Gezondheid alle pijlers

pil in Spanje en roken

13-11-2009 16:37 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen!

Ik heb twee vraagjes... weten jullie waar ik in Spanje terecht kan voor de pil? En weten jullie of roken de werking van de pil beinvloed?

X

Annie
Ja, ik ben dus naar een heel lichte pil overgestapt en toen was mijn moeder ook bang of hij dan niet 'minder goed' werkte. Ik denk dat zoiets werkt of niet

Ik gebruikte trouwens wel de Yasmin hoor, dus de 'merk' versie, dus ik weet niet of ze evt. een generieke Yasmin hebben die goedkoper was. Ik heb nog wel tegen de apotheker gezegd Jezus! Dát is duur! Kinderen krijgen is nog goedkoper. maar daar ging hij verder niet op in

Christiane, we hebben het nu over het buitenland.
Ik betaal hier in Zwitserland 60 euro voor een doos Evrapleisters (anticonceptiepleister) voor 3 maanden. In Spanje heb ik vorige week diezelfde doos gekocht voor 40 euro. Dat vond ik een behoorlijk verschil.

Voor een doos Zantac (28 stuks) betaal ik in Spanje 6 euro en hier ongeveer 25 euro.

Ik weet niet wat die dingen in NL kosten op het moment.

*sorry TO, dit is behoorlijk off-topic *
hi annie, ik ben in spanje ook aan de pil geweest, was toen alsnog 4 weken aan het bloeden. toen ik hiermee naar de dokter ging, zei hij dat het kwam door het roken in combi met de pil, dus laat je even goed voorlichten..

succes!
Margaretha, geneesmiddelen in Spanje zijn over het algemeen veel goedkoper . Antibiotica kuren (2 euro betaald), pijnstillers, neusspray (merkloos), hoestdrank en ja, ook de pil. Jij hebt alleen een nogal dure pil gehad. De Yasmin is de duurste pil die er is en in Nederland wordt die, zelfs met een aanvullende verzekering, jammer genoeg ook niet volledig vergoed. Mijn eigen bijdrage voor deze pil is 29 euro per half jaar... Als je hem via anticonceptie online bestelt, ben je 30 euro per 3 maanden kwijt. Goed, jij hebt nog net iets meer betaald, maar ik denk dat je, als je in Spanje de microgynon 20 had gekocht, echt niet zoveel had hoeven betalen.

Ik heb in Spanje zo ongeveer de halve apotheek ontdekt (maagontsteking, peesschede ontstekingen, keelontsteking, blablabla) en stond elke keer weer verbaasd van de lage prijzen. Overigens kreeg ik bij de dokter wel gratis pillen mee bij de peesschede ontsteking. Zat bij de seguridad social in blijkbaar.
In Nederland heb ik één keer bij de apotheek ibuprofen gekocht ipv bij de drogist - ik viel stijl achterover van de kosten. 8 euro voor 20 stuks of zo iets! In Spanje koop ik grootverpakkingen ibuprofen 600 voor wat.. 2, 50 euro of zo?
Laatste aanvulling: Yasmin kent nog geen merkloze variant. Hij is namelijk relatief nieuw en de eerste X-jaar (kweenie hoelang) heeft zo'n medicijnmaker patent he...
Ok, dat weet ik niet dat gebruik ik allemaal niet, bij mij blijft het bij de pil, vitaminepillen en paracetamol en daar heb ik dus die ervaringen mee.
Houden zo Margaretha, ik werd op den duur hartstikke zat van die halve apotheek die ik steeds in huis had :-D.

Volgende keer gewoon een andere pil uitzoeken, probleem opgelost .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven