Gezondheid alle pijlers

Pil met Natuurlijk oestrogeen

25-11-2010 09:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.gezondheidsple ... atuurlijk-oestrogeen.html



Nieuw: Pil met natuurlijk oestrogeen



Sinds de introductie van de eerste anticonceptiepil begin jaren zestig is het oestrogeen in de pil in inmiddels bijna 50 jaar hetzelfde gebleven, namelijk het synthetische ethinylestradiol. De dosering is in de loop der jaren weliswaar verlaagd tot dit niet verder kon, maar het synthetische oestrogeen vervangen door een natuurlijk oestrogeen was tot op heden onmogelijk gebleken. Bij één- en tweefasepillen bleek namelijk teveel tussentijds bloedverlies op te treden. Na jarenlang onderzoek is het uiteindelijk toch gelukt om natuurlijk oestrogeen in de anticonceptiepil te verwerken. Sinds 1 juni 2009 is de eerste en enige anticonceptiepil beschikbaar die het natuurlijke oestrogeen afgeeft. Dit natuurlijke, ofwel lichaamseigen oestrogeen, is estradiol, hetzelfde hormoon dat door het vrouwelijk lichaam gemaakt wordt.



Naast dit lichaamseigen oestrogeen bevat deze nieuwe 'natuurlijke' pil een progestageen dat speciaal ontwikkeld is om op natuurlijk progesteron te lijken. Door de combinatie van een natuurlijk oestrogeen met een zo natuurlijk mogelijk progestageen wordt deze pil zeer goed verdragen.



Door het dynamisch doseringsschema wordt gedurende de gehele cyclus de juiste hoeveelheid oestrogeen en progestageen op het juiste moment afgegeven gedurende de gehele cyclus) voor betrouwbare anticonceptie en een goede cycluscontrole. Het bloedverlies is korter en lichter.



Gedurende 28 dagen wordt elke dag één pil genomen, waarbij de eerste 26 pillen actieve pillen zijn en de laatste twee inactieve, ofwel placebo pillen zijn. Doordat je elke dag een pil slikt is de kans op vergeten van een pil kleiner.



Heeft iemand deze pil al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Minoutje schreef op 25 november 2010 @ 11:30:

Ik snap dat gezeur over synthetisch en natuurlijk ook niet helemaal. De chemische samenstelling is precies hetzelfde, het is alleen door de mens gemaakt ipv moedertje natuur. Wat schiet je er mee op? Het blijft een pil met hormonen met bijwerkingen. Ik denk ook steeds vaker aan een spiraaltje. Groot nadeel vind ik dat ik dan wellicht grootaandeelhouder van zwangerschapstesten ga worden, omdat je niet makkelijk kunt controleren of je zwanger bent In normale pillen zit ethylestradiol, en in Qlaira zit gewoon estradiol. Dus er zit wel een verschil ik, of het kunstmatig gemaakt wordt maakt idd niet uit, maar het oestrogeen wat in Qlaira zit maak je zelf ook aan, terwijl ethylestradiol er wel op lijkt maar niet natuurlijk voorkomt in het lichaam. Dit kán een rol spelen in de bijwerkingen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af of je met deze pil minder last hebt van PMS?

Want dat schijnt ook door de pil te komen.
Alle reacties Link kopieren
Georgette, dat is gek, ik ben verloskundige en ik weet echt niet beter dan dat de prikpil een hoge dosis hormonen is. Zeker ook omdat je die hormonen in 1 keer inspuit. Misschien is er wat veranderd aan de soort prikpil maar daar weet ik dan niets van.

Ik weet ook dat als je stopt met de prikpil het wel een jaar kan duren voordat je cyclus weer hersteld is en dat ze hem liever niet voorschrijven aan vrouwen die evt nog kinderen willen,. Geen idee of dat bij jou het geval is?



Elninjoo had je iets aan mijn uitleg? Michelinmannetje dat lijkt me ook niets zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 november 2010 @ 10:50:

Wat mij betreft sporen dat soort vrouwen toch niet. Het is de periode dat ik me het minst vrouwelijk voel, de vieze smeerboel, de pijn. Brrrr! Ik zie die baarmoeder liever gaan dan komen, 't is dat ik opzie tegen 'n operatie en 6 weken hersteltijd, maar anders had ik allang stappen ondernomen om 'm te laten verwijderen.Als ik de pil doorslik dan krijg ik na een week van de tweede strip een opgezwollen pijnlijke buik die pas herstelt als ik stop met slikken. Met als kroon op de vuurpijl een veel heftigere en langdurigere bloeding. Daarom wil ik de pil absoluut niet meer doorslikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 25 november 2010 @ 12:49:

Ik krijg volgende week voor het eerst de prikpil en de huisarts heeft mij verteld dat er net zoveel hormonen in zitten als in de Mirena. Ik neem toch aan dat zij er verstand van heeft Floortje? Het was haar echt om het even welke van de twee je koos. Kwestie van persoonlijke voorkeur. Qlaira ken ik nog niet.

Weet je dat het door de prikpil langer kan duren voordat je weer vruchtbaar bent? Tot wel 18 maanden!

Misschien wel interessant om te weten als je nog een kinderwens hebt.

Ik ken 3 vrouwen in mijn omgeving die de prikpil hebben gehad. Ze zijn alle 3 enorm aangekomen en er weer mee gestopt.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 25 november 2010 @ 12:49:

Ik krijg volgende week voor het eerst de prikpil en de huisarts heeft mij verteld dat er net zoveel hormonen in zitten als in de Mirena. Ik neem toch aan dat zij er verstand van heeft Floortje? Het was haar echt om het even welke van de twee je koos. Kwestie van persoonlijke voorkeur. Qlaira ken ik nog niet.Bij de prikpil wordt de hoeveelheid hormonen in één keer ingespoten en de mirena geeft het hormoon geleidelijk af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven