pijnlijke huid
donderdag 10 januari 2008 om 21:26
Ik heb sinds zondag een pijnlijke huid op mijn buik, wat nu ook doorstraalt naar mijn rug. Als ik het aanraak, doet het pijn. Zelfs mijn kleren irriteren mijn huid. Het lijkt net alsof het verbrand is, maar dan zonder dat je iets ziet...
Ik heb op internet zitten kijken, maar daar kan ik alleen maar gordelroos vinden wat met een pijnlijke huid te maken heeft. Alleen dat is het niet, want ik heb geen rode vlekken of blaasjes.
Ik ga wel naar de huisarts, maar ben ook benieuwd of iemand weet wat dit zou kunnen zijn...
Groetjes Peertje
Ik heb op internet zitten kijken, maar daar kan ik alleen maar gordelroos vinden wat met een pijnlijke huid te maken heeft. Alleen dat is het niet, want ik heb geen rode vlekken of blaasjes.
Ik ga wel naar de huisarts, maar ben ook benieuwd of iemand weet wat dit zou kunnen zijn...
Groetjes Peertje
donderdag 10 januari 2008 om 21:55
Gordelroos begint vaak met pijn en tintelingen op een bepaalde plek op de huid. De pijn wordt vaak omschreven als dof, brandend, jeukend of elektrisch. Op dat moment is er nog niets op de huid te zien.
http://www.gordelroos.nl/gordelroossymptomen.html
http://www.gordelroos.nl/gordelroossymptomen.html
vrijdag 11 januari 2008 om 10:54
vrijdag 11 januari 2008 om 13:55
vrijdag 11 januari 2008 om 17:20
Hoi,
Bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag de dokter gebeld, maar ik kan pas woensdag terecht... Helaas moet ik dus nog een paar dagen wachten.
Het zit rechts op mijn buik en precies op dezelfde plek maar dan op mijn rug. Het loopt dus niet in een band. Het is ook niet rood, jeukt niet, maar is alleen maar heel erg gevoelig. Ik heb het ook al sinds zondag. Als het gordelroos was, had het nu toch al rood met blaasjes moeten zijn??
Groetjes Peertje
Bedankt voor de reacties. Ik heb vandaag de dokter gebeld, maar ik kan pas woensdag terecht... Helaas moet ik dus nog een paar dagen wachten.
Het zit rechts op mijn buik en precies op dezelfde plek maar dan op mijn rug. Het loopt dus niet in een band. Het is ook niet rood, jeukt niet, maar is alleen maar heel erg gevoelig. Ik heb het ook al sinds zondag. Als het gordelroos was, had het nu toch al rood met blaasjes moeten zijn??
Groetjes Peertje
zaterdag 12 januari 2008 om 09:04
Hoi,
Ik ben gisteravond toch maar langs de weekendarts gegaan omdat de klachten toch wel op gordelroos leken, maar dan zonder blaasjes. Alleen zonder blaasjes kan de arts niet vaststellen of het inderdaad gordelroos is. Ook vond hij de tijd al wat lang. Na zondag had ik dinsdag ofzo al blaasjes moeten hebben, dus waarschijnlijk is het toch geen gordelroos. Wat het wel kan zijn, weet hij niet....
Groetjes Peertje
Ik ben gisteravond toch maar langs de weekendarts gegaan omdat de klachten toch wel op gordelroos leken, maar dan zonder blaasjes. Alleen zonder blaasjes kan de arts niet vaststellen of het inderdaad gordelroos is. Ook vond hij de tijd al wat lang. Na zondag had ik dinsdag ofzo al blaasjes moeten hebben, dus waarschijnlijk is het toch geen gordelroos. Wat het wel kan zijn, weet hij niet....
Groetjes Peertje
donderdag 1 februari 2018 om 16:58
Hoi peertje, ik heb dat ook en ik ben Naar de huisarts geweest en die zei weet ik niet. Later weer geweest kreeg een vervangster en due kwam met acnes, dat is een afknelling van de zenuw in je huid en veroorzaakt pijn en branderig gevoel aan de huid. Je kan het laten onderzoeken in het ziekenhuis en je kan er prikjes voor krijgen. Ik krijg om het 1/2 jaar een prikje en je bent er weer vanaf. Succes ermee. Het ontstaat als je zwanger bent geweest of overgewicht hebt dan scheurt je huid.
Adniella
Adniella
donderdag 1 februari 2018 om 17:01
lief van je maar ik hoop na 10 jaar dat het bij TO wel opgelost is!Adniella schreef: ↑01-02-2018 16:58Hoi peertje, ik heb dat ook en ik ben Naar de huisarts geweest en die zei weet ik niet. Later weer geweest kreeg een vervangster en due kwam met acnes, dat is een afknelling van de zenuw in je huid en veroorzaakt pijn en branderig gevoel aan de huid. Je kan het laten onderzoeken in het ziekenhuis en je kan er prikjes voor krijgen. Ik krijg om het 1/2 jaar een prikje en je bent er weer vanaf. Succes ermee. Het ontstaat als je zwanger bent geweest of overgewicht hebt dan scheurt je huid.
Adniella