar ik vraag me af of dit normaal is. Ik heb dus werkelijk overal pijn. Als ik maar even 5 minuten op een stoel zit kom ik bijna niet meer overeind. Bewegen lijkt goed, maar teveel ook weer niet. 's nachts dus heel slecht slapen. Paar keer wakker en als ik dan naar het toilet ga echt overal, vooral mijn voeten, spierpijn. Punt is dat ik van slapen ook niet echt uitrust, voel me eigenlijk nog beroerder. Wordt ook heel mooi van de voortdurende spierpijn. Herkend iemand dit? En is er wat aan te doen?
Ik heb wel gelezen dat dat ook bij de overgang hoort maar ik vraag me af of dit normaal is. Ik heb dus werkelijk overal pijn. Als ik maar even 5 minuten op een stoel zit kom ik bijna niet meer overeind. Bewegen lijkt goed, maar teveel ook weer niet. 's nachts dus heel slecht slapen. Paar keer wakker en als ik dan naar het toilet ga echt overal, vooral mijn voeten, spierpijn. Punt is dat ik van slapen ook niet echt uitrust, voel me eigenlijk nog beroerder. Wordt ook heel mooi van de voortdurende spierpijn. Herkend iemand dit? En is er wat aan te doen?
zaterdag 8 maart 2014 om 18:34
zaterdag 8 maart 2014 om 20:56
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 maart 2014 @ 23:31:
[...]
o, koolhydraatarm helpt nu ook al tegen de overgang? tjonge wat een wonderdieet is het toch. Je vraagt je af waarom de hele wereld nog steeds koolhydraten eet.
Bij MIJ in ieder geval wel.
Ik durf te stellen dat je het binnen een week al weet of dat helpt.
[...]
o, koolhydraatarm helpt nu ook al tegen de overgang? tjonge wat een wonderdieet is het toch. Je vraagt je af waarom de hele wereld nog steeds koolhydraten eet.
Bij MIJ in ieder geval wel.
Ik durf te stellen dat je het binnen een week al weet of dat helpt.
Pieremachochel

zondag 9 maart 2014 om 11:14

zondag 9 maart 2014 om 12:08
Herkenbaar hoor! Ik heb nogal last van gewrichtspijn en dacht eerlijk gezegd dat ik vast een hele enge ziekte onder de leden heb. Gelukkig is 't "gewoon" de overgang. Woede-aanvallen heb ik ook, opvliegers dan weer niet.
Ik slik "Overgang totaal" van Vogel, maar als ik hier zo lees kan ik dat ook wel laten. Zit me nu te bedenken dat ik ook niet merk dat het helpt. Kan er ook wel weer mee stoppen dus.
Ik slik "Overgang totaal" van Vogel, maar als ik hier zo lees kan ik dat ook wel laten. Zit me nu te bedenken dat ik ook niet merk dat het helpt. Kan er ook wel weer mee stoppen dus.

zondag 9 maart 2014 om 18:49
quote:zuidwester schreef op 09 maart 2014 @ 14:23:
Ik lees trouwens dat het gebruik van Clonidine niet zonder gevaar is.
Alle medicijnen hebben bijwerkingen. Je moet een afweging maken of je klachten erg genoeg zijn om medicijnen te willen slikken. Gelukkig heeft niet iedereen last van de bijwerkingen.
De bijwerkingen van Clonidine zijn een stuk minder dan die van hormoonpreparaten overigens.
http://www.apotheek.nl/Me ... e.aspx?mId=10704&rId=2397
Ik lees trouwens dat het gebruik van Clonidine niet zonder gevaar is.
Alle medicijnen hebben bijwerkingen. Je moet een afweging maken of je klachten erg genoeg zijn om medicijnen te willen slikken. Gelukkig heeft niet iedereen last van de bijwerkingen.
De bijwerkingen van Clonidine zijn een stuk minder dan die van hormoonpreparaten overigens.
http://www.apotheek.nl/Me ... e.aspx?mId=10704&rId=2397