Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke darmen

17-02-2013 18:29 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds een paar maanden heb ik last van pijnlijke darmen na een toiletbezoek. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn ontlasting wisselend is. De ene keer ga ik makkelijk, de andere keer wat moeilijker.

Ik heb inmiddels een bloedonderzoek gehad, maar daar kwam niets uit. Mijn vraag is of iemand zich herkent in deze klachten?

Groetjes,
Pijnlijke darmen is nogal vaag. Ik denk dat 50% van de Nederlandse bevolking dat wel herkend.

Maar hou eens een eetdagboek bij. Dan kun je kijken of er een verband is tussen je voeding en wanneer precies deze klachten komen.
Eetdagboek bijhouden zoals liubi zegt en water drinken, half uur voor de maaltijd.

Dit zorgt ervoor dat alles snel wordt afgevoerd en je gemakkelijker naar de wc kunt.

Darmen
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Bedankt voor jullie tips! Ik ga vanaf morgen een

eetdagboek bijhouden.

Het voelt alsof mijn darmen gekneusd zijn na het

toiletbezoek.. hoop dat ik het zo wat concreter heb

gemaakt.
Oh ja, dat ken ik dat gekneusde gevoel.

Heb wel eens zo verstopt gezeten, bij elke stap moest ik mijn buik vasthouden, zooooo zeer !

Nu drink ik veel water, bij opstaan, half uur voor de maaltijd, tussendoor nog even en de laatste voordat ik naar bed ga.

Nu nooit geen problemen meer.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Nooit geen? Lekker dan.
quote:noell schreef op 17 februari 2013 @ 18:54:

Nooit geen? Lekker dan.Dat zou inderdaad balen zijn! hahah
Oeps, mijn Nederlands is ook niet meer wat het geweest is, bedoel natuurlijk: Geen problemen meer

Ik zweer bij Spirulina.
Probeer eens twee kiwi's op je nuchtere maag
Als het erger wordt toch eens bij een mdl-arts langs voor darmonderzoek?
Vaak is het een teken dat je een bepaald soort voedsel niet goed verdraagt. Zeker als het wisselend is. Overleg anders eens met je ha of je eens twee weken graanvrij of koemelkvrij zou moeten proberen. Kun je ook zonder overleg proberen natuurlijk, tis niet gevaarlijk om een week geen graan te eten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven