Paracetamol, brufen of Naproxen, wat bij opkomend griepje?
vrijdag 23 oktober 2009 om 08:51
Wat heb ik een koppijn. Echt zo'n er komt een fikse kou / griep aan. Aan 1 kant, loopt door naar m'n neus, ik hoef maar te bewegen en het doet zeer. En m'n hoofd omlaag doen is helemaal geen goede zaak. Lijkt een beetje een holte-ontsteking.
In mijn tas zitten paracetamol, brufen en naproxen. Wat is de beste optie?
In mijn tas zitten paracetamol, brufen en naproxen. Wat is de beste optie?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

vrijdag 23 oktober 2009 om 09:20
vrijdag 23 oktober 2009 om 09:35
Wat ook heel goed werkt is Hot Coldorex. Daar zit ook paracetamol in en verzacht keelpijn en en stopt (tijdelijk) die vervelende lopende neus. Echt heerlijk voor het slapen gaan. Je mengt één zakje in een kopje gekookt water. Kan je kopen bij de apotheek.
Beterschap
Beterschap
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
vrijdag 23 oktober 2009 om 11:10
Ik heb van een apotheker de tip gekregen om als ik toch 2 pijnstillers nam, dan beter 2 verschillende (dus 1 paracetamol, 1 ibuprofen) kon nemen. Zo spreid je de werking (want ze werken op een verschillende manier), maar ook de belasting op het lichaam (paracetamol belast de lever, ibuprofen de maag.
vrijdag 23 oktober 2009 om 11:29
Paracetamol werkt pijnstillend en koortsverlagend. Dit doen brufen en naproxen ook maar daar naast hebben ze ook nog een spierontspannende en ontstekingremmende werking. Dat is dus wel zo fijn als je een voor,- dan wel bijholte ontsteking krijgt/hebt. Succes!
Oh, en die korreltjes wel gelijk innemen als je thuis komt. Onder de tong laten smelten, dan werken ze het beste!!
Oh, en die korreltjes wel gelijk innemen als je thuis komt. Onder de tong laten smelten, dan werken ze het beste!!
anoniem_83459 wijzigde dit bericht op 23-10-2009 11:31
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd