Gezondheid alle pijlers

Peuter met een slechte adem

23-07-2010 14:20 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Toch gaan! Ontstoken amandelen kunnen, volgens mij, een hele slechte adem veroorzaken.
.
Ik zou ook even naar de HA gaan met hem. Een nare adem hoeft niet te komen omdat je je tanden niet (goed) poetst maar kan met keel of slokdarm problemen te maken hebben (zoals idd de amandelen).
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
.
Nee dat hoeft niet maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen.

Tjemig, elke keer als ik naar de tandarts moest was dikke ellende voor mij... 4 x per dag poets ik mijn tanden en elke keer begon hij over mijn slechte adem..

Bleken mijn amandelen terug te zijn gekomen (tja, wist ik veel dat dat kon) en die waren dus bij mij de boosdoener.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Amandelen zijn waarschijnlijk ontstoken.

Volgens mij ruiken kinderen niet zo nee. En helemaal niet als je zijn tandjes poetst
Ga gewoon naar de huisarts.

Mijn zoon had dat in zijn jongste jaren ook en dat bleek uit zijn maag te komen,dus je weet het nooit.
.
Mijn dochter heeft het vooral smorgens. Ik heb het bij de tandarts gevraagd, en het komt gewoon uit haar maag.

We poetsen twee maal daags, ook haar tong. Meer kun je er niet aan doen zei hij.

Amandelen is dus niks mee aan de hand.

Het kan dus wel, dat kinderen een slechte adem hebben.
Misschien heeft hij het al zo lang dat ie er aan gewend is?

Vraag het hem eens.
.
quote:Tarretje schreef op 23 juli 2010 @ 14:33:

Dan zijn de amandelen chronisch ontstoken.

Jeetje, daar moet hij toch last van hebben!

De mijne waren op mijn 16e altijd ontstoken en daar heb ik heel veel last van gehad.

Toch maar naar de huisarts.Vind je dat zelf ook niet een beetje een voorbarige conclusie?
Ik heb precies het zelfde met mijn zoontje van 5,hij heeft ook een vieze geur uit z,n adem.

En vooral s;morgens,ik weet zeker dat zijn amandelen niet ontstoken zijn zien er niet groot en rood uit en heeft ook nooit keel onsteking.

Ik zelf heb heel sterk het gevoel dat het van zijn maag komt,mischien sluit het maagklepje slecht dan kan dat ook daarvan komen .

wat ook nog zou kunnen is een schimmel infectie van de mond (spruw dan kunnen ze ook ruiken dat ik weet.

Ik laat het eerdaags ook nog eens nakijken zodat ik zeker weet waar aan het ligt.
.
Misschien moet hij iets meer drinken? (water dan he? geen alcohol ha ha ha). Veel mensen stinken uit hun mond als ze te weinig drinken, dus waarom kinderen niet.
Ga ff naar de huisarts, dan weet je het zeker.
Kunnen inderdaad best z'n amandelen zijn. Gewoon naar de huisarts gaan om het zeker te weten. Een slechte adem is heel vaak een indicatie dat er iets mis is in je lijf, of dat je lijf ergens last van heeft. (Al is het maar maagzuur.. dus niet per definitie iets ernstigs). Helemaal als tanden en tong gewoon schoon worden gehouden. Én je zegt zelf al dat je z'n amandelen er verdacht groot uit vindt zien.

Dus neem gewoon het zekere voor het onzekere.

Daarnaast is er trouwens niet echt een standaardleeftijd voor amandelen knippen. Tegenwoordig worden ze vaak pas weggehaald wanneer iemand er echt last van krijgt.
Dikke kans dat het vanaf zijn keelamadelen komt. Die zijn zo vaak opgezet bij kinderen en op zich is slechte adem bij een keelontsteking niet erg, maar als hij ook snurkt, moeilijk slikt, keelpijn heeft, vaak last heeft van zijn oren/minder horen,vaak verkouden ed zijn.... dan is het misschien een idee om iets aan zijn amandelen te laten doen.

Geen spoed, maar ga eens langs je huisarts als je tijd hebt. je kunt natuurlijk ook even bellen voor overleg.
Mijn dochter (3 jaar) rook ook altijd sterk uit haar mond. Kon duidelijk ruiken dat het met neus/keel te maken had en geen problemen vanuit haar maag o.i.d. Paar maanden geleden zijn haar neus en keelamandelen verwijderd. Ze was doorlopend verkouden, door de mond ademen etc (wat wintermuts zegt).

Even de huisarts bellen. De onze stuurde ons meteen door naar de KNO arts toen hij de klachten hoorde. In eerste instantie zou alleen de neusamandel verwijderd worden maar die in haar keel waren ook geïrriteerd dus is meteen de hele handel verwijderd.
ik zou zeker even langs de huisarts zijn. Misschien zijn het wel de amandelen en dan kan de ha jullie doorsturen naar de kno arts. Stel dat het wel de amandelen zijn en ze moeten eruit gehaald worden dan zal het voor je kereltje een enorme opluchting zijn.
quote:Tarretje schreef op 23 juli 2010 @ 14:27:

Dus het is niet goed dat hij een slechte adem heeft?

Het heeft altijd een medische oorzaak?Slechte adem wordt veroorzaakt door een vieze tong, maagproblemen, knoflook eten, maar ook ontstekingen. In geval van jouw peuter is er dus sprake van ontstekingen. Ik sluit me aan bij de anderen die het verstandig vinden om met hem naar de huisarts te gaan.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven