Gezondheid alle pijlers

Paniekaanval

11-03-2018 20:58 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij helpen??
Ik heb net een paniekaanval gehad denk ik. Ik ben er mee gekend maar heb nog nooit zo een felle gehad. Ik lag in bed en ineen voelde ik mij heel ijl ik mijn hoofd en mijn benen het bloed trok precies weg in mijn benen! Mijn bloeddruk was toen 170/100. Ik heb nog steeds soms een duizeling. Maar ik heb nog steeds pijn aan mijn borstbeen en dat heb ik nog nooit gehad. Dus maak me toch zorgen dat het mijn hart is
Hoe gaat het nu met je?
Waarom heb je een apparaat om je bloeddruk te meten?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ben rustig maar nog pijn aan borstbeen en rug. Soms ook nog ijl. Mijn mama heeft haar bloeddruk een tijd moeten opvolgen van dokter toen hadden we dit gekocht
Bel de dokterspost nu en overleg of je langs moet komen.
Ik acht de kans groter dat het inderdaad een flinke paniekaanval is geweest dan iets met je hart maar als je twijfelt en je moeder ook dan zou ik toch even de HAP bellen om te overleggen.

Gelukkig lijkt het ergste nu achter de rug. Hopelijk voel je je snel wat beter.

Heb je verder wel iets van hulp of ondersteuning? Vaak zijn paniekaanvallen een uiting van iets wat in je psyche niet helemaal loopt zoals je zou willen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb dit ook onlangs gehad en bij mij kwam er meteen een ambulance. Dit had van mij niet gehoeven maar schijnt protocol te zijn als je hartkloppingen/pijn op je borst hebt er een ambulance met spoed komt. Bij mij was alles goed en deden ze het ook af met een paniekaanval. het enige wat ik hiermee wil zeggen is: denk goed na wat je tegen de hap zegt en of je wilt dat er een ambulance komt
IBIopviva schreef:
11-03-2018 21:16
Ik acht de kans groter dat het inderdaad een flinke paniekaanval is geweest dan iets met je hart maar als je twijfelt en je moeder ook dan zou ik toch even de HAP bellen om te overleggen.

Gelukkig lijkt het ergste nu achter de rug. Hopelijk voel je je snel wat beter.

Heb je verder wel iets van hulp of ondersteuning? Vaak zijn paniekaanvallen een uiting van iets wat in je psyche niet helemaal loopt zoals je zou willen.
Ach meid, vervelend is dit he.

Ikzelf heb jarenlang een angst- en paniekstoornis (gehad) en ik herken dit.

Het is verschrikkelijk.

Hoe kunnen wij je helpen?

Voor geruststelling: gezien je naam meisje20jaar is gok ik dat je 20 bent. De kans dat het je hart is heel klein.

Dat je een hogere bloeddruk hebt bij een aanval is een symptoom.

Mijn ervaring met een flinke aanval: door hyperventilatie (bekend symptoom bij paniekaanvallen) kunnen je spieren rond in je hals en boven lichaam verkrampen en daardoor kun je druk/pijn ervaren. Is een heel normale symptoom, alleen verrekte lastig en zeer beangstigend.

Anders bel je de dokterpost en overleg je daarmee. Ook puur voor geruststelling.

Morgen sowieso de dokter bellen voor een verwijzing naar een psycholoog, zij kunnen je helpen om om te gaan angst en paniek en helpen je over je angsten en problemen heen te komen.

Succes meid.
Ben in behandeling met een psycholoog en heb ook hart testen een maand geleden gehad en deze waren allemaal goed.
Durf daarom de HA niet te bellen omdat ik tegenwoordig zo vaak ben langs geweest
Meisje20jaar schreef:
11-03-2018 21:24
Ben in behandeling met een psycholoog en heb ook hart testen een maand geleden gehad en deze waren allemaal goed.
Durf daarom de HA niet te bellen omdat ik tegenwoordig zo vaak ben langs geweest
Gewoon even de hap bellen als je je nu nog zo rot voelt. Het maakt de ha of de hap niet uit of je eens per jaar komt of eens per week. Zij zijn er om je te helpen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Meisje20jaar schreef:
11-03-2018 21:24
Daar zijn ze voor dus maak er gebruik van.
Meteen teruggaan naar de plaats waar je paniek kreeg, liefst met een lekkere mars in je hand en dan gezellig etend wachtend tot de aanval voorbij is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven