Gezondheid alle pijlers

piep in oren

16-04-2010 11:20 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb al een tijdje een vervelende piep toon (een hoge toon, moeilijk te omschrijven)in mijn oren. Vanochtend wilde ik even uitslapen, maar door die vervelende piep was dit mogelijk .

Slaap nu ook minder en krijg last van hoofdpijn. Heel vervelend allemaal Ben al bij huisarts geweest, die heeft bloeddruk gemeten en oren nagekeken. Maar hij kon niets vinden.

Ik loop tegen de vijftig, zouden hormonen ook mee kunnen spelen??

Ik word er zo langzamerhand gek van, die piep is er de hele tijd. Vooral in stille ruimten en als je in bed ligt natuurlijk...

Wie heeft dit ook?? enne wie heeft tips voor me.

alvast bedankt.
Ik zou om een verwijzing vragen naar een KNO arts die heeft daar zoveel meer verstand van dan een huisarts..
Ja, heb ik ook, al jaren. Is bij mij na een lawaaitrauma gekomen. Gaat niet meer over, de trilhaartjes liggen plat. Het is in de loop van de jaren wel verergerd, maar ik kan er gelukkig wel aardig mee leven. Het gepiep is constant aanwezig maar ik probeer het zoveel mogelijk te negeren. En dat is makkelijker opgeschreven dan gedaan.

Google eens op tinnitus, misschien herken je daardingen in.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb ook last van irritante geluiden, maar dit is wel een stukje erger. Vervelend zeg, want dan helpen zelfs oordopjes niet.
mijn vader heeft dit ook al bijna 3 jaar als gevolgd van meerdere tia's. Huisarts, Kno arts en neuroloog konden niks vinden. Uiteindelijk heeft hij medicatie gekregen tegen een hoge bloeddruk en dat heeft geholpen. Moet wel voor de rest van zijn leven blijven slikken maar ja. Soms als hij medicatie is vergeten of als hij erg moe is komt het erg terug. dan neemt hij een vrije middag en draait hij even harde muziek en dan gaat het weer beter.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ik weet niet of ik het heb, klinkt raar he? Maar als ik in een stille ruimte ben dan hoor ik altijd een bepaald geluid, maar het is zo normaal voor mij dat ik niet weet of dit abnormaal is. Toevallig vroeg ik het gisteren nog aan mijn vriend: wat hoor jij als het stil is. Hij hoort niks, ik hoor een soort van.. tja.. testbeeldgeluid?
quote:Marieke1979 schreef op 16 april 2010 @ 11:30:

Ik heb ook last van irritante geluiden, maar dit is wel een stukje erger. Vervelend zeg, want dan helpen zelfs oordopjes niet.Oordopjes helpen nooit denk ik, want het geluid zit toch ín je hoofd? Ik hoor het dan juist erger.
Geen last van je evenwicht?

Ik heb een ontsteking gehad aan mijn evenwicht en had toen ook veel last van mijn oren(piepen, slecht horen).

Zou toch even langs de huisarts gaan.
quote:siesa schreef op 16 april 2010 @ 12:56:

Ik weet niet of ik het heb, klinkt raar he? Maar als ik in een stille ruimte ben dan hoor ik altijd een bepaald geluid, maar het is zo normaal voor mij dat ik niet weet of dit abnormaal is. Toevallig vroeg ik het gisteren nog aan mijn vriend: wat hoor jij als het stil is. Hij hoort niks, ik hoor een soort van.. tja.. testbeeldgeluid?Zo ben ik er ook achter gekomen. Mensen die zeiden 'wat is het hier stil he?' terwijl ik altijd herrie (fluiten) hoorde. Maar dacht dat iedereen dat hoorde.
quote:siesa schreef op 16 april 2010 @ 12:56:

wat hoor jij als het stil is.

Ik hoor ook een toon als het stil is maar als ik mijn oren dan klaar is het weg. Met als effect dat ik heel vaak mijn oren heb geklaard wat mijn oortjes niet zo fijn vonden. Daardoor heb ik hele gevoelige oren gekregen....
Klaren helpt hier niet. Mijn oren zitten namelijk niet 'dicht', de piep zit in een ander deel van je oren. Lastig om uit te leggen als je er (gelukkig!!) zelf geen last van hebt.
kapara:: oren klaren wat bedoel je daarmee??

Ik heb al heel wat gelezen op het net hierover. Ga volgende week een verwijzing vragen aan de huisarts voor de kno arts.

Kan heel veel zijn lees ik op de site..

Het geluid is inderdaad niet te beschrijven..

Ja afleiding is inderdaad beter, maar ja je kunt niet altijd geluiden op je heen hebben..

's nachts is het het rustig..dan wil je wel graag slapen en geen geluiden in je hoofd
Vervelend he Steenbokje? Ik heb er af en toe erg last van/ben het me meer bewust als ik wil gaan slapen. Om te voorkomen dat ik lang wakker lig en alleen maar gefrustreerder wordt van die k*toren, heb ik inslaappilletjes van de dokter gekregen. Ik gebruik er misschien 10 per jaar ofzo, maar ik vind het lekker dat ik ze kan gebruiken als ik er écht gek van word.

Vraag inderdaad een verwijzing naar een KNO-arts, daar kunnen ze vaststellen wat de toonhoogte en intensiteit is van je piep. Verwacht geen wonderen als het tinnitus is, het is zo'n aandoening 'waar je mee moet leren leven'...
Klaren is je neus dichtknijpen en dan druk zetten met lucht op je neus. Dan gaan je oren weer "open".

Sterkte bij de KNO!!
Mijn man heeft nu al jaren. In het begin werd hij er helemaal gek van. Daarna heeft hij er goed mee leren omgaan onder begeleiding van een hypnotherapeute. Het geluid is niet weg, maar hij heeft als het ware geleerd het weg te zetten en er niet naar te luisteren.
Ik heb ook last van tinnitus, heb het al sinds ik klein was. Gelukkig heb ik vooral last van een heel zachte, beetje hoge piep. Een beetje het geluid dat een TV soms ook kan maken als hij op Standby staat (ja zulk soort dingen hoor ik dan weer wel). Bij mij is het heel zacht en ik ben eraan gewend. Soms is het juist wel handig, als ik bijvoorbeeld voor het slapen gaan mijn hoofd wil leeg maken van gedachten kan ik naar mijn pieptoon luisteren en ben ik geheid binnen vijf minuten weg!

Maar ik merk wel dat ik vaak wat gevoeliger ben voor hard geluid. Vrijdag ben ik naar een bandje gaan kijken (waarbij volgens mijn vriend het geluid echt helemaal niet hard stond) en nu is de piep wel echt een stuk harder en ben ik al een paar dagen duizelig. Het gaat gelukkig altijd na een paar dagen wel weg, maar ik moet dus wel oppassen met hard geluid..
Mijn vent heeft helaas een soort eeuwigdurende fluitketel. Ook bij hem wordt het na bepaalde en harde geluiden erger.
Ik heb het sinds 2008. Soms heb ik er last van, soms niet. Ik ben bang dat het een blijvertje is. Ik ben er overigens wel aan gewend.

De KNO-arts kan je gehoor trouwens wel nader onderzoeken.
World of Warcraft: Legion
dank voor alle reacties. Het is bij mij inderdaad ook erger als ik harde geluiden heb gehoord. zoals bij een feest o.i.d. Ook als de tv luid staat, vind ik het storend en krijg hoofdpijn.Dat herken ik wel uit verhalen van jullie.

Is nu wat minder. Heb een ander hoofdkussen en doe oefeningen voor mijn nek er schouders. Heb het idee dat het daar ook mee te maken heeft. Loop hiervoor bij een fysio..

Verder ga ik erop letten het gebruik van oorstaafjes te beperken, hierdoor kun je de boel ook beschadigen.

Zie het nog even aan en anders ga ik inderdaad naar de kno arts..

Wil niet de rest van mijn leven met een piepgeluid in oren c.q. hoofd rondlopen..
Hallo allemaal,

Ik ben 2 maand geleden erg verkouden geweest,

Na deze verkoudheid heb ik een ruis en brom in mijn oren.

Ik ben naar de huisarts geweest en heb binnenkort een afsrpaak bij de KNO. Mijn trommelvlies zag er wel goed uit.

Sinds 2 weken heb ik ook eek keiharde piep in beide oren, en het kraakt ontzettend als ik gaap en slik...

Weet iemand of dit over gaat? en wat ik er aan kan doen ?

Mvg
ik heb precies hetzelfde.. heb morgen een gehoortest. Mijn huisarts wil me nog niet doorsturen..Ook mijn trommelvlies zag er goed uit... Hij denkt dat het een gehoorstoornis kan zijn. Volgens mij niet, maar kan altijd een gratis test doen..

Ook heb ik last van nek en schouders. Alles kraakt als ik losmaak bewegingen doe. Heb het idee dat dat ook wel de oorzaak kan zijn.. Wat je schrijft herken ik wel dat kraken bij gapen en slikken. Ben benieuwd of meer dat hebben en wat de oorzaak is.Vervelend he zo'n piep. .
ja verschrikkelijk vervelend!!

en het ene oor is nog harder dan de ander..

Ik heb er ook oorpijn bij ... dus ik denk niet aan een gehoorbeschadiging.. want dan heb je toch geen oorpijn?

Ik hoop dat het snel weg gaat want ik kan de hele dag nergens anders aan denken.
ileentje mijn dochter heeft een gehoorbeschadiging opgelopen. Volgens de kno en het audiologisch centrum door een verwaarloosde oorontsteking. Zij heeft bijna dagelijks pijn daardoor. Dus ja dat kan samen hangen maar meestal doet een gehoorbeschadiging geen pijn.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ja ik denk dat er bij mij ook zoiets aan de hand is.

Heeft zij ook dat vervelende gepiep in haar oren?

Bedankt voor de reactie
Begin 2008 was mijn oorsuizen hinderlijker en harder dan nu. Eerst was het de hele dag hinderlijk, de laatste tijd alleen 's avonds. 's Ochtends is de piep vaak bijna afwezig. Soms zijn er meerdere dagen dat mijn rechter oor helemaal niet suist.

Op de MRI is niets te vinden. Daar ziet alles eruit, zoals het eruit hoort te zien.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven