Gezondheid alle pijlers

Pijn in kaak en wang, wie herkent dit?

23-06-2009 15:16 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week heb ik last van pijn in kaak en wang, dit is een zeurend branderige doffe pijn. De pijn loopt vanaf me ogen naar beneden tot aan de kin en komt met aanvallen opzetten. Als zo'n aanval voorbij is heb ik nergens geen last van en kan ik alles doen zoals eten en drinken. Ben al bij de huisarts en tandarts geweest en het komt niet van de tanden af, de huisarts vermoedde in eerste instantie dat het een vorm van aangezichtspijn was. Maar de symptomen komen niet echt over een. Het vervelende is dat ik niet of nauwelijks van slaap, want zodra ik ga liggen speelt de boel weer op. Maar wie herkent dit en heeft tips voor me, want ben de wanhoop nabij.
Dag!

Ik heb hetzelfde, alleen doet mijn oog ook zeer bij het draaien of knipperen. Het doet het zeer om aan m'n haar te trekken (lichtjes hé), en is de hele linkerkant van mijn lichaam 'gevoelig'. Ook doet mijn achterhoofd pijn, en voelen sommige dingen doof en pijnlijk tegelijk aan. Het is er voortdurend.

Maar alleen pijn van de schouders omhoog. Het is echt precies links, ik zou een lijn kunnen tekenen.

Wat denken jullie? Herkenbaar trouwens?
quote:Poezewoes schreef op 24 juni 2009 @ 00:03:

Overigens beperkt aangezichtspijn zich tot de huid en de onderliggende weke delen. Niet kaak, kiezen en gehemelte....

Waarschijnlijk dat niemand dit meer gaat lezen maar hier gaat ie:

ONZIN!!

Aangezichtspijn begint bij de zenuwen... dus het beperkt zich echt niet tot de huid hoor.... mensen die het hebben (ja,ik ben ook erelid van die club), voelen duidelijkk de pijn in de kaak.
.
Hey mudkip,

Ikzelf heb het gelukkig aan 1 kant en typerend zijn de aanvallen...

Ik heb een behoorlijk poosje Tegretol geslikt, maar daar werd ik alleen maar duf van.

Bij mij wordt het veroorzaakt wanneer mijn sinussen ontstoken zijn, of wanneer een verkoudheid eruit komt.

Ik zorg er dus voor dat mijn hoofd-holtes altijd zo goed als leeg zijn.

Ik gebruik hiervoor een neusspray. Je spuit het zoute water in een neusgat en aan de andere kant komt het er dan weer uit.

Snuiten maar en ik ben er weer even een half uurtje vanaf.

Waardoor krijg jij de pijnen?

Ik heb begrepen dat het chronisch kan zijn, maar ook dat het opgewekt kan worden door een bepaalde gebeurtenis/ activiteit.
.
Hoi

Jazeker ben ik naar een neuroloog geweest, daar kreeg ik die tegretol van.

Je kunt er inderdaad ook heerlijk op slapen, nadeel was dat ik overdag ook nogal duf was!

Dus daarmee gestopt na een jaar, wilde de wereld wel weer ns helder zien :-)

Het heeft bij mij jaren geduurd hoor voor de diagnose aangezichtspijn gesteld was en dan? Dan nog moet je het zelf maar uitzoeken want wat voor de een helpt, helpt niet voor de ander....

Nou ja, ik heb het aardig onder controle, de vele slapeloze nachten zijn al een tijdje voorbij, omdat ik weet hoe ik het nu kan opvanggen.

parcetamol of ibuprofen helpt allang niet meer, kreeg van de Iboprofen een maagpijn! Kreeg ik daar weer tabletten tegen, tegen de maagpijn... het is een ge-emmer en gezoek hoor.

Maar bij jou is de diagnose ook vastgesteld?

het is moeilijk hoor, ik heb wel heel veel hulp gehad van een hoofdpijnvereniging en ben naar een bijeenkomst geweest, gewoon om met de mensen te praten, de pijn te vergelijken enzovoorts.

Het blijft een vage 'ziekte'....
Ow ja, hoeveel aanvallen per dag had jij?

Ik ben eens gaan tellen en kwam tot 22! Toen ben ik maar opgehouden met tellen... dr kwam geen eind aan.

(tussenpozen van 10 minuten)

gemiddelde aanval duurt bij mij tussen de 10 en 20 minuten en dan trekt het weg en heb ik NERGENS last meer van, dat je bijna niet meer kunt voorstellen dat je vlak ervoor die pijn gehad hebt!
Wat 'Sabje0307' zegt 'Na een jaar kreeg ik weer precies dezelfde klachten. Ik was net verhuisd en besloot langs de nieuwe huisarts te gaan (wie weet had hij andere inzchten), en ja hoor...het bleek een ontsteking te zijn van mijn zenuw...trigeminus neuralis' heeft een kennis van mij ook gehad. Bij haar bleek het aan een zenuw te liggen die langs het oor loopt (in het hoofd), en ze is hier uiteindelijk (met succes) aan geopereerd. Ik weet nog wel dat ze ook ten einde raad was en uiteindelijk bij een professor neurlogie terecht is gekomen omdat niemand de oorzaak kon vinden.
quote:loveletter schreef op 04 september 2010 @ 13:15:

Wat 'Sabje0307' zegt 'Na een jaar kreeg ik weer precies dezelfde klachten. Ik was net verhuisd en besloot langs de nieuwe huisarts te gaan (wie weet had hij andere inzchten), en ja hoor...het bleek een ontsteking te zijn van mijn zenuw...trigeminus neuralis' heeft een kennis van mij ook gehad. Bij haar bleek het aan een zenuw te liggen die langs het oor loopt (in het hoofd), en ze is hier uiteindelijk (met succes) aan geopereerd. Ik weet nog wel dat ze ook ten einde raad was en uiteindelijk bij een professor neurlogie terecht is gekomen omdat niemand de oorzaak kon vinden.Hi Loveletter, begrijp even je post niet... Bij mij is de diagnose gesteld, daar twijfel ik geen moment aan, heb diverse onderzoeken gehad ed....
Kier_V, mijn post is alleen maar bedoeld om aan te geven dat er nog meer oorzaken kunnen zijn.
.
Ik heb ook aangezichtspijn en slik hiervoor Amitriptyline.

Helaas wel goed aangekomen hierdoor.Dat was ook de reden dat ik wilde stoppen. Maar het kwam net zo hard weer terug. Huisarts wilde Lyrica wel proberen,maar ik weet dat de Ami heel goed verder voor mij werkt,dus ben toch weer begonnen.

Zonder medicijnen voel ik het de hele dag "sudderen". En dan is het afwachten wanneer ik weer een aanval krijg. Dat is verschrikkelijk. Mijn oog begint dan ook te tranen en rood te worden,en mijn neusgat gaat dan ook lopen,of juist heel erg verstopt. En dat aan mijn linkerkant. Hier lees ik niets over?
En...teveel slaap bevordert mijn aangezichtspijn ook. Dan helpen mijn medicijnen ook niet voldoende.

Ik slaap elke nacht dezelfde uren.En als ik dat een keertje niet doe,dan is het mis.
Hey Kiddootje,

Dat ga ik ns proberen dan, op geregelde tijden naar bed en dezelfde uren slapen!

Voel weer wat aankomen en ik wil die pijnen voor zijn natuurlijk en van normaal slapen, normale uren word je sowieso niet slechter toch?

Thanks voor de tip :-)
Hey Kiddootje,

Zoals ik jouw symptomen lees, heb jij dan niet last van Cluster hoofdpijn?

Ik ken iemand die heeft dat ook en daar heb ik vele nachten naast gezeten wanneer hij zijn aanvallen had en die had exact dezelfde symptomen!

Mijn aangezichtspijn is begonnen aan beide kanten en de laatste 2 jaar, ALTIJD aan de linkerkant.

Een snotneussie of verstopping heb ik dan niet en ook mijn oog gaat niet tranen.

Wel wordt mijn wang heel erg warm en heb ik een verhoging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven