Gezondheid alle pijlers

Pil slikken en overgeven

20-02-2013 09:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maandag ochtend heb ik gewoon netjes mijn pil in genomen, ongeveer rond 10 uur.

In de avond heb ik over gegeven rond een uur of 8. Ik vroeg me af of dit de werking van de pil beïnvloed? Ik heb in de tussentijd geen sex gehad, de laatste keer was zondag.

Ook heb ik wel eens dat ik bijvoorbeeld op maandag de pil om 8 uur in de ochtend neem maar de dag erna om half 1. Maakt dit veel uit?
Lees de bijsluiter...
Lees je bijsluiter gewoon.

Een uur of twee na innemen overgeven kan de werking beïnvloeden. Een pil kun je max 36 uur na de vorige innemen. Liefst 24.

Dat weet ik al van voor ik met de pil begon, puur door te lezen.
Als je binnen 4 uur na inname over moet geven moet je die pil als niet ingenomen beschouwen. Maakt in jouw geval dus niet uit, is gewoon goed gegaan.

Je andere vraag. Het maakt qua veiligheid niet uit. Alles binnen 12 uur nadat je hem in had moeten nemen is goed. Maar ik zou het toch wat meer regelmatiger doen ivm kans op vergeten.
Neem de nuvaring, dan heb je bovenstaande problemen niet meer!
quote:Cheery schreef op 20 februari 2013 @ 09:46:

Neem de nuvaring, dan heb je bovenstaande problemen niet meer!Ik heb daar wel eens over na gedacht ja ... heeft dit bijwerkingen?
Nuvaring rules. En de pil werkt het best wanneer je hem consequent slikt. Maar lees de blijsluiter eens.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Truffelmaffia schreef op 20 februari 2013 @ 09:44:

Lees de bijsluiter...

Hier sluit ik mij bij aan.

Misschien een idee dat de verstrekkende arts een mondelinge test plus overhoring afneemt alvorens de pil te verstrekken.
Nuvaring is gewoon hetzelfde hormoon als de pil dus ook dezelfde eventuele bijwerkingen.
Nuvaring bevat weliswaar dezelfde hormonen als de pil, maar is veel lager gedoseerd en geeft continu een gelijke dosis af. Je hebt dus geen pieken en dalen in hoeveelheid hormoon gedurende 24 uur. Met de pil heb je dit wel en dat ervoer ik ook zo.

En de pil is qua betrouwbaarheid alleen vergelijkbaar met de nuvaring als je de pil ook echt elke(!) dag stipt op dezelfde tijd inneemt.
De nuvaring bevat ethinylestradiol en etonogestrel. Die laatste is een ander hormoon dan in de pil. Er is geen pil met deze 2 hormonen. Ethinylestradiol komt wel in veel pillen voor, maar dan ook icm een ander hormoon. Het is dus niet hetzelfde als de pil.
Pieken en dalen met de pil? Die stabiliseert toch juist?
Ivetje, dat heb ik dan verkeerd. Ik zal het onthouden.

Je hebt een hoge dosis hormoon in je lijf als je de pil net hebt genomen(piek) en een lage dosis als het bijna weer tijd is, zeg 23 uur later(dal).

Van mijn biomedische vrienden weet ik dat je lichaam dat niet zo fijn vindt. Net als het passeren van de lever, zoals bij de pil gebeurt. Omdat de lever veel van de hormonen afbreekt/kan afbreken, heb je ook nog eens een hogere dosering nodig. Die dosering kan afhankelijk je stofwisseling vrij hoog of vrij laag zijn. Deze problemen omzeil je met de ring, pleister of mirena. Net als de problemen van TO trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven