Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke tepels

09-10-2013 12:14 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort ben ik gestopt met de pil en mijn natuurlijke cyclus begint weer redelijk op gang te komen. Daarbij horen helaas ook een aantal vervelende kwaaltjes, waaronder pijnlijke tepels. De pijn begint rond mijn eisprong, en duurt t/m mijn menstruatie. Tussen mijn eisprong en menstruatie wordt het iets minder, en de dagen voor mijn menstruatie zijn echt verschrikkelijk pijnlijk. Zo ook nu dus. Ik ben vanmorgen niet onder de douche geweest, omdat het gevoel van water dat over mijn tepels stroomt te pijnlijk is. Vannacht heb ik amper geslapen omdat het dekbed wat over mijn tepels 'schuurt' teveel pijn doet. Ik kon alleen slapen als ik op mijn buik lag, dan liggen ze 'klem' en kan er ook niets langs bewegen. 's Ochtends moet ik om die reden ook gelijk een bh aan, want dan kunnen ze tenminste niet langs de stof van mijn badjas/hemd/trui 'schuren'. Schuren tussen haakjes, omdat het maar om minieme bewegingen gaat, en het gewoon zachte stof is, maar het voelt alsof er schuurpapier over heen gehaald wordt.

Weet iemand iets wat helpt tegen pijnlijke tepels?
Bij mij was het de eerste maanden ook erg. Gelukkig is het nu afgenomen. Ze zijn nogsteeds wel ultra gevoelig maar gelukkig niet pijnlijk meer.

Heb je een bh hemdje ofzo? Dat zou je kunnen dragen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Hier hetzelfde, vind het wel handig, weet ik precies wanneer m'n eisprong is geweest en wanneer ik ongesteld ga worden. :-)

Overigens was het idd de eerste maanden na het stoppen met de pil het ergste, nu is het wel te handlen.
Ik heb het ook zo'n 2x per jaar een periode, hangt niet samen met een cyclus. In bed draag ik een strak hemdje, dan is het wel te doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou, bij mij hangt het echt samen met mijn cyclus, en komt het ook niet door het stoppen met de pil (misschien dat het iets erger is, maar daarvoor had ik het ook altijd). Ik slikte de pil ook niet zozeer als anticonceptie, maar tegen alle kwaaltjes ten gevolge van mijn eigen cyclus. Voor ik aan de pil was had ik hier dus ook altijd last van, en ik verwacht dus ook dat dit wel blijvend is, en niet weer weg gaat binnen een paar maanden. Hoop wel dat het iets minder wordt, maar vrees het ergste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven