Pijnlijk tranend oog
vrijdag 25 mei 2012 om 13:50
Dat heb ik dus al een paar dagen. Mijn oog voelt geïrriteerd alsof er iets inzit (wat niet het geval is) en traant ontzettend. daardoor raakt de huid rond mijn oog ook weer geïrriteerd.
Het is in mijn rechteroog het ergst, maar links af en toe ook. En probeer er niet aan te wrijven, maar soms dep ik toch het traanvocht voorzichtig weg.
Ik heb al gedept met groene thee (verzachtte wel de pijnlijke huid). En ik heb het idee dat het erger wordt als ik buiten kom. Ik heb echter geen hooikoortsverleden.
Iemand een tip? De dokter bel ik wel als het na het weekend nog niet over is, maar hij sowieso erg van het 'kijk het nog maar even aan'. Ik kan gewoon functioneren, het is wel irritant.
Het is in mijn rechteroog het ergst, maar links af en toe ook. En probeer er niet aan te wrijven, maar soms dep ik toch het traanvocht voorzichtig weg.
Ik heb al gedept met groene thee (verzachtte wel de pijnlijke huid). En ik heb het idee dat het erger wordt als ik buiten kom. Ik heb echter geen hooikoortsverleden.
Iemand een tip? De dokter bel ik wel als het na het weekend nog niet over is, maar hij sowieso erg van het 'kijk het nog maar even aan'. Ik kan gewoon functioneren, het is wel irritant.
vrijdag 25 mei 2012 om 13:59
nee, ik heb wel creme op mijn gezicht gesmeerd natuurlijk, maar ruim om mijn ogen heen ivm hiermee. Maar ja de ellende is denk ik wel dat mijn ogen al een paar dagen zo tranen en door het wrijven raakt het meer en meer geïrriteerd, dus met het minste geringste traant en steekt het weer en dan wrijf je er makkelijk een restje creme in.
vrijdag 25 mei 2012 om 14:04
Ik heb oogdruppels van etos merk voor droge, gevoelige ogen. Werkt vrij verzachtend bij mijn prikkende/droge/tranende ogen, door hooikoorts.
Even informeren bij de drogist, die weten vast welke oogdruppels het beste werken.
Edit: mijn linkeroog is vaak erger dan mijn rechter, vind ik ook altijd maar apart.
Even informeren bij de drogist, die weten vast welke oogdruppels het beste werken.
Edit: mijn linkeroog is vaak erger dan mijn rechter, vind ik ook altijd maar apart.
vrijdag 25 mei 2012 om 14:07
vrijdag 25 mei 2012 om 14:09
Ik heb ook zoiets hoor.
Sinds een jaar of twee denk ik dat ik hooikoorts heb.
Dat kan zo maar gebeuren.
Ik heb ook last van één oog.
Ik heb daarvoor druppels gehaald, in mijn geval homeopatische : similasan, nr2.
Wat ik ook 'heerlijk' vind is uitspoelen met koude (afgekoelde) kamille thee. Ik doop dan een wattenschijfje in de thee en knijp het uit in mijn oog.
(De thee bewaar ik een dag of wat in de koelkast).
Sinds een jaar of twee denk ik dat ik hooikoorts heb.
Dat kan zo maar gebeuren.
Ik heb ook last van één oog.
Ik heb daarvoor druppels gehaald, in mijn geval homeopatische : similasan, nr2.
Wat ik ook 'heerlijk' vind is uitspoelen met koude (afgekoelde) kamille thee. Ik doop dan een wattenschijfje in de thee en knijp het uit in mijn oog.
(De thee bewaar ik een dag of wat in de koelkast).
vrijdag 25 mei 2012 om 14:12
Euphrasia druppeltjes van dr. A. Vogel proberen. Is homeopatisch natuurlijk middeltje. Heeft bij mij super geholpen. Verder geen makeup en geen / zo min mogelijk lenzen.
Euphrasia-officinalis-complex.php.
Euphrasia-officinalis-complex.php.
vrijdag 25 mei 2012 om 14:22
vrijdag 25 mei 2012 om 15:54
Heb je niet gewoon een bindvliesontsteking (conjunctivis)? Dat voelt alsof er iets in je oog zit en je gaat ervan tranen. Maar dan moet je oog ook rood zijn. Als dat het is, is het heel erg besmettelijk! Ook van je ene oog naar t andere. En via bv een mascararoller kun jezelf ook blijven besmetten.
.
vrijdag 25 mei 2012 om 16:12
Ik lees mee, ik heb het ook. Beide ogen. Alleen sochtends het ergst en langzaam zakt het dan weer af. Bij mij zal het geen hooikoorts kunnen zijn want ik had het ook in de winter.
Ik ben wel allergisch voor bepaalde stoffen maar dat heb ik al jaren en die pijnlijke tranende ogen is pas van de laatste maanden.
Nou misschien zie ik er nog tips tussen die bij mij misschien ook kunnen helpen.
Ik ben wel allergisch voor bepaalde stoffen maar dat heb ik al jaren en die pijnlijke tranende ogen is pas van de laatste maanden.
Nou misschien zie ik er nog tips tussen die bij mij misschien ook kunnen helpen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 25 mei 2012 om 16:36
dit heb ik ook, een oog jeukt en traant meer dan het andere oog. Had vroeger geen hooikoorts, maar sinds 2 jaar schijn ik toch hooikoorts te hebben en wss ben ik ook allergisch voor iets anders..Anyway toen ik op aanraden van de drogist pilletjes tegen de hooikoorts innam, werkte het direct. Het jeuken neemt af (dus ook t tranen) en mijn verkoudheid werd minder en het niezen. Die pilletjes kun je zonder recept bij de drogist krijgen.
vrijdag 25 mei 2012 om 22:03
nou, ik zal even updaten.
Ik heb anti-histamine gehaald en ingenomen. Al heel snel werd het tranen minder , maar mijn oog bleef wel erg gevoelig. Toen bij de natuurwinkel ogentroost gehaald en gedruppeld. En....weg klachten! Nou ja, bijna weg. De huid is nog erg geïrriteerd, maar hopelijk hersteld dat ook gauw.
Dus toch hooikoorts blijkbaar?
Nou in ieder geval bedankt voor de tips.
Ik heb anti-histamine gehaald en ingenomen. Al heel snel werd het tranen minder , maar mijn oog bleef wel erg gevoelig. Toen bij de natuurwinkel ogentroost gehaald en gedruppeld. En....weg klachten! Nou ja, bijna weg. De huid is nog erg geïrriteerd, maar hopelijk hersteld dat ook gauw.
Dus toch hooikoorts blijkbaar?
Nou in ieder geval bedankt voor de tips.