Gezondheid alle pijlers

pil en emoties

07-02-2014 15:48 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgede probleem, ik slik al een jaar of 4 de meest gangbare pil. Gewoon de standaard die je normaal altijd krijgt. Maar de laatste tijd merk ik dat ik tijdens elke stopweek heel emotioneel ben. Dit is echt een probleem, het wordt alleen maar erger voor mijn gevoel. Op mijn werk kan ik zo in tranen uitbarsten terwijl er niks aan de hand is bijvoorbeeld, niet echt charmant dus.

Maar eerder had ik hier nooit zo veel last van. Herkent iemand dit? Ook heb ik vaak erge hoofdpijn en ben ik ook heel erg ongesteld, dus daar help de pil ook al niet erg goed tegen....

Iemand tips of iets dergelijks? Ik wil binnenkort naar de huisarts voor een andere pil. Ik heb al eerder een poging ondernomen maar toen werd ik afgescheept omdat ze me alleen maar een spiraaltje als alternatief aanbood, beetje irritant want ik had al duidelijk gemaakt dat ik dat niet wilde....

Maarja, dat ter zijde

Bedankt alvast!
Pil gaan doorslikken? Wordt je ook niet meer ongesteld. Heerlijk.
Dat zou ook mijn idee zijn
Ik slik de pil door, maar heb nog steeds last van emotionele buien en ben extreem prikkelbaar rond de dagen dat ik normaal gesproken ongesteld zou moeten worden..
Ja dat heb ik ook wel eens geprobeerd, maar toen ben ik letterlijk out gegaan van de migraine, dus durf ik ook niet meer zo goed te doen....
Komt van de hormonen, of je je niet meer zo voelt als je de pil door zou slikken week ik niet, je zou het eens kunnen proberen. Anders misschien een andere lichtere pil gaan gebruiken? Of met de huisarts andere anticonceptie-middelen bespreken.
quote:jovo schreef op 07 februari 2014 @ 16:32:

Ik slik de pil door, maar heb nog steeds last van emotionele buien en ben extreem prikkelbaar rond de dagen dat ik normaal gesproken ongesteld zou moeten worden..

Dat kan niet hè... Je wordt niet meer ongesteld als je de pil slikt, je krijgt een onttrekkingsbloeding omdat je hormonen dalen. Je hormoonlevel blijft bij het slikken van de pil constant, dus je kunt niet meer spreken van een cyclus...

Als je iedere maand op hetzelfde tijdstip emotionele problemen krijgt terwijl je de pil doorslikt, heeft dat dus een andere oorzaak.
Occam's razor
Oh my god zelfde hier. In mijn stopweek ben ik niet te genieten, hoofdpijn, chagerijnig, huilen om niks en mega bloedingen. Ik ga het nu maar oplossen door weer de spiraal te nemen, daarmee heb ik nergens last van en bovendien bij mij is het zo dat ik dan niet meer menstrueer

?
Andere pil.

Gewoon tegen die huisarts zeggen dat je een ander gangbaar merk wil. Simpel.

Of bij de apotheek gaan roepen dat je het merk-spul wil als je een generieke variant krijgt van hen. Scheelt bij mij ook gigantisch. Vindt apotheek niet leuk, en je moet wss bijbetalen, maar persoonlijk heb ik er dat voorover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven