Gezondheid alle pijlers

pijn in heup na wandelen

12-12-2009 14:33 21 berichten
Hallo

Pas ben ik begonnen met langere wandelingen te maken, en als ik zo'n 2,5 uur liep ging dat prima. Maar toen ik een keer 3 uur ging kreeg ik last van pijn in mijn heup, het voelde echt als pijn op het scharnierpunt. Deze pijn trok langzaam weg in de dagen daarna.

Echter, een paar weken later (ik had toen alweer wat kortere wandelingen gemaakt) kwam de pijn terug. Ik ben toen nog een tijdje doorgelopen (stom stom stom!) en nu heb ik 3 weken later nog steeds een beetje last ervan. Mijn heup en ik voel het ook uitstralen naar mijn bovenbeen.

Herkent iemand dit??

Groeten,

Judith
Alle reacties Link kopieren
Herken het niet maar ik kan je wel de tip geven om even langs een dokter/fysio te gaan. Die kunnen je zeker verder helpen! Vooral niet mee door blijven lopen, weet ik uit ervaring.
ik ken het wel maar heb er eerlijk gezegd nog nooit wat mee gedaan.

Soms is het best erg (idd altijd na lang wandelen) en soms wandel ik zonder problemen. Als ik last krijg probeer ik mijn wandeling wel te staken of in te korten.

Ik ben wel benieuwd eigenlijk of jij laat uitzoeken wat het is. Ik denk dat bij mij ook meespeelt dat ik te zwaar ben, mogelijk teveel belasting ofzo.
Waar zit de pijn? Zit het in de lies? Of aan de buitenkant van je bovenbeen op de overgang naar het bot die de heup genoemd wordt? In de lies is namelijk waar het scharnierpunt zit (veel mensen denken dat het aan de buitenkant van het been zit). Als het aan de buitenkant zit, die pijn, zijn het waarschijnlijk spieren, pezen of banden. Zit de pijn in je lies, dan is een trip orthopeed handiger, want dan is de kans groter dat het inderdaad in het gewricht zit.
Om een kort verhaal lang te maken...
.
Ik heb het ongeveer anderhalf jaar geleden gehad na een stop van een paar weken een te lange wandeling gemaakt. (5 uur of zo) net als jij al eerder een beetje last gehad, rust gehouden maar toen veel te hard van stapel gelopen.

Bij mij was het puur irritatie/overbelasting van de aanhechting van de spieren aan de buitenkant (zeg maar op mijn heup) het heeft een flinke tijd fysiotherapie eerst rust en rek en strekoefeningen gekost voor ik er zeer langzaam van af ben gekomen. Al met al heeft het echt 5 maanden geduurd voor het weer een beetje ging. Het advies van het zoeken van een fysiotherapeut ondersteun ik dan ook van harte!
Ja, ik herken het en heb het al na een kortere tijd. Nooit iets mee gedaan, omdat er vlg mij niets aan te doen is.
Ja, ik herken het en ik ben d'rmee doorgelopen tot ik gewoon door mijn benen zakte. Conclusie: bekkeninstabiliteit, met als gevolg daarvan een slijmbeursontsteking en overbelasting van alle pezen en spieraanhechtingen in mijn heup / bekken. Autch.

Dusseh.... als ik je een goede raad mag geven: ga er nu alvast mee naar de dokter. Dat scheelt een hoop gezeik achteraf.
kan dat ook zonder zwanger te zijn dan?
quote:weatherwax schreef op 12 december 2009 @ 14:52:

Waar zit de pijn? Zit het in de lies? Of aan de buitenkant van je bovenbeen op de overgang naar het bot die de heup genoemd wordt? In de lies is namelijk waar het scharnierpunt zit (veel mensen denken dat het aan de buitenkant van het been zit). Als het aan de buitenkant zit, die pijn, zijn het waarschijnlijk spieren, pezen of banden. Zit de pijn in je lies, dan is een trip orthopeed handiger, want dan is de kans groter dat het inderdaad in het gewricht zit.Dit is precies wat ik wilde zeggen .
Fortis et liber
Geen idee. Belangrijkste onderdeel van mijn boodschap is dat als je klachten hebt, je daar niet mee door moet lopen. Want van kwaad tot erger en vervolgens met een slijmbeursontsteking + finale overbelasting blijven zitten, dat kan zeker weten zonder zwangerschap ook ja.
quote:qwertu schreef op 12 december 2009 @ 15:47:

Geen idee. Belangrijkste onderdeel van mijn boodschap is dat als je klachten hebt, je daar niet mee door moet lopen. Want van kwaad tot erger en vervolgens met een slijmbeursontsteking + finale overbelasting blijven zitten, dat kan zeker weten zonder zwangerschap ook ja. Okee, alleen vind ik pijn in mijn heup te vaag om mee naar een dokter te gaan.
herkenbaar; slijmbeursontsteking. Rustig aan doen, en naar een fysiotherapeut!
Moet een slijmbeursontsteking niet altijd pijn doen en niet alleen na bijvoorbeeld een halfuur wandelen?
Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! De pijn zit inderdaad aan de buitenkant, dus als ik het goed begrijp is het eerder iets van spieren of pezen overbelast dan echt van het gewricht. Dat is een hele opluchting want ik was al bang dat mijn gewricht aan het verslijten was ofzo.

Ik zal er even mee naar de dokter gaan en kijken of zij mij door kan verwijzen naar de fysio.

Groeten,

Judith
.
@HanZie: Ik vond mijn klachten ook te vaag, dus ik heb gewacht tot ik gewoon niet meer kon lopen van de pijn en letterlijk door mijn benen zakte.

Wat jij doet mag je zelf weten.
Fysio heeft bij mij niet geholpen bij een slijmbeursontsteking aan de heup. Acupunctuur wel.
Je hebt tegenwoordig geen verwijzing meer nodig voor de fysio, maar ik kan me voorstellen dat je er even door een dokter naar wil laten kijken!
quote:qwertu schreef op 12 december 2009 @ 18:21:

@HanZie: Ik vond mijn klachten ook te vaag, dus ik heb gewacht tot ik gewoon niet meer kon lopen van de pijn en letterlijk door mijn benen zakte.

Wat jij doet mag je zelf weten. Ik ben heel eigenwijs dus ik denk nog even na en kijk hoe het zich ontwikkelt. Deze klachten heb ik eerder gehad en toen zakte ik af en toe inderdaad door mn been vd pijn. Door te stoppen bij pijn is het uiteindelijk over gegaan. Ik ga er ook nog meer over lezen.
Ik raad je toch aan naar de ha te gaan.

Weet uit ervaring dat heupen heel belangrijk zijn voor een mens.

Ga gewoon naar de ha, kan misschien ook met een injectie opgelost worden (als het een slijmbeursontsteking is).

Dan kun je altijd nog naar de fysio.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven