Gezondheid alle pijlers

Pil

15-12-2014 11:44 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Al tijden lees ik graag de FAQ's op Viva en heb nu voor het eerst zelf een account gemaakt. Ik begrijp dat er over mijn vraag veel op het internet te vinden valt, maar zou graag jullie advies willen hebben.

Ik ben op dag 15 (zaterdag) voor de eerste keer ooit mijn pil (variant Yasmin) vergeten te slikken. Op dag 13 heb ik onveilig seks gehad met mijn vriend. Ik kwam er pas op dag 16 (zondag) achter en heb toen beide pillen genomen. Als ik het goed begrijp moet ik nu geen stopweek nemen, maar de volgende strip doorslikken. We zijn nu 2,5 jaar samen, maar een zwangerschap komt echt nog niet uit. Kortom, ik ben als de dood om zwanger te worden. Zondag kreeg ik wel een lichte bloeding, die nu (ondanks buikpijn) weg/bijna weg lijkt. Wat adviseren jullie om nu te doen?

Ontzettend bedankt alvast!
De pil is niet 100% betrouwbaar.

Er bestaat altijd een kans om zwanger te worden ondanks dat je de pil gebruikt.

Het maakt ook niet uit of je nou zou stoppen of de pil zou doorslikken.

ik zou stopweek doen en als je niet ongesteld wordt test doen.
Ik heb weleens doorgeslikt, maar mijn hormoonhuishouding voelde aardig in de war. Nu ben ik daar erg gevoelig voor, misschien merk jij er miets van.

Gewoon ritme volgen en paar weken condooms ben je er ook.

Kans is niet groot dat je nu zwanger bent.
Week 2 vergeten is toch gewoon 'maak de strip af'?

Niets aan de hand hoor, als ik het zo lees.
Dag 15 is volgens mij week 3. Dan heb je 2 keuzes normaal: stoppen en direct stopweek inlassen of de pil alsnog innemen en een strip doorslikken.

Aangezien je de vergeten pil al geslikt hebt, moet je nu een strip doorslikken. Dus geen stopweek inlassen. En dan ben je gewoon beschermd.

Staat ook gewoon in de bijsluiter.
Bedankt voor de reacties. Dat het in de bijsluiter staat, weet ik. Toch vind ik het eng. Ondanks het feit dat ik nu toch een lichte bloeding heb (1x per dag, een beetje vreemd) zal ik de pil dus doorslikken.

Weet iemand hoe groot de kans is dat je toch bloed verliest en zwanger bent, of maak ik mij dan toch echt te druk?
Sorry. Verkeerd gelezen.

Maar dan inderdaad gewoon doorslikken. Kan helemaal geen kwaad.

Nee je bent niet zwanger.
Doe een test als je het niet vertrouwd.
Je kan kiezen uit een stopweek inlassen of doorslikken. Als ik een bloeding zou hebben zou ik zelf de neiging hebben om te stoppen. Aan de andere kant heb je nu ook al de pillen van dag 15 en 16 ingenomen.

De kans dat je zwanger bent is heel klein als je de andere pillen wel gewoon correct hebt ingenomen.
Inmiddels ben ik ca 4 dagen aan het menstrueren, terwijl ik de pil dus gewoon heb doorgeslikt. Nu moet ik officieel nog twee dagen de pil en dan toch nog een hele strip zonder stopweek.. Loop ik dan de kans om erg lang last te hebben van de bloeding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven