Gezondheid alle pijlers

pijnlijke wreef en teen.

06-03-2015 14:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds een aantal dagen heb ik behoorlijk last van mijn dikke teen/wreef. Ook is er een kleine zwelling + roodheid te zien op mijn wreef. Soms heb ik zo'n last dat lopen echt vervelend is. Ook s avonds als ik in bed lig. Als ik mijn teen beweeg voel ik het kraken, net alsof er iets bij elkaar langs gaat. Dit belemmerd me in bepaalde dingen.

ik heb altijd goeie schoeisel aan die bij mijn voet past.

Vanmorgen dus maar de dokter gebeld. Ik dacht ik kan altijd even vragen wat het is, daar is een dokter tenslotte voor.

Ik mijn verhaal uitleggen maar de assistente vond het niet nodig dat ik langs kwam. Zij zei je gaat maar naar de fysio en die weten wel wat het is. ( op een vervelende toon)

dit vond ik natuurlijk heel erg raar, ik krijg nu het gevoel dat ik me aanstel (dat gevoel kreeg ik al vaker van de huisarts zelf, dus ik stel een doktersbezoek het liefst zolang mogelijk uit).

en misschien is dat ook wel zo dat ik me aanstel.

wie heeft hier ook last van en weet hoe je de pijn kunt verminderen?

Alvast bedankt!
anoniem_220765 wijzigde dit bericht op 06-03-2015 14:42
Reden: fout
% gewijzigd
De assistente bepaalt niet of het nodig is dat je naar de praktijk komt, je maakt gewoon een afspraak en als ze vraagt waarom het gaat zeg je dat je dat wel tijdens het spreekuur vertelt.

Door dergelijke praktijken vallen er doden, ook dankzij de zogenaamde intakegesprekken bij huisartsenposten, als ik niet zo'n drammer was geweest was ik nu weduwe.
verba volant, scripta manent.
een afspraak maken bij de fysio? Ik heb wel een aantal maanden last gehad van mijn grote teen en deel van de wreef bij de teen.. maar dat kwam door werken op verkeerde schoenen. Is vanzelf minder geworden maar soms nog wel last van.

Dat van jou lijkt me wel vervelender omdat je er continu last van hebt. Misschien een voetenbadje en goede schoenen dragen? Als de fysio het niet weet kun je altijd nog terug naar de huisarts.
mmmm lijkt op jicht?

ontstoken grote teen. ga even langs de dokter omdat na te laten kijken. ontstekingsremmers om mee te beginnen (advil) tot ontsteking is verminderd.

bij jicht is het zeer verstandig om het zuur base dieet voor 6 tot 8 weken te volgen en om brandnetelthee te drinken (van goede kwaltiteit en 10 min trekken 3 koppen per dag) suiker tijdens dieet eruit en koffie geliever ook.
quote:MarianneDavids schreef op 06 maart 2015 @ 14:20:

De assistente bepaalt niet of het nodig is dat je naar de praktijk komt, je maakt gewoon een afspraak en als ze vraagt waarom het gaat zeg je dat je dat wel tijdens het spreekuur vertelt.

Door dergelijke praktijken vallen er doden, ook dankzij de zogenaamde intakegesprekken bij huisartsenposten, als ik niet zo'n drammer was geweest was ik nu weduwe.

Doden door een pijnlijk teen?!

Je hebt sinds een paar dagen lastvan je tee, ik zou het eigenlijk gewoon even aankijken en zorgen dat je geen hakken of knellende schoenen aantrekt.
Zeg maar Spijker.
@MarianneDavids:

Wat goed dat je hebt door gedramt!

@monochra:

Ja ik ga ook een afspraak maken bij de fysio, want deze pijn is niet fijn, het belemmerd me.

@elmul:

Bedankt voor je reactie en uitgebreide hulp!

Vaak is de teen zelf opgezwollen bij jicht toch? Want bij mij is de wreef opgezwollen en rood. Heb ik niet goed omschreven in de beginpost.

ik zal me even verder verdiepen in het ziektebeeld jicht!

Trouwens kan dit ook een gevolg zijn van bepaalde medicatie?
@Spijk-er

Ik denk dat ze bedoeld dat de assistente en dokters het niet altijd bij het goede end hebben. En dat je als patiënt goed naar je gevoel moet luisteren en voor jezelf moet opkomen. En dat een assistente door de telefoon niet zomaar kan bepalen wat je hebt.
Zwelling en roodheid kan op trombose wijzen. Wie weet dat MD dat ook bedoelt.
quote:Spijk-er schreef op 06 maart 2015 @ 14:32:

[...]

Doden door een pijnlijk teen?!

Je hebt sinds een paar dagen lastvan je tee, ik zou het eigenlijk gewoon even aankijken en zorgen dat je geen hakken of knellende schoenen aantrekt.

Je begrijpt het niet helemaal, het ging in mijn geval, of liever gezegd dat van mijn man, niet om een pijnlijke teen waarvoor, overigens midden in de nacht, de HAP werd gebeld, het was wel degelijk een hartaanval maar volkomen verkeerd ingeschat met het bekende antwoord "neemt u maar een paracetamolletje".

Assistentes, ook die van de triage bij een HAP kunnen, zeker aan de telefoon, geen diagnose stellen, daar zijn ze ook niet voor opgeleid
quote:mirthe2389 schreef op 06 maart 2015 @ 14:40:

@Spijk-er

Ik denk dat ze bedoeld dat de assistente en dokters het niet altijd bij het goede end hebben. En dat je als patiënt goed naar je gevoel moet luisteren en voor jezelf moet opkomen. En dat een assistente door de telefoon niet zomaar kan bepalen wat je hebt.

Dat bedoel ik inderdaad, zie mijn vorige reactie.

Ik was zelf ook bijna dood dankzij een plaatsvervanger van mijn eigen arts, gelukkig heb ik er een paar in de familie- en kennissenkring op wie ik een beroep kan doen maar dat doe ik bij voorkeur niet alhoewel het mijn leven heeft gered bij de enige keer dat ik dat wel heb gedaan.
Ik snap dat een nare ervaring wanneer het écht bijna mis ging zorgt voor negatieve reacties, alleen hoe groot is de kans dat een pijnlijke wreef/teen hiertoe behoort? Bij pijnlijke voeten/ schouders/ knieën/ whatever is het niet heel raar om het eerst gewoon even aan te zien toch?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:Gamayun schreef op 06 maart 2015 @ 15:48:

Ik snap dat een nare ervaring wanneer het écht bijna mis ging zorgt voor negatieve reacties, alleen hoe groot is de kans dat een pijnlijke wreef/teen hiertoe behoort? Bij pijnlijke voeten/ schouders/ knieën/ whatever is het niet heel raar om het eerst gewoon even aan te zien toch?Als je je ergens ongerust over maakt moet je de mogelijkheid hebben er door een deskundige naar te laten kijken. Het kan in 99 % van de gevallen volstrekt onnodig zijn maar je zult maar net tot die 1 % horen.
Reuma?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Moet je maar net verzekerd zijn voor de fysio. De huisarts is wel gratis.
quote:weet hoe je de pijn kunt verminderen?Ik zou er een gel op smeren met een ontstekingsremmer erin. Voltaren Emulgel bijvoorbeeld maar er zijn ook andere gels met dezelfde eigenschappen.
quote:retrostar schreef op 06 maart 2015 @ 18:14:

Moet je maar net verzekerd zijn voor de fysio. De huisarts is wel gratis.

ja ik dacht ik kan altijd even langs de huisarts. Als die zegt van tsja rust nemen of pijnstilling of weet ik veel wat dan schilt het me weer een afspraak bij die fysio. Want ik krijg 7 keer in het jaar vergoed waaraan ik net genoeg heb voor een andere chronische blessure aan mijn schouder als die weer komt opzetten.. natuurlijk zou ik in een consult bij de fysio kunnen vragen maar momenteel ben ik weer schouder klachten vrij. Het komt vaak rond sept. opzetten dus dat wordt nog lang wachten.

Bedankt voor de tip van de gel ga ik zeker proberen!

Maandag ga ik nog eens bellen want ik vertrouw het niet, het is geen spierpijn!

Ik hoop dat de arts en assistente me dan wel serieus neemt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven