Paroxetine bijwerking
donderdag 27 juli 2017 om 15:00
Hallo allemaal, sinds een week ben ik gestart met Paroxetine 10 Mg vanwege een angststoornis.Nu heb ik als bijwerking verwijde pupillen, met name wanneer het iets schemert of donker is, worden ze erg groot.Ik vind het er zelf gek uitzien en ook erg vervelend omdat ik de indruk heb dat het anderen ook opvalt.Is iemand van jullie bekend met deze bijwerking, het staat wel in de bijsluiter?Blijft dit zo of neemt dit weer af?En hoe lang duurt dit ongeveer?Indien je deze bijwerking blijft houden, krijg/kreeg je er dan vaak reacties op?
donderdag 27 juli 2017 om 15:37
Als het een bijwerking is dan is het inderdaad mogelijk. Doen de apothekers niks mee hoor. Staat ook gewoon in de bijsluiter.
Wel kun je vragen of je andere medicijnen kunt krijgen. Maar vele medicatie hebben vervelende bijwerkingen helaas. Soms is het kiezen of delen. Voel jij je verder prettig bij? En vind je de bijwerking zo danig niet te vervelend dan is het prima. Als het wel zo is vraag je om een ander medicatie. Kijken welke bijwerkingen daar in staan.
Alle bijwerkingen in een bijsluiter betekent niet dat je het ook automatisch krijgt. Het kan en ze dekken zich goed in door ook de lichtere bijwerkingen te melden.
Wel kun je vragen of je andere medicijnen kunt krijgen. Maar vele medicatie hebben vervelende bijwerkingen helaas. Soms is het kiezen of delen. Voel jij je verder prettig bij? En vind je de bijwerking zo danig niet te vervelend dan is het prima. Als het wel zo is vraag je om een ander medicatie. Kijken welke bijwerkingen daar in staan.
Alle bijwerkingen in een bijsluiter betekent niet dat je het ook automatisch krijgt. Het kan en ze dekken zich goed in door ook de lichtere bijwerkingen te melden.
Bam!!!!
donderdag 27 juli 2017 om 15:43
Ja klopt, ben net begonnen dus heb momenteel veel last van bijwerkingen waaronder deze, maar ook misselijk en hoofdpijn.Weet ook dat het een kwestie van wennen aan het medicijn is en ik er doorheen moet.Die grote pupillen vallen alleen erg op en dat maakt het vervelend.Het lijkt inderdaad wel of ik aan de drugs zit.Ik denk alleen dat de meeste ssri's deze bijwerking hebben en als het niet verandert een ander middel in deze groep hetzelfde zal doen?
donderdag 27 juli 2017 om 16:11
donderdag 27 juli 2017 om 16:57
Bijzonder dat je het bij sertraline niet had dan.Ja, het verdoezelen is een beetje lastig, bij daglicht zijn ze normaal, maar bij kunstlicht en schemer dus groot.Ik hoop echt dat het van voorbijgaande aard is.Het maakt me onzeker, heb in mijn werk veel met mensen te maken en ben voortdurend bezig met of ze iets aan me zien.
donderdag 27 juli 2017 om 16:58
Past dat niet ook bij je klachten/ ziektebeeld? Ik heb in het verleden ook last gehad van angstklachten en dit klinkt wel passend, dat je je meer dan nodig zorgen maakt over dergelijke dingen. De meeste mensen zal het niet opvallen lijkt me.JADA1980 schreef: ↑27-07-2017 16:57Bijzonder dat je het bij sertraline niet had dan.Ja, het verdoezelen is een beetje lastig, bij daglicht zijn ze normaal, maar bij kunstlicht en schemer dus groot.Ik hoop echt dat het van voorbijgaande aard is.Het maakt me onzeker, heb in mijn werk veel met mensen te maken en ben voortdurend bezig met of ze iets aan me zien.
vrijdag 28 juli 2017 om 07:38
het viel mij ook op idd dat het vooral in de badkamer was, met weinig licht. Dus ik denk dat het met werkcontact dan ook niet zoveel opvalt. En dan nog, ik heb wel eens xtc op dus ik weet hoe dat er uit ziet, maar wie weet dat nou? Die mensen zijn dan ook te kwader trouw. En dan nog zou het ook een bijwerking kunnen zijn van je oogdruppels, ik denk niet dat mensen er echt bij stilstaan, als je je verder niet heel junkie loopt te gedragen.
Ik lag in de bijwerkingenweek onder een dekentje te trillen als een rietje dus die ogen konden er ook nog wel bij. Count your blessings....
Ik lag in de bijwerkingenweek onder een dekentje te trillen als een rietje dus die ogen konden er ook nog wel bij. Count your blessings....
woensdag 30 augustus 2017 om 15:25