Gezondheid alle pijlers

Per direct stoppen

06-07-2014 07:44 61 berichten
Een familielid wil per direct stoppen met 2 flessen wijn per dag en een pakje shag. Kan dat? Mij lijkt het niet handig om überhaupt met beide gelijk te stoppen maar is hier iemand met ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me juist de enige oplossing. Of hij/zij wacht nog even dan is het een kwestie van tijd dat z'n lever het begeeft of z'n longen.
quote:3wieler schreef op 06 juli 2014 @ 07:54:

Lijkt me juist de enige oplossing. Of hij/zij wacht nog even dan is het een kwestie van tijd dat z'n lever het begeeft of z'n longen.Mij ook maar dat werkt toch niet? Heb ook ooit gerookt en het ingeruild voor thee.
Hij kan het proberen, lukt het niet, alsnog om hulp vragen.
quote:Madderijn schreef op 06 juli 2014 @ 08:00:

Hij kan het proberen, lukt het niet, alsnog om hulp vragen.Maar per direct stoppen is toch heel gevaarlijk? Ik heb ook maar google bekeken.
quote:upperclass schreef op 06 juli 2014 @ 08:03:

[...]

Maar per direct stoppen is toch heel gevaarlijk? Ik heb ook maar google bekeken.

Welnee joh hoe kom je daar nou bij. Doorgaan is gevaarlijker hoor

voordat het echt gevaarlijk word moet hij eerst nog veel meer gebruiken.......volgens mij. Hij gebruikt veel, maar nou ook weer niet zoveel.

gewoon beide in 1x volgens mij is dat het beste. Je moet toch je levenswijze aanpakken, dan kan je het net zo goed goed doen.

Vraag me af of hij het kan zonder hulp......maar dat was je vraag niet.
quote:joko schreef op 06 juli 2014 @ 08:07:

voordat het echt gevaarlijk word moet hij eerst nog veel meer gebruiken.......volgens mij. Hij gebruikt veel, maar nou ook weer niet zoveel.

gewoon beide in 1x volgens mij is dat het beste. Je moet toch je levenswijze aanpakken, dan kan je het net zo goed goed doen.

Vraag me af of hij het kan zonder hulp......maar dat was je vraag niet.Daarom was ik ook zo positief. Gelijk kappen. Mijn vriend denkt dat het gevaarlijk is. Google werkt niet echt mee.
Direct stoppen kan wel degelijk gevaarlijk zijn bij alcoholgebruik, want je kunt ernstige onttrekkingsverschijnselen krijgen. Het beste kan je familielid contact opnemen met een verslavingsarts, die kan zeggen of het veilig is. Bij roken speelt dat probleem overigens niet.

Lieve viva-leden, nogmaals het advies dat als je er niks van weet, of maar een klein beetje, niet zulke stellige uitspraken te doen, want jouw 'wat een onzin' of 'nee hoor, hoe kom jij daar nu bij?' Kan tot ernstige gezondheidsschade leiden. Het is niet voor niets dat de studie geneeskunde zes jaar duurt en een google-certificaat niet een gelijkwaardige opleiding is...

(Het staat overigens ook in de forumregels dat het niet mag, dat terzijde)
Occam's razor
Als iemand 2 flessen wijn per dag drinkt kan stoppen gevaarlijk zijn. Hij kan een ontrekkingsdelier krijgen. Aan een ontrekkingsdelier kan je doodgaan.

Colt-Turkey stoppen is dus wel gevaarlijk. Neem contact op met een verslavingsarts, hij kan dit begeleiden en ondersteunende medicatie voorschrijven.
dank je debora, wou hetzelfde zeggen.

zomaar stoppen kan HEEL gevaarlijk zijn.
quote:joko schreef op 06 juli 2014 @ 08:07:

voordat het echt gevaarlijk word moet hij eerst nog veel meer gebruiken.......volgens mij.

Volgens jou? Nou dan zal het wel zo zijn hè!

(To, steun je familielid hierin, maar raad m aan dit onder professionele begeleiding te doen. Echt, ga niet zelf de hulpverlener proberen uit te hangen, je weet niet wat er allemaal aan de hand is met je familielid en je famielid moet door iemand begeleid worden met wie hij in vertrouwen zaken kan bespreken, zonder bang te zijn dat ze op straat komen te liggen)
Occam's razor
Dan zou hij/zij dus genoeg afleiding moeten hebben, letterlijk "iets om handen" moeten hebben. Continu bezig zijn waardoor er geen tijd is om ook maar aan roken of drinken te denken . . . . Wel heel bijzonder als dat uit die persoon zelf komt, meestal zien ze het niet, dat ze verkeerd bezig zijn!!!!
quote:Debora schreef op 06 juli 2014 @ 08:13:

Direct stoppen kan wel degelijk gevaarlijk zijn bij alcoholgebruik, want je kunt ernstige onttrekkingsverschijnselen krijgen. Het beste kan je familielid contact opnemen met een verslavingsarts, die kan zeggen of het veilig is. Bij roken speelt dat probleem overigens niet.

Lieve viva-leden, nogmaals het advies dat als je er niks van weet, of maar een klein beetje, niet zulke stellige uitspraken te doen, want jouw 'wat een onzin' of 'nee hoor, hoe kom jij daar nu bij?' Kan tot ernstige gezondheidsschade leiden. Het is niet voor niets dat de studie geneeskunde zes jaar duurt en een google-certificaat niet een gelijkwaardige opleiding is...

(Het staat overigens ook in de forumregels dat het niet mag, dat terzijde)Dank. Een arts wordt lastig maar ik kan sites laten zien.
Ik denk dat deze persoon er goed aan doet om ea via de HA te doen. Ik weet niet hoe lang hij/zij drinkt? Bij langdurig alcohol misbruik is er bij aquut stoppen bijv risico op het krijgen van een insult.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als iemand echt wil stoppen zal diegene er ook alles aan moeten doen. Een artsenbezoek hoort daarbij. Het is niet veilig om zonder begeleiding af te kicken.
quote:Debora schreef op 06 juli 2014 @ 08:16:

[...]

)nee hoor. ze vraagt iets en ik geef aan wat ik denk! ik zeg er nog achter.......volgens mij. Totaal geen 'en zo is het!'.
quote:Debora schreef op 06 juli 2014 @ 08:16:

[...]

(To, steun je familielid hierin, maar raad m aan dit onder professionele begeleiding te doen. Echt, ga niet zelf de hulpverlener proberen uit te hangen, je weet niet wat er allemaal aan de hand is met je familielid en je famielid moet door iemand begeleid worden met wie hij in vertrouwen zaken kan bespreken, zonder bang te zijn dat ze op straat komen te liggen)Ho, ik steun alleen en raad een arts aan. Verder wil ik alleen dat het met een arts goed kan komen maar dat wil hij niet. Ik zoek dus advies en op straat komt hij niet want hij functioneert nog.
Vraag het voor de zekerheid na bij iemand die verstand heeft van verslavingszorg.

Er zijn (via google) meerdere instellingen te vinden die je kunt bellen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ik heb als professional voorlichting gehad over verslavingszorg. Het komt letterlijk voor dat iemand in nood belt en wordt geadviseerd om toch een kleine hoeveelheid te drinken tot dat zorg is ingezet. Een insult is een soort epileptische aanval alleen is de oorzaak dan drankmisbruik en acuut stoppen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wanneer je een jellinek achtige instantie belt dan is een intake vaak zo geregeld. Programma's varieren van intensief tot minder intensief soms kan met wat gesprekken al veel verbetering worden bereikt. De weg die hij in wil met aquut stoppen leidt tot falen en schuldgevoel wat weer leidt tot gebruik en dan is de cirkel weer rond.
quote:viva-amber schreef op 06 juli 2014 @ 08:31:

Ik heb als professional voorlichting gehad over verslavingszorg. Het komt letterlijk voor dat iemand in nood belt en wordt geadviseerd om toch een kleine hoeveelheid te drinken tot dat zorg is ingezet. Een insult is een soort epileptische aanval alleen is de oorzaak dan drankmisbruik en acuut stoppen.

Dat vind ik doodeng. Maar wel fijn dat je het zegt.

Het is een ver van onze bed show zonder streepjes.
quote:viva-amber schreef op 06 juli 2014 @ 08:35:

Wanneer je een jellinek achtige instantie belt dan is een intake vaak zo geregeld. Programma's varieren van intensief tot minder intensief soms kan met wat gesprekken al veel verbetering worden bereikt. De weg die hij in wil met aquut stoppen leidt tot falen en schuldgevoel wat weer leidt tot gebruik en dan is de cirkel weer rond.Dat wil hij dus ook niet want hij wil zonder lotgenoten nu stoppen.
Misschien eerst terugbrengen naar 1 fles per dag. En dan af en toe 'n dag niet drinken. Totdat je terug bent naar een normale hoeveelheid zoals een paar keer per week 'n paar glaasjes.

Roken inruilen voor zo'n elektrische sigaret.
Hij schaamt zich? Ha kan ook 1 op 1 begeleiden. Verslaafden zeker bij alcohol zijn meesters in manipulatie. Hulp ontwijken is samen met schaamte een manier om voor de buhne te doen alsof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven