PATS! Zweepslag.. ervaringsdeskundigen?
zondag 30 juni 2013 om 13:40
Vorige week met afzetten van mn voet hoorde en voelde ik 'krak'.. meteen een scherpe pijn en niet meer kunnen lopen. Kortom, zweepslag, scheurtje in kuitspier. Wel gekoeld en been omhoog gehad de eerste dagen.
Mn huisarts (en websites) spreken over 2-8 weken totaal herstel.
Ik zit nu, een week later, iig nog met een (afnemende) zwelling, veel pijn en ik kan geen normale stap maken. Ik loop met krukken. Ik vind het nogal een venijnige blessure..
Ben wel benieuwd wat jullie ervaringen waren qua tijd, hoe snel weer normaal bewogen kon worden, of er nog dingen zijn (fysio? oefeningen?) die het proces kunnen versnellen.. Alvast bedankt!!
Mn huisarts (en websites) spreken over 2-8 weken totaal herstel.
Ik zit nu, een week later, iig nog met een (afnemende) zwelling, veel pijn en ik kan geen normale stap maken. Ik loop met krukken. Ik vind het nogal een venijnige blessure..
Ben wel benieuwd wat jullie ervaringen waren qua tijd, hoe snel weer normaal bewogen kon worden, of er nog dingen zijn (fysio? oefeningen?) die het proces kunnen versnellen.. Alvast bedankt!!
zondag 30 juni 2013 om 21:48
Gelukkig zelf geen ervarings deskundige. Wel twee van mijn zoons. Bij de een heeft het zelfs 6 weken geduurd voordat hij zonder krukken kon lopen. Echter is toch het herstel proces heel snel gegaan. Maar wat sporten betreft toch wel bijna 3 maanden uit de running geweest. Als die maanden fysiotherapie gehad.
Andere zoon had onlangs een kleiner spierscheurtje wat misschien de naam zweepslag niet mag hebben. Na twee weken rust dacht hij weer te kunnen gaan sporten, en dan ging dus niet.
Is toen als nog voor behandeling naar de fysiotherapeut geweest.
Na nogmaals 3 weken rust mocht hij toen heel rustig aan weer beginnen met hardlopen.
Andere zoon had onlangs een kleiner spierscheurtje wat misschien de naam zweepslag niet mag hebben. Na twee weken rust dacht hij weer te kunnen gaan sporten, en dan ging dus niet.
Is toen als nog voor behandeling naar de fysiotherapeut geweest.
Na nogmaals 3 weken rust mocht hij toen heel rustig aan weer beginnen met hardlopen.