Gezondheid alle pijlers

pil in Spanje en roken

13-11-2009 16:37 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen!

Ik heb twee vraagjes... weten jullie waar ik in Spanje terecht kan voor de pil? En weten jullie of roken de werking van de pil beinvloed?

X

Annie
Eeeh, bij de dokter?

En nee, roken beinvloed niet de werking van de pil. Maar ik meen dat de combi wel erg slecht voor je is. (kans op trombose)
roken vergroot je kans op... hoe heet t ook...

die bloedpro... trombose.

maar waar je t in spanje kunt krijgen....?
Hoi Annie,

Als je het doosje van de pil hebt kun je gewoon naar de apotheek gaan. In Spanje hoef je niet langs de dokter voor een recept.
Bij de apotheek.
En de pil en roken kan dodelijk zijn.
Ik weet niet hoelang je weg gaat.

Maar je kan in nederland voor maximaal 1 jaar de pil meekrijgen.

(tenmiste als je het niet voor de 1e keer krijgt voorgeschreven)

En als je nu nog een voorraad in huis hebt. En je verteld hier aan de apotheek dat je weg gaat, en graag weer voor je jaar mee wilt hebben. Willen ze je vast wel helpen.

En wanneer je in spanje je doosje van de pil laat zien, hebben ze die daar of van een ander merk, daar vast ook wel.
Roken ansich ook btw.
De pil is hier in Spanje nog goedkoper ook
Gewoon bij de apotheek.

De combinatie 'pil' en 'roken' is trouwens niet de beste combinatie ooit. Zachtjes uitgedrukt.
quote:Kroes schreef op 13 november 2009 @ 16:52:

Ik weet niet hoelang je weg gaat.

Maar je kan in nederland voor maximaal 1 jaar de pil meekrijgen.

(tenmiste als je het niet voor de 1e keer krijgt voorgeschreven)

En als je nu nog een voorraad in huis hebt. En je verteld hier aan de apotheek dat je weg gaat, en graag weer voor je jaar mee wilt hebben. Willen ze je vast wel helpen.

En wanneer je in spanje je doosje van de pil laat zien, hebben ze die daar of van een ander merk, daar vast ook wel.Zou ze niet al in Spanje zitten ? Anders hou je daar toch rekening mee van tevoren lijkt me? En bovendien... een belletje naar de huisarts in Nederland en een welwillend familielid of vriend die het even ophaalt en naar je adres in Spanje toestuurd en je bent ook weer klaar voor een poosje.
zou iig stoppen met roken! Sowieso beter. Staat ook heel asociaal en je wordt er lelijk van. Vieze huid enzo.

tot zover mijn anti rook aktie
Hahaha, AMalia
Computer says nooooo
quote:amalia schreef op 13 november 2009 @ 17:12:

zou iig stoppen met roken! Sowieso beter. Staat ook heel asociaal en je wordt er lelijk van. Vieze huid enzo.

tot zover mijn anti rook aktie

Zo, dat heb je toch maar mooi gezegd

En ontopic, de pil kan je in Spanje gewoon zonder recept halen bij de apotheek. Ik ben net een weekend in Barcelona geweest en heb mijn anticonceptie voor de komende 6 maanden daar gehaald. Veel goedkoper dan hier.
Raar dat het in Spanje goedkoper is; op Curaçao betaalde ik zonder recept ook minder voor mijn pil dan hier. Nouja, volgens mij kreeg ik het destijds hier vergoed, dus dat is dan weer nóg voordeliger, maar toch.
En een zwangerschapstest (mocht die pil in combi niet werken ) was daar ook maar 5 antil. gelden. Uitbuiterij hier!

Goed, gaat wel ontopic eigenlijk...
In Spanje is het echt niet goedkoper dan in Nederland hoor! Ik gebruiktje Yasmin en die kostte voor drie maanden veertig euro. Voor dat bedrag heb ik nu een merkloze pil in Nederland gehaald voor het hele jaar (en dat is dus zonder dat er ook maar wat vergoed wordt). Je kan het idd. gewoon bij de apotheek halen, en roken beïnvloedt het niet, behalve dat je meer kans op trombose hebt.
Overigens.... in elk land lijkt mij de plek voor geneesmiddelen de apotheek
Lapin woont dan wel in Zwitserland, dus prijzen kunnen anders zijn.

Roken en de pil geeft een hogere kans op trombose, dus bloedpropvorming in je bloedvaten, van je been, arm, maar ook in je hoofd en longen bv. Je hebt hierop nog meer kans als hiernaast er aanleg is voor trombosevorming in je familie of als je bepaalde bloedstollingsafwijkingen hebt. En heel lang stilzitten zoals met vliegen of lang in de auto of bus, verhoogt ook je kans. Regelmatig bewegen dus, als je deze combi toch neemt. En hoe ouder je wordt, hoe gevaarlijker roken en de pil wordt qua risico op trombose....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Margaretha, het is in Spanje echt veel goedkoper dan in NL. Daar staan de Spaanse apotheken om bekend, om de lage prijzen en het gemakkelijk kunnen krijgen van geneesmiddelen die in NL alleen op recept te verkrijgen zijn.

Ik sla altijd flink in als ik daar ben.
[quote]singalala schreef op 13 november 2009 @ 17:43:

Lapin woont dan wel in Zwitserland, dus prijzen kunnen anders zijn.

/quote]

Ja klopt en het is hier nog duurder dan in NL, maar ik deed het ook al toen ik nog in NL woonde.
Marghareta, maar jij gebruikt misschien de echte "merkpil"? Heb je ook dezelfde, maar dan de generieke (merkloze) versie in Spanje ? Dan is het een stuk goedkoper. Ik woon in Frankrijk en gebruikte de generieke versie, die was gratis (met m'n verzekering) Werkte even goed als de merk-variant. Je kan aan je dokter/gyn vragen of ze je de generieke versie wil voorschrijven.
De pil wordt in Spanje niet vergoed door de verzekering, net zoals alle geneesmiddelen. Voor sommige geneesmiddelen kan je wat terugkrijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet achteraan gegaan ben, ik heb dat ene doosje gekocht toen mijn pil op was (dus niet op recept van de gyn, hoewel dat voor de prijs niets hoeft uit te maken) en dat was zo stervensduur. Ik ging daarna toch naar Nederland en heb toen de generieke Mycrogynon 20 voor rond de 30 euro voor een heel jaar (!!!) gekocht, en daar is dus niets van vergoed want ik zit niet meer in de verzekering. Ik zou er wel van staan te kijken als ik voor minder dan die prijs een pil kan krijgen in Spanje hoor!

Toen ik naar de gyn. ging heb ik trouwens dat doosje meegenomen, en toen zei de gyn. tegen mij dat in Spanje er weinig / geen generieke anticonceptiepillen waren en zij verklaarde dat zo: omdat in andere landen, zoals Nederland, medicijnen in de verzekering zitten is het voor verzekeraars / apotheken interessant generieke medicijnen te verkopen. In Spanje valt er niets onder de verzekering dus is het dan interessant de echte merken te verkopen. Dat klonk me wel logisch in de oren.

Behalve de pil en paracetamol etc. heb ik nooit wat gekocht hier dus ik durf niet te zeggen of dat voor alle medicijnen zo is. Wel viel het me op dat ook vitaminepillen veel duurder waren dan in Nederland, maar dat komt waarschijnlijk weer door hetzelfde: in Nederland haal ik die bij de Etos of Kruitvat, hier heb je alleen Centrum ed.
Oh OK, dat wist ik niet Margaretha. Ik sta ervan te kijken hoe duur het is !! (Ik gebruikte de Franse generieke versie van Microgynon 30, en dacht dus dat het in andere landen ook wel zo zou zijn, niet dus ) Idd wel logische verklaring van de gyn.

Hier in Frankrijk willen veel mensen geen generieke versie gebruiken, omdat ze bang zijn dat het minder goed werkt. Maar de pil heeft al die tijd gedaan wat hij moest doen
Sinds wanneer moet er uberhaupt voor de pil worden betaald. Ik betaal geloof ik 90 cent eigen bijdrage voor 6 maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven