Pil normaal geslikt, opeens ongesteld
vrijdag 16 augustus 2013 om 22:33
Ik slik de pil nu al een jaar of 10. Iedere maand heb ik ook gewoon mijn stopweek. Nu werd ik afgelopen week ineens ongesteld, terwijl dit mijn 3e week van mijn pil strook was. Ik ben de pil gewoon door blijven slikken. Nu ben ik al 6 dagen volle bak ongesteld en moet vanavond mijn laatste pil slikken.
Ik vind het nog al vreemd, ik heb dit nog nooit eerder gehad en ik ben niet iemand die voor ieder klein ding naar de huisarts gaat.
Ik hoop dat ik in mijn stopweek wat minder ongesteld zal zijn nu.
Ken of herkent iemand dit? Of wat zou het kunnen betekenen dat ik opeens ongesteld ben geworden?
Ik vind het nog al vreemd, ik heb dit nog nooit eerder gehad en ik ben niet iemand die voor ieder klein ding naar de huisarts gaat.
Ik hoop dat ik in mijn stopweek wat minder ongesteld zal zijn nu.
Ken of herkent iemand dit? Of wat zou het kunnen betekenen dat ik opeens ongesteld ben geworden?

vrijdag 16 augustus 2013 om 22:38
Ja, een doorbraakbloeding heb ik wel vaker gehad, maar dat duurt toch geen zes dagen? Het is wel jaren geleden dat ik een doorbraakbloeding had, maar dat was dan altijd maar 1,5/2 dagen en een klein beetje. Nu is het echt veel.
Stressvol is het de laatste week wel geweest ja, misschien zal het inderdaad daar aan liggen
Stressvol is het de laatste week wel geweest ja, misschien zal het inderdaad daar aan liggen

vrijdag 16 augustus 2013 om 22:44
Ik heb het toevallig pas gehad. Apotheker (HA met vakantie...) zei dat dit inderdaad een doorbraakbloeding is (bij mij ook 5 dagen, wel wat minder heftig dan normale menstruatie) en gewoon de pil doorslikken tot je gebruikelijke stopweek, was het advies dat ik kreeg. Kwam bij mij ook door gekke omstandigheden (ik was vlak ervoor erg ziek).
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
zondag 18 augustus 2013 om 20:15
Ik heb dit ook gehad nadat ik al 11 jaar dezelfde pil slikte. Het was een vrij lichte pil en hij bleek opeens gewoon te licht geworden. Ik hoor dit wel bij meer vrouwen van mijn leeftijd die al jaren aan de pil zijn dat ze na een hele tijd ineens moeten veranderen. Nadat ik eentje probeerde die een klein beetje zwaarder was, maar ook niet genoeg (+ veel bijwerkingen) heb ik nu gelukkig nog een zwaardere die wel prima werkt. Dus als het blijft, even langs de HA voor een andere pil te proberen.