Pas op! Vies verhaal!
maandag 21 januari 2013 om 18:44
Ik ben al een poosje flink aan het hoesten. Soms gewoon hoest zonder dat er iets uit komt, maar nu ook sinds een paar dagen dikke, stevige geelgroene brokken! Echt heel vies En heel storend ook nog eens!
Iemand hier ervaring mee? Maar vooral ook tips om de hoest te stoppen? ben er inmiddels wel klaar mee.. En het doet gewoon zóveel pijn! Tot laag in mijn torso schudt alles pijnlijk mee als ik ook maar een klein beetje moet hoesten! (Of denk aan hoesten, auw!)
Iemand hier ervaring mee? Maar vooral ook tips om de hoest te stoppen? ben er inmiddels wel klaar mee.. En het doet gewoon zóveel pijn! Tot laag in mijn torso schudt alles pijnlijk mee als ik ook maar een klein beetje moet hoesten! (Of denk aan hoesten, auw!)
maandag 21 januari 2013 om 18:46
Vroeger ervaring mee gehad, weet zo niet meer hoe ik het toen het opgelost.
Hier een recept voor Thijm hoestsiroop:
Hoest siroop op basis van Thijm
Benodigheden
100gr thijm
200gr rietsuiker, kandijsuiker
1 eetlepel Esdoornsiroop
6dl water
Bereidingswijze
Spoel de vers geplukte thijm,met veel water.
Neem 6dl water, doe de goed gespoelde thijm er in, en laat deze dan een goede10 minuten inkoken.
Zeef het ingekookte thijmsap, giet het over in een andere pan, en doe er de suiker en een goede eetlepel Esdoornsiroop bij.
Opnieuw een kwartier laten inkoken tot een siroopachtige emulsie overblijft.
Giet de siroop in steriele flessen.
De flessen eventueel voorverwarmen om barsten te voorkomen!
De flessen sluiten voordat deze bijna volledig afgekoeld is (dan zuigen ze zichzelf vacuum door het afkoelen).
Bewaar de flessen op een koele donkere plaats,zoals in een kelder of een
koelkast.
De siroop kan het hele jaar bereidt worden,maar in september is ze het meest aromatisch.
Thijm hoestsiroop
Hier een recept voor Thijm hoestsiroop:
Hoest siroop op basis van Thijm
Benodigheden
100gr thijm
200gr rietsuiker, kandijsuiker
1 eetlepel Esdoornsiroop
6dl water
Bereidingswijze
Spoel de vers geplukte thijm,met veel water.
Neem 6dl water, doe de goed gespoelde thijm er in, en laat deze dan een goede10 minuten inkoken.
Zeef het ingekookte thijmsap, giet het over in een andere pan, en doe er de suiker en een goede eetlepel Esdoornsiroop bij.
Opnieuw een kwartier laten inkoken tot een siroopachtige emulsie overblijft.
Giet de siroop in steriele flessen.
De flessen eventueel voorverwarmen om barsten te voorkomen!
De flessen sluiten voordat deze bijna volledig afgekoeld is (dan zuigen ze zichzelf vacuum door het afkoelen).
Bewaar de flessen op een koele donkere plaats,zoals in een kelder of een
koelkast.
De siroop kan het hele jaar bereidt worden,maar in september is ze het meest aromatisch.
Thijm hoestsiroop
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them

maandag 21 januari 2013 om 18:50
maandag 21 januari 2013 om 18:51
Ik denk een paar weekjes. Met tussenpozen dat het wel even oké gaat. Thijmsiroop is inderdaad verdomde lekker, maar ik moet een beetje gaan oppassen met die fles (die al zo goed als leeg is)
Heb ook nog een ander soort hoestdrankje geprobeerd, wat ook niet echt hielp.
Fluimicil zal ik eens proberen, bedankt voor de tip (en andere tips ook!) Is dat trouwens ook zo'n drankje?
Eneh, nog tips tegen de pijn? Paracetamol helpt niet, en ik ben al aangesproken op mijn rum-drink-gedrag van de afgelopen weken
Fluimicil zal ik eens proberen, bedankt voor de tip (en andere tips ook!) Is dat trouwens ook zo'n drankje?
Eneh, nog tips tegen de pijn? Paracetamol helpt niet, en ik ben al aangesproken op mijn rum-drink-gedrag van de afgelopen weken
maandag 21 januari 2013 om 18:52
Idd niet iets hoestremmends gebruiken. je kunt wel nagaan dat het niet gezond is als die gele brokken blijven zitten in je luchtwegen
Slijmoplosser kan wel. (dat is dus ander soort hoestdrank)
Wat ook kan helpen is stomen. Dan zul je daarna even iets meer ophoesten maar de rest van de dag heb je iets minder last.
Slijmoplosser kan wel. (dat is dus ander soort hoestdrank)
Wat ook kan helpen is stomen. Dan zul je daarna even iets meer ophoesten maar de rest van de dag heb je iets minder last.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
maandag 21 januari 2013 om 19:16
quote:ellemiekje schreef op 21 januari 2013 @ 18:51:
Ik denk een paar weekjes. Met tussenpozen dat het wel even oké gaat. Thijmsiroop is inderdaad verdomde lekker, maar ik moet een beetje gaan oppassen met die fles (die al zo goed als leeg is)
Eneh, nog tips tegen de pijn? Paracetamol helpt niet, en ik ben al aangesproken op mijn rum-drink-gedrag van de afgelopen weken Ik had laatst zuigtabletten, waren niet vies hoor.
Eneh, nog tips tegen de pijn? Paracetamol helpt niet, en ik ben al aangesproken op mijn rum-drink-gedrag van de afgelopen weken Ik had laatst zuigtabletten, waren niet vies hoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 21 januari 2013 om 19:17

maandag 21 januari 2013 om 19:22
Herkenbaar... heb ik ook 8 weken gehad.. alles geprobeerd en uiteindelijk met heel veel pijn in mijn ribben naar de huisarts.. die stuurde me door voor foto's.... had ik toch gewoon longontsteking. Dat kan dus zonder koorts.
Niet mee blijven rondlopen, gewoon even laten checken!!
Niet mee blijven rondlopen, gewoon even laten checken!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...