Gezondheid alle pijlers

Paranoia chlamydia puzzle?

12-02-2018 18:42 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een afspraak bij de huisarts, en de uitslag, om daar anti-biotica op te halen. En uiteraard ga ik deze ook deze vragen stellen. Maar het is over twee dagen pas en ik kan toch een beetje bevestiging en hulp gebruiken.

Ik heb een nieuwe partner en we hebben ons beiden laten testen op Soa's van te vore. We zijn samen gegaan omdat we beiden bij dezelfde huisarts zitten en beiden een angst hebben voor prikken e.d. Ik heb zijn uitslag ook gezien, die hebben we tegelijkertijd opgehaald. Beiden clean.
Dit hebben we meteen gevierd.
Daarna twee weken elkaar door werk en familieweekend niet gezien, en in die tussentijd kreeg ik klachten. Ik ben terug naar de huisarts gegaan en ik had opeens chlamydia.

Ik weet zeker dat ik in die twee weken met niemand seks heb gehad.
Ik ben er veel gaan over opzoeken, en kennelijk zegt nieuwe wetenschap dat je het ook via handwerk en mondwerk kan krijgen... maar dat heb ik óók niet gehad. En ook niet met hem.
Hoe kom ik er aan?

Ongeacht hoe blijven we bij elkaar; hij vertrouwd mij en ik hem, maar een logische verklaring zou handiger zijn... dan dat dit nog ergens voor 1 procent in je hoofd blijft hangen dat de ander mogelijk liegt..

Tot dusver opties en ik weet niet hoe reeën ze zijn/kan er niet veel over vinden op internet.
- Testen tot uitslag duurde 5 dagen. We zijn toen veel dagen bij elkaar geweest. Ik zie weinig kans voor hem dat hij seks met iemand heeft gehad, maar het zou kunnen. Ik zie hem er niet voor aan dat dan zonder condoom te doen, afwachtende van een uitslag, maar handwerk mondwerk mogelijk. Daarnaast zegt hij zelf van niet. Hij is zelf nog al seksueel maagdelijk, zie hem niet vrouwen zelf versieren. Maar een vrouw die je op je gooit is niet altijd direct makkelijk nee tegen te zeggen.
- Mijn huisgenote had chlamydia (ze is er zowat trots op en haat naar de dokter gaan en lost zich vanzelf wel op en blabla, ze vind het allemaal maar lollig en interesseert haar niks #yolo ) en ik kwam er rond dezelfde tijd achter dat mijn scheermesjes voor daar beneden door een ander werden gebruikt voor daar beneden wat enkel haar kan zijn. Ik kan er echter niks over vinden dat zo een besmetting zou kunnen plaatsvinden.
- Is er sowieso een manier dat ik het van mijn huisgenote kan krijgen. We delen niet dezelfde toiletbril. Maar ze steelt en gebruikt alles van me. Zo heeft ze mijn handdoek gebruikt voor het sperma af te smeren van haar scharrel kwam ik achter toen ik uit de douche kwam en me afdroogde -_-

Ik dacht niet dat ik ooit deze vraag zou stellen; maar dat het tegenwoordig blijkt dat je het buiten neuken kan krijgen roept veel vragen bij me op. Hoe precies wel?
Stel ik gebruik een vibrator de dag voor een kuur, en gebruik hem daarna nog elke dag zonder te desinfecteren? Hand-via-hand contact verse spermadelen terwijl ik daarna mijn nagels bijt? Etc.
Ik weet dat genitale wratten ook veel besmettelijker is en via een handdoek kan, en herpes ook en je dat kan krijgen via een huisgenoot, maar hoe zit het hier mee?

Iemand relevante onderzoeken gelezen?
Weet je zeker dat jullie beiden op chlamydia zijn getest bij de SOA-test?
Nummer*Zoveel schreef:
12-02-2018 18:56
Ze zijn toch samen gegaan.
Oh, verkeerd gelezen. Excuus.
Brrr wat een vieze huisgenote heb jij! Zou in elk geval jouw spullen niet in gemeenschappelijke ruimtes laten slingeren en je eigen kamer op slot houden.
En hebben al die soa's geen incubatietijd? Voor hiv moet er wel 6 maanden tussen de seks en de test zitten geloof ik.
Wat een gestoorde huisgenoot heb jij zeg!
Ik zou gaan verhuizen als ik jou was, gatverdamme!
Oh bah wat een ranzige huisgenoot zeg. Ik zou echt alles achter slot en grendel bewaren met zo iemand in huis
Nummer*Zoveel schreef:
Ik kan het voor mezelf nog duidelijk herinneren omdat de klachten daar op leken. We kregen beiden urine en bloed, en ik ook kweekjes. Ik heb verder onthouden dat het bloed voor HIV en een hepatitis vorm was. We hebben niet direct de hokjes op de formulieren vergeleken maar ik neem aan dat we beiden voor dezelfde SOA's getest werden? Een Soa-test is een Soa test dacht ik zo. Maar zou het kunnen zijn dat een huisarts geen gonorroe doet bij hem als daar geen klachten voor zijn? (om een voorbeeld te noemen van iets waar een man hele duidelijke klachten bij kan hebben).

We zijn samen naar de huisarts geweest en bloedpoli. Afgekruiste hokjes dus niet vergeleken op onze schema's van de huisarts die je meekrijgt. Er vanuit gaande dat we dezelfde tests kregen. Ik moest echter wel 1 buisje meer bloed en kweekjes. Dus kan daar een verschil tussen zitten qua testbaarheid? (mocht iemand dat weten)
En het komt niet bij je op dat de test gewoon gefaald heeft?

Beetje OT maar ik heb me 3 maanden terug laten testen op schildklier, omdat mijn schildklier duidelijk opgezet was.Uitslag test: geen schildklierprobleem.
Hoor ik van mijn tante dat een andere dokter haar had verteld dat T3 belangrijk was te testen.Iets wat bij schildkliertest juist niet gebeurd...
Andersom schreef:
12-02-2018 19:03
Oh bah wat een ranzige huisgenoot zeg. Ik zou echt alles achter slot en grendel bewaren met zo iemand in huis
Heel erg dit.

Hebben jullie rekening gehouden met de incubatietijd?
Nummer*Zoveel schreef:
En dankjewel overigens. Dit kan ik meenemen als vraag bij de huisarts. Hier was ik zelf nog niet op gekomen. :-D
Ieks die huisgenoot! Maar is ze zelf dokter dan neem ik aan? Als ze zonder een dokter te zien de diagnose chlamydia heeft, vind ik dat toch ook erg bijzonder...
Ga er mee naar je huisbaas. Je huisgenoot spoort niet.
Ieuw dat van die handdoek....
Hoe dan ook lijkt het me hoog tijd om eens een goed gesprek te hebben met die huisgenote. Dat van die handdoek is al smerig maar dat met die scheermesjes is gewoon ronduit link. Als ik jou was zou ik al m'n toiletspullen maar apart houden zolang je daar woont.
Sophiever schreef:
12-02-2018 19:10
Heel erg dit.

Hebben jullie rekening gehouden met de incubatietijd?
We zeggen beiden van wel. Ik weet het zeker en hij ook. We komen beiden uit een relatie die al lang seksloos was, beiden een recent dierbare overledene, beiden geen goesting naar seks voor seks vanwege deze redenen. Vrij open en intiem bij elkaar. re-bound seks overgeslagen tot aan elkaar (we zijn wat ouder). We hebben daarvoor 6 maanden gedate en voorgesteld aan familie/vrienden/kinderen etc en niks seksueels gedaan omdat we beiden zin hadden in iemand leren kennen vóór seks omdat dat in het verleden niet gewerkt had.
Ik kan over hem niks voor 100% zeggen of hij enkele weken voor deze test met een ander seks had gehad, maar het is niet direct mijn aanname aan de hand van zijn gedrag en persoonlijkheid. Hij is erg verlegen op dit gebied, moet eerst een band hebben, en komt via zijn baan en hobby's geen vrouwen tegen. Als dit wel zou zijn gebeurd, is dit ook geen probleem.

Ik vraag me meer af hoe deze besmetting is ontstaan.
Ik hou in achting dat hij seks met een ander zou kunnen hebben gehad in deze 4-weken window. Of hij nou iets heeft gedaan of niet. Ik ga liever de relatie in met 100 procent vertrouwen dan een klein stemmetje wat tegen mij of hem praat... als dat mogelijk is.
Schaf inderdaad een ouderwetse toilettas aan, en hou die op je kamer, indien mogelijk doe een slot op je deur.
Je krijgt chlamydia door seksueel contact.
Niet van een vieze handoek, wc bril of scheermesjes of wat dan ook.
Hiv kan je volgens mij wel overdragen via scheermesjes.

Als jullie eerst allebei negatief waren en jij nu opeens positief dan kan ik alleen maar bedenken dat hij met een ander is gegaan.

En je huisgenoot is echt zwaar ranzig!

Jij had toch al een keer chlamydia gehad.. Wat erg dat je het nu weer hebt , terwijl je zelf zo voorzichtig bent geweest.
hertje89 schreef:
12-02-2018 19:12
Ieks die huisgenoot! Maar is ze zelf dokter dan neem ik aan? Als ze zonder een dokter te zien de diagnose chlamydia heeft, vind ik dat toch ook erg bijzonder...
Geen idee. Het zou best kunnen zijn dat ze zichzelf die diagnose heeft gegeven van een van die 200+ mannen die zei het te hebben die ze mee naar huis neemt voor 100 euro of gratis of een maaltijd of telefoon en weet ik veel wat de afgelopen 2 jaar (wat ook lulkoek kan zijn vanuit haar). Maar haar seksuele gedrag met altijd zónder condoom (en dat weet ik héél zeker, en het aantal ook) neem ik het gerust voor waar aan ook al heeft de huisarts dat niet tegen haar gezegd maar een of meerdere ex-partners.
Maar dat is een verhaal voor een ander topic.
Ik ben meer benieuwd naar in hoeverre een besmetting kan plaatsvinden door bijvoorbeeld vrij direct hetzelfde-scheermes-gebruik voor vagina dan in hoeverre zij smerig is. We scheren beiden kaal wat dus ook dichter bij de vagina komt.
Mijn scheermesjes liggen nu uiteraard apart; maar haalt de vraag niet weg.
Uhhhhhhhhhhh waarom ben je in al die tijd niet verhuisd?
Trouwens ik haak af bij dit topic, het komt wat mij betreft niet echt geloofwaardig meer over.
blue123 schreef:
12-02-2018 19:38
Je krijgt chlamydia door seksueel contact.
Niet van een vieze handoek, wc bril of scheermesjes of wat dan ook.
Hiv kan je volgens mij wel overdragen via scheermesjes.

Als jullie eerst allebei negatief waren en jij nu opeens positief dan kan ik alleen maar bedenken dat hij met een ander is gegaan.

En je huisgenoot is echt zwaar ranzig!

Jij had toch al een keer chlamydia gehad.. Wat erg dat je het nu weer hebt , terwijl je zelf zo voorzichtig bent geweest.
Dat klopt.
Ik ben daar onvruchtbaar door geraakt. Vaste partner van jarenlang en ik moest vanwege klachten laten testen en toen was het te laat.
Daarom wou ik nu ook deze test samen doen (kon ik meekijken) en is seks iets wat ik eigenlijk niet doe zonder deze tests.
Ergens neig ik ook dat hij met een ander is gegaan, maar dat zou dan in 4 weken moeten zijn geweest dat we niet enkel zeer direct samen waren maar óók de tests lieten doen. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je tijdens het afwachten van een test dat dan onveilig doet...
Hij zegt dat hij geen seks heeft gehad tussen mij en de vorige relatie, ook niet met vingers en oraal. Ik kan moeilijk nog meer door gaan zagen... of stel ik de vragen verkeerd? Want het maakt mij niks uit wat hij voor of tijdens mij zoal heeft gedaan ik wil het gewoon liever weten dan niet... ik ben te oud en afgestompt om jaloers te worden. Ik ken het gevoel niet meer. Ik ken enkel nog het leuk met elkaar hebben, ongeacht wat hij uitspookt of heeft uitgespookt, tot het moment dat ik het niet meer leuk vind, en daar is eerlijkheid belangrijk voor. Elkaar leuk vinden komt en gaat, en soms als je je best doet kan dat niet genoeg zijn voor elkaar en dat is ook prima.
er gaat bij mij een lampje branden van je ander topic hier over.
Misschien heeft huisgenoot je vriend ook wel even gedaan :lightbulb:
Andersom schreef:
12-02-2018 19:52
Misschien heeft huisgenoot je vriend ook wel even gedaan :lightbulb:
Die kans is inderdaad reëel.
Bij het elkaar voor het eerste zien negeerde ze elkaar :rofl: Niet voorstellen o.i.d..
Net zoals een andere persoon die bevriend met mij was.. waarmee hij het gedaan heeft ooit 100 jaar geleden 1x. Haha!
Ongemakkelijkheid hing in de lucht.

Dat zou wel een ander perspectief zijn. Mocht dit zo zijn snap ik wel waarom hij dit verzwijgt. Maar mij interesseert het niet. Ik ken menig die de fout hebben gemaakt om met haar naar bed te gaan en daarna spijt kregen. Ze is knap, goed in leuk overkomen, zeggen wat je wilt horen... maar niet goed. Wie heeft niet ooit die fout gemaakt? Als hij met haar wou zijn zou dat direct kunnen, hij kiest echter voor mij. Ik zou toch liever willen dat, mocht dit het geval zijn, dit naar hem overbrengen. Ik vind hem niet minder leuk daardoor. Hoe doe je dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven