Gezondheid alle pijlers

Pijn in vagina

12-04-2011 22:23 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik post onder een nieuwe nick omdat ik mijn probleem genant vind.

Sinds twee dagen heb ik een soort van kramp in mijn vagina. Ik heb voor zover ik weet geen last van vaginisme. Ook geen problemen met afscheiding o.i.d. Sexueel ben ik even niet actief. Het lijkt wel of er een druk op de onderkant staat. De plek kan ik niet precies aangeven. Het lijkt wel of er druk op het rectum staat, wat doorstraalt naar mijn vagina. Ik vind het raar en ik maak me er best druk om. Ik wil niet meteen naar de huisarts gaan, wil het eerst even afwachten. Misschien dat mijn menstruatie er aankomt. Daar is eigenlijk geen pijl op te trekken, ben zeer onregelmatig omdat ik vervroegd in de overgang gekomen ben. Ik slik ook geen anticonceptie. Ik vraag me af of meerdere vrouwen hier last van hebben. Ik heb al gegoogled maar daar kom ik uit bij vaginisme.

Is er iemand die mij kan geruststellen?
Je HA, ben je daar al langs geweest?
Schimmelinfectie? Kan je vagina ook trekkerig/stekerig van aanvoelen. Weet verder geen details maar idd HA even bellen
Nee nog niet zusenzoo. Ik heb het sinds gisteren. Het is niet dat ik verga van de pijn maar het is iets wat ik niet ken. Als het aanhoudt ga ik natuurlijk wel.
Is echt echt in je vagina of zit de kramp meer in je anus? Je kunt in je anus een krampend gevoel hebben, proctalgia fugax genoemd. Dit is wel behoorlijk pijnlijk, ik weet niet of je ook pijn hebt.
Proctalgia fugax ben ik ook tegengekomen Pelikaan.Had er nooit eerder van gehoord. De kramp zit voornamelijk in mijn vagina, al voelt heel de onderkant anders.

Toch maar even naar de HA. Ik loop nooit zo hard, maar hier ben ik niet gerust op.
Altijd een goed idee, naar de huisarts Het is een vervelend probleem. Hopelijk is het niets ernstigs!
Als je op je hand blaast of gaat persen, komt/steekt er dan iets uit je vagina? Vrouwen die in de overgang zitten (of dit achter de rug hebben) hebben relatief vaker kans op een baarmoederverzakking.

Ga i.i.g. even naar de huisarts, die heeft er meer verstand van dan wij forummers achter een monitor (hoe behulpzaam we ook proberen zijn ).
Dank jullie wel voor de reacties!

kriebelbeest, ik heb over verzakkingen gelezen en heel veel dingen komen overeen. Ik wil zelf geen diagnose stellen, maar het is heel herkenbaar. Dat ik daar zelf niet opkwam. Ik ben nooit ziek en aan mijn vrouwelijke organen nog nooit iets 'geks' gemerkt. Des te eerder bemerk je iets als het ineens anders is. Ik ga morgen bellen!
quote:roseetje70 schreef op 12 april 2011 @ 23:00:Ik ga morgen bellen!Heel verstandig, succes en ik hoop dat het meevalt!
Verstopping? Als je eigenlijk moet poepen maar je hebt de rust niet om naar de wc te gaan, kan dat soms ineens een krampend gevoel in je onderbuik geven. Vroeger kon ik dat gevoel niet plaatsen en dacht ik dat het in het vagina-/baarmoedergebied zat.
Het zou best kunnen dat het van je menstruatie komt.

Ik heb dat zelf elke maand.

De eerste "klachten" lijken altijd vanuit mijn rectum te komen. En het voelt inderdaad als een verkramping.

Soms moet ik er echt even van gaan staan of lopen zelfs.

Sinds ik gestopt ben met de pil is dat alleen maar erger geworden.

Mijn stoelgang is in die dagen ook wat pijnlijk bij de aanzet ervan. Dan voelt het echt alsof mijn hele darmen verkrampen.

Ik herken je klachten dus wel, maar als je het niet vertrouwd, zeker even naar de huisarts uiteraard.
Ik heb laatst eens ergens gelezen dat veel vrouwen in de overgang last krijgen van een soort kramp in de bekkenbodemspieren.

Ik zal eens kijken of ik het stukje/artikel nog ergens kan vinden.
quote:honnieponnie schreef op 13 april 2011 @ 09:00:

Ik heb laatst eens ergens gelezen dat veel vrouwen in de overgang last krijgen van een soort kramp in de bekkenbodemspieren.

Ik zal eens kijken of ik het stukje/artikel nog ergens kan vinden.

Ik dacht ook aan een hyperactieve bekkenbodem, wat pijnklachten kan geven aan anus en vagina. Voelt het alsof het continu onder spanning staat? Een beetje een zeurderig vervelend aanwezig gevoel? En dat je soms niet weet hoe je moet zitten? Dan kan het inderdaad om een te strak gespannen (of kramp) van de bekkenbodem gaan. Bij een bekkenbodemfysio kun je een meting laten doen.

Is er iets direct aan de klachten vooraf gegaan, bijv. een keer erg moeilijke stoelgang?

En ben je ooit bevallen? Vrouwen die bevallen zijn kunnen in de overgang ook last krijgen van verzakkingen. Bij een verzakking kan je soortgelijke klachten hebben, alleen is het dan vaak meer een zwaar gevoel en een gevoel alsof er iets uit de vagina hangt.

@Honnieponnie; ik ben heel erg benieuwd naar dat artikel, heb je het weten te vinden?
Nog niet....ik zoek nog even door.
Ok, bedankt! Ik heb ook zitten zoeken maar nog niets gevonden helaas...
Nee, ik kan het niet meer vinden, helaas.

Maar google eens op Levator Ani Syndrome, is ook al door pelikaan genoemd(proctalgia fugax) ,misschien herken je iets TO?

Definition of Levator Syndrome

Levator syndrome consists of pain, pressure, and discomfort in the region of the rectum, sacrum, and coccyx, which appears to be aggravated by sitting.

This is also known as coccygodynia, levator ani syndrome, levator ani spasm syndrome, proctalgia fugax, and proctodynia.

Description of Levator Syndrome

Gluteal discomfort and high rectal distress usually occur. Tenderness and muscle spasm affecting the levator ani muscles are the principal symptoms of this disorder

Symptoms of Levator Syndrome

Most patients complain of a dull ache high in the rectum. There may be a feeling of constant rectal pressure and occasional burning. Some patients complain of feeling like they are sitting on a "ball" or that there is a "ball" in their rectum. The pain can be made worse by a bowel movement when the stool presses against the levator ani (muscle) as it is being expelled.

A variant of the levator syndrome is proctalgia fugax, a feeling of severe pain in the rectum which generally occurs at night and which will awaken the patient from a sound sleep.

Ervaringsdeskundigen over "ass cramps"

http://www.poopreport.com/Poll/ass_cramps.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven