Gezondheid alle pijlers

Pil en neerslachtigheid

12-05-2008 13:14 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Weet iemand welke anticonceptiepil je het beste kan gebruiken wanneer je last hebt van neerslachtigheid als bijwerking? Ik merk dat ik er wat depri van word, met name in de stopweek. Maar doorslikken is ook niet echt ideaal, dan krijg ik veel tussentijds bloedverlies. Heeft iemand ervaring met neerslachtigheid en pilgebruik? Of een oplossing?

(ik gebruik liever geen andere anticonceptiemethoden, omdat ik dan weer heel onregelmatig ongesteld word, en juist de pil kan dat zo goed reguleren )

groetjes madelief
Ik gebruik de nuvaring, zelfde voordelen als de pil maar de helft minder hormonen. Bevalt mij erg goed, van de pil werd ik ook erg labiel. Is ergens ook een topic over, en kijk anders even op www.nuvaring.nl
-
Ik heb een aantal verschillende soorten gebruikt (diane, lovette, nuvaring en pleisterpil) en het was met allemaal een drama...

Ik was tegen het depressieve aan; had huilbuien, werd boos om niks, en bij die nuvaring werd ik ook nog eens zo onwijs moe dat ik niet eens normaal een paar uurtjes kon werken...

Voor mij geen anticonceptie met hormonen meer

Dus ik weet hoe je je voelt, maar helaas heb ik geen oplossing voor je...

Ja, condooms...
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Ik zeg: nuvaring. Ik had dezelfde problemen en die zijn nu over met de nuvaring. Dit is trouwens geen garantie dat het bij jou ook helpt. Of zoals de huisarts zei: het is trial and error. Gewoon proberen en zien of het bevalt. Geen mens is gelijk.
Voor mij is het spiraaltje de uikomst. Ik heb de mirena, maar de koperspiraal geeft helemaal geen hormonen af.
Ik slik om dezelfde reden al een aantal jaar geen pil meer en dat bevalt me prima. Ik zit 1000x lekkerder in mijn vel. Voor mij nooit meer de pil. Er zijn genoeg alternatieven voor anticonceptie.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Had dezelfde klachten. Eerst de nuvaring geprobeerd, maar na elke maand een infectie te hebben gehad, daar maar weer mee gestopt. Maar wel een uitkomst als je er tegen kunt! Heb nu De Yasmin, een vrij lichte pil die het goed doet (zie ook een topic over de Yasmin).

Succes!
Je bent niet verantwoordelijk voor het gezicht dat je kreeg, maar wel voor de smoel die je trekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven