Gezondheid alle pijlers

Pijn bij ribben

30-11-2009 08:57 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment 40 weken zwanger (weet niet zeker of het ermee te maken zou kunnen hebben, vandaar deze melding ) en heb sinds een week last van een plekje op mijn ribben, net onder mijn linkerborst. Het doet zeer wanneer er druk op mijn borstkas komt (bukken, hoesten, lachen, uitademen, inademen dan weer niet), wanneer ik de linkerkant van mijn lijf rek (bijvoorbeeld op de bank zit en mijn linkerarm op de leuning heb) en wanneer ik een beetje in elkaar zit. Ik heb dit wel eens vaker gehad, maar volgens mij nooit zo lang. Herkent iemand dit?

Ik zit zelf te denken aan een beklemde zenuw/spiertje ofzo. Ik heb niet het idee dat het iets aan mijn hart is: het is met name bij bepaalde bewegingen en wordt niet erger door inspanning. Voel me verder ook prima.

Wanneer het aanhoudt, ga ik toch de dokter maar even bellen. Maar omdat ik me niet echt zorgen maak, het alleen vervelend vind, ben ik benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Oh ja: ik heb niet het idee dat het kindje daar geschopt heeft oid (voeten liggen ook aan de andere kant).
Voor de zekerheid kun je even na laten kijken, maar ik kan je vrijwel met zekerheid zeggen dat het inderdaad met je zwangerschap te maken heeft. Bij 40 weken zwangerschap hebben je longen nog maar erg weinig ruimte, ook komen de organen en je ribben allemaal een beetje in de verdrukking. Dit kan allemaal tot wat pijnlijke plekken leiden.
Ik had ook zoiets van het weekend gelukkig was het snel weer over. (links net onder,op,achter onderste rib)

Ik dacht aan iets van een verrekt tussenribspiertje (eerder gehad, kan onwijs pijn doen) of wat slijm in de longen. Geen idee, maar t ging vanzelf over.

Als ik jou was zou ik het wel ff aan een arts vragen. Lijkt me n.l. geen fijn pijntje als je moet bevallen. (ookal denk dat het in het niet valt bij de rest.....)
Had ik ook in de laatste weken, de vlos er even naar laten kijken, bij mij was het een melkkliertje, net onder mijn borst, kan dus ook.
Ben zelf niet zwanger, ook nooit geweest :-) Maar het zou ook het Syndroom van Tietze kunnen zijn www.tietze.nl Ik heb het zelf en jou klachten lijken heel erg op die van mij. Ook heb ik wel eens gehoord dat zwangere vrouwen hier last van kunnen krijgen.
Ik moet woensdag weer naar de verloskundige als ik dan nog niet bevallen ben. Ga het dan even navragen. Ik was zelf al googelend ook op het syndroom van Tietze gekomen, maar of dat het echt is? Ik kan natuurlijk ook niet zo een diagnose stellen. Het is geen vreselijke pijn, maar irritant. Nou ja, snel bevallen maar en zorgen dat al mijn ingewanden weer wat ruimte hebben!
Als je zulke vragen op een forum plaatst, kun je straks kiezen uit 20 verschillende aandoeningen.

Mijn tip: gewoon even langs de huisarts gaan.
Ga ik ook zeker doen als het aanhoudt, Wakker. Eerst eens even kijken of mijn lijf het zelf kan oplossen, zo dramatisch is het nou ook weer niet. Je hebt wel gelijk hoor, en een diagnose zoek ik hier ook niet. Die kan natuurlijk alleen door een huisarts gesteld worden. Was alleen benieuwd naar soortgelijke ervaringen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven