Gezondheid alle pijlers

Partner van een "Burnouter"

05-10-2011 19:40 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal, iemand in eenzelfde situatie als ik? Mijn partner heeft nu al een tijdje een burn out. Zegt zelf een half jaar ik zeg langer. Heeft proffesionele hulp, maar ik sta ondertussen ook op instorten. Hoe hou ik dit tegen?
Ook hulp voor jezelf zoeken. Een partner zijn van iemand met een burnout is niet mis.
Zeker hulp voor jezelf zoeken. Het liefst eigenlijk met zijn tweeen zodat jullie geholpen kunnen worden met taken en verantwoordelijkheden verdelen. Ook heel goed kijken naar wat noodzakelijk is om te doen en wat wel even kan blijven liggen. Burnout duurt meestal zeker langer dan een half jaar maar de burnouter kan zich dat nooit voorstellen dus dat is hetzelfde als praten tegen een lantaarnpaal.
Amy, hulp samen is ook een goed idee maar kan hulp voor TO alleen niet vervangen. TO heeft een plek nodig waar ze haar eigen gevoelens en frustraties kan uiten. Als ze samen met haar partner die hulp krijgt dan ligt daar toch weer een drempel omdat je hem niet wilt kwetsen in de ideeën die je hebt.
TO, blijf je eigen dingen doen, zonder je wat aan te trekken van de eisen van je partner!Houd stukjes van je eigen leven vast, zoals alleen winkelen etc. Laat je niet claimen!

Bedenk dat JIJ gezond bent(op de manier, dat je je afvraagd, ben ik nu gek of hij!!).

Je zult die momenten voor je zelf zó verschrikkelijk hard nodig hebben! Tijden lang zal alle aandacht naar je partner gaan, zónder dat iémand vraagt, hoe het met jou gaat!! Als partner heb je t dubbel zo zwaar: de last van je partner op je schouders, én je eigen overleven!!

Jij kán zijn problemen NIET oplossen! Hij zal je niet eens geloven! Laat staan naar je luisteren! HOU WAT T OOK KOST, JE EIGEN LEVEN VAST!!!
Misschien kan ook heel praktische hulp steun bieden? Een schoonmaakster, of kinderoppas?
En zelf af en toe een 'ikke-ikke-ikke-dag' in je agenda schrijven. Jij telt ook mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven