Gezondheid alle pijlers

Ovulatiepijn? En wanneer komt het ei?

21-10-2014 14:11 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraag omtrent ovuleren. Ik heb halverwege mijn cyclus altijd buikkramp die lijkt op menstruatiepijn, maar dat heb ik alleen als ik ineens ga bewegen na een tijdje stil te hebben gezeten/gelegen. Na enkele minuten zakt het dan weer. Dit houdt ongeveer 4 tot 5 dagen aan. Ik had het er met een vriendin over en zij zei dat het best eens ovulatiepijn kon zijn. Alles wat ik over ovulatiepijn lees gaat echter over pijn die hooguit een uur tot een dag duurt. Hebben meer mensen zo lang last van hun ovulatie? Of is dit iets waar ik mee naar de huisarts moet?

Mijn tweede vraag is vervolgens: als het wel ovulatiepijn is, wanneer vindt de eisprong dan plaats? Kan ik er vanuit gaan dat zodra de pijn weg is, het eitje net is vrijgekomen, of kan de pijn nog een paar dagen aanhouden na de daadwerkelijke eisprong? Als het zo is dat je beter een paar dagen voor de eisprong kunt vrijen als je een kindje wilt, ga ik misschien wel steeds te laat zijn..?
Ja ik heb dat ook.

Bij mij duurt die specifieke pijn (ik herken het altijd) ook gemiddeld wel 4 dagen. Ik kwam er later achter dat dit niet alleen voor de eisprong is, maar dat nadat het gesprongen is, dit nog enige tijd een zeurderig gevoel kan geven, dat heb ik ergens gelezen. Dus ik weet dan ook niet exact wanneer het gesprongen is maar waarschijnlijk halverwege die 4/ 5 dagen die jij beschrijft.

Dit kun je trouwens wel meten door te temperaturen, na de eisprong gaat geleidelijk je ochtendtemperatuur iets omhoog tot aan de menstruatie.

Je moet inderdaad sowieso een paar dagen voor de eisprong vrijen voor een kind, tot op het moment dat je die pijn begint te voelen.
Oke dus die temperatuur gaat pas omhoog na de eisprong? Dus dan ben je ook al te laat neem ik aan. En hoeveel gaat de temperatuur dan ongeveer omhoog? Ik moet maar eens een thermometer aanschaffen dan.
Ja, als de temperatuur omhoog gaat ben je te laat. Ik meen dat de temperatuur 3 tiende punt gemiddeld omhoog gaat.

Laten we zeggen dat de gemiddelde ochtendtemperatuur 36,5 is.Voor de sprong is hij wat lager dan gemiddeld (36,2) en daarna stijgt hij naar minimaal 36,8.

Dan weet je nagenoeg zeker dat je een eisprong had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven