Gezondheid alle pijlers

Pas op! Vies verhaal!

21-01-2013 18:44 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een poosje flink aan het hoesten. Soms gewoon hoest zonder dat er iets uit komt, maar nu ook sinds een paar dagen dikke, stevige geelgroene brokken! Echt heel vies En heel storend ook nog eens!

Iemand hier ervaring mee? Maar vooral ook tips om de hoest te stoppen? ben er inmiddels wel klaar mee.. En het doet gewoon zóveel pijn! Tot laag in mijn torso schudt alles pijnlijk mee als ik ook maar een klein beetje moet hoesten! (Of denk aan hoesten, auw!)
Ik had het vorig jaar, inclusief pijn bij de luchtwegen, maar t was geen longontsteking.

Ik bedoel, dat kan het zijn, maar het is niet altijd zo dat zulke hoest gepaard gaat met longontsteking.

Even laten luisteren kan geen kwaad.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Geelgroen sputum ophoesten duidt meestal op bronchitis. Kan vanzelf overgaan maar je kan beter naar de huisarts denk ik (brokken zijn extremer dan klodder lijkt me?)
deurkruk; inderdaad zijn ze harder dan de welbekende klodders.

Ik denk er nog even over na of ik de assistente even bel. Ik hoop toch op de filosofie van elninjoo en anderen (dat het bijna over is), dus ik wacht nog heeeel even!
Ik hoopte echt op een verhaal over etterende pusbulten op geslachtsdelen/ ingegroeide ontstoken teennagels of rottend tandvlees vanwege de waarschuwing. Kom ik even van een koude kermis thuis! Beterschap.
quote:atjuuh schreef op 21 januari 2013 @ 19:22:

Strepsils zijn tegen keelpijn..

Je hebt een goede slijm oplosser nodig! Bv broomhexine of dus nog beter acetylcisteine! Beterschap!

Sluit me hier bij aan, haal bij je apotheek huismerk broomhexine, goedkoper dan die merkdingen in de drogist en maakt het slijm minder taai en dus beter op te hoesten.

De huisarts vind ik nog een beter optie en strepsils en tijmsiroop helemaal niet (of je moet keelpijn hebben, dan verzacht het een beetje)
Bedankt voor de reacties iedereen!
Wat dacht je van de ha voor een kuurtje? Mischien wel longontsteking.
quote:ViolaHolt schreef op 21 januari 2013 @ 19:27:

Ik hoopte echt op een verhaal over etterende pusbulten op geslachtsdelen/ ingegroeide ontstoken teennagels of rottend tandvlees vanwege de waarschuwing. Kom ik even van een koude kermis thuis! Beterschap.Ingegroeide teennagels? Daar heb ik anders ook wel wat verhalen over hoor. Wil je?
Ik had zo veel pijn dat ik mijn arm niet meer kon optillen, zat op 8 paracetamol per dag (en nog een beetje diclofenac)

De tips zijn heel lief die hier worden gegeven, maar je moet hier niet mee blijven rondlopen als het al een poosje duurt. Je longen wil je geen risico mee lopen (zei de gek, ik heb het wel gedaan, te lang doorgegaan en heb nu de energie van een wentelteefje)
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Of wat codeïnetabletten vragen aan de ha, scheelt ook een hoop in prikkel en pijn van hoesten.
Of uit de drogist Darolan, dat hielp bij mij ook prima!
Huisarts, niet wachten tot vrijdag.

Beterschap!
Nééé geen codeine of darolan...dat stopt juist de hoestprikkel...waardoor het vaster gaat zitten en dus meer kans op longontsteking...echt, ff paar dagen acetylcisteïne en dus mss paar nachten hoesten, maar t helpt écht! En beter dan broomhexine!
quote:tzippa2 schreef op 21 januari 2013 @ 19:30:

Of wat codeïnetabletten vragen aan de ha, scheelt ook een hoop in prikkel en pijn van hoesten.Codeine en Darolan moet je juist niet nemen bij een productieve hoest. Die zorgen er juist voor dat de prikkel gedempt word en dat wil je juist niet. Het slijm moet eruit. Dus acetylcysteine of broomhexine gebruiken.
Hahaaa we zeggen beide t zelfde , Linton! :D
quote:atjuuh schreef op 21 januari 2013 @ 19:34:

Nééé geen codeine of darolan...dat stopt juist de hoestprikkel...waardoor het vaster gaat zitten en dus meer kans op longontsteking...echt, ff paar dagen acetylcisteïne en dus mss paar nachten hoesten, maar t helpt écht! En beter dan broomhexine!Dat niet alleen, je hoest net zo lang totdat je over je nek gaat.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
T slijm moet er gewoon uit....en dat kan alleen.dmv hoesten...en dat ophoesten gaat makkelijker als je ervoor zorgt dat t slijm dunner wordt!
En dan nog een tip: als het hoesten zo zeer doet, probeer het dan op te 'huffen'. Doe alsof je probeert een spiegel te laten beslaan, eerst zachtjes (jeweetwel, dat je 'whoe' tegen een spiegel doet, en dan langzaam dit meer vanuit de diepte laten komen). Op die manier krijg je het slijm en de brokken meer vanuit de diepte omhoog waardoor je minder hoestprikkel krijgt. Wat in dit geval dan dus niet erg is, omdat je datgene wat prikkelt al weggehuft hebt.
quote:linton schreef op 21 januari 2013 @ 19:34:

[...]

Codeine en Darolan moet je juist niet nemen bij een productieve hoest. Die zorgen er juist voor dat de prikkel gedempt word en dat wil je juist niet. Het slijm moet eruit. Dus acetylcysteine of broomhexine gebruiken.Daarom zeg ik ook broomhexine oid wat slijmoplossend is, maar als je de hele nacht wakker ligt en ademen al pijn doet door het vele hoesten, dan is een Darolan wel even verlichting voor de nacht, slaapgebrek werkt ook niet echt goed op je herstel.
TO, ga gewoon naar de huisarts. We mogen hier namelijk geen medisch advies geven. Je ziet ook waarom, het kan twee kanten op.
Volgens mij zegt iedereen hier hetzelfde; ga naar de ha en anders iets wat slijmoplossend is halen. Ik weet alleen van mezelf dat ik na weken slijm hoesten ook prikkelhoest zonder slijm kreeg en een darolan oid dan even verlichting kon geven voor een keer een goede nachtrust, niet als advies dat daar haar ziekte door weggaat.

Net als paracetamol verlichting geeft bij griep, maar wel koortsonderdrukkend is terwijl koorts het natuurlijke mechanisme van het lichaam is bij sommige ziektes.
quote:atjuuh schreef op 21 januari 2013 @ 19:36:

Hahaaa we zeggen beide t zelfde , Linton! :D
Ik ben even bij de apotheek gaan zitten met mijn klachten, want ja, goedkopere oplossing dan naar de huisarts (oké, maatschappelijk verantwoorde optie dan) en een stuk makkelijker want geen afspraak nodig.

Ik heb een flesje broomhexine gekregen, en heb mijn eerste dosis al gehad vandaag. Heb nog geen verandering gemerkt, maar dat zal wel komen! Moest wel even in de gaten houden dat het niet te lang aanhoudt. ivm longontsteking dus tijdig aan de bel trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven