Gezondheid alle pijlers

Pil doorslikken

12-04-2013 12:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak kan je de pil ongeveer doorslikken zonder een doorbraakbloeding te krijgen?

Ik heb de pil deze maand doorgeslikt. Donderdag is mijn laatste pil. Dan ben ik dinsdag ongesteld tot zondag.

Kan ik de pil weer doorslikken in mei? Zodat ik in juni pas weer ongesteld wordt? Of is de kans dan groter dat ik doorbraakbloedingen krijg? Ondanks dat ik tussendoor 1x ongesteld ben geweest?

Wat zijn jullie ervaringen? Of hoe doen jullie dit dan?
Ik slik mijn Microgynon 30 rustig 4 maanden achter elkaar door. Soms een klein beetje spotting dat goed op te vangen is met een inlegkruisje, maar verder geen klachten
Probeer het.

Hangt van je lichaam en de zwaarte van de pil af.

Bij mij lukte het vaak 3 tot 4 strips achter elkaar (9-12 weken) ergens in die 4de strip kwam er dan een doorbraakbloeding en dan maakte ik daar gelijk stopweek van.
Dat verschilt per persoon.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bij mij ook typisch een maand of 4 vooraleer ik een beetje begon te spotten. Maar dit was heel weinig, op het randje van de moeite om een inlegkruisje in te doen.
quote:Biebeliee schreef op 12 april 2013 @ 12:34:

Probeer het.

Hangt van je lichaam en de zwaarte van de pil af.

Bij mij lukte het vaak 3 tot 4 strips achter elkaar (9-12 weken) ergens in die 4de strip kwam er dan een doorbraakbloeding en dan maakte ik daar gelijk stopweek van.Dat doe ik inderdaad ook vaak.
Oke. En het is een "voordeel" dat ik over 1,5 week ongesteld ben.

En dus niet de pil een paar maanden achter mekaar doorslik..
Ik slik al jaren de pil door.

Nooit een stopweek ook geen spotting.

Ik slik Yasmin.
Is niets van te zeggen, het is mij nog nooit gelukt om de pil door te slikken zonder doorbraakbloeding (zelfs niet 1 maand dus)
quote:Lilith75 schreef op 12 april 2013 @ 12:40:

Ik slik al jaren de pil door.

Nooit een stopweek ook geen spotting.

Ik slik Yasmin.Ik had ook Yasmin, dus dat zegt niet alles.
Ik slik Yasmin ook al ruim 8mnd nu door en nergens geen last van, voel me er super bij!
quote:Biebeliee schreef op 12 april 2013 @ 12:41:

[...]

Ik had ook Yasmin, dus dat zegt niet alles.Nee ik denk ook niet dat het type pil iets zegt, maar heb het er gewoon bijgezet.
Ik heb ook microgynon30 en ik weet eigenlijk niet hoe lang ik hem kan doorslikken zonder doorbraakbloeding. Ik slik hem altijd een maand of vier, vijf door. Op een gegeven moment voel ik me wat opgeblazen, dan las ik een stopweek in, en dan is het weer goed.

Maar doorbraakbloedingen heb ik dan nog niet gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven