Gezondheid alle pijlers

Pilvraagje

07-07-2012 23:55 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weer aan de pil, en ik kan over een paar dagen beginnen want ik word over een paar dagen ongesteld. Maar ik heb zojuist uitgerekend, dat ik dan net in het weekend ongesteld ga worden. Als ik hem vandaag of morgen zou beginnen te slikken, zou ik voor het weekend juist net klaar zijn, wat stukken beter uitkomt. Zou ik dus ook vandaag of morgen al kunnen beginnen? Ik doe het niet om niet zwanger te worden, dus of ik dan minder of niet beschermd ben maakt niet uit. Wat dat betreft zou ik dus ook volgende week kunnen beginnen, maar ik hoop dat hoe eerder ik de pil ga slikken, hoe eerder hij werkt tegen de buikpijn waar ik altijd zo'n last van heb. En misschien korten die hormonen mijn menstruatie iets in :-)? Weet iemand of dit kan, eerder dan de eerste dag van je menstruatie beginnen met de pil te slikken? In de bijsluiter staat er verder niks over.
Ja, dat kan! Het is alleen zo dat als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint, je niet meteen vanaf de eerste pil veilig bent voor seks. Maar daar gaat het bij jou niet om, dus je kan wel al beginnen.
Kan. Je bent alleen pas na 28 dagen beschermd.
je hoort tijdens je menstruatie te beginnen met de pil om er gelijk voor te zorgen dat hij zwangerschappen voorkomt (ligt er overigens ook aan op welke dag van je menstruatie je begint) maar aangezien het bij jou daar niet om gaat, kun je eigenlijk gewoon beginnen wanneer je wilt. Wel zul je je menstruatie opschuiven. Of de pil gelijk al werkt tegen je buikpijn als je een paar dagen eerder begint... ik weet het niet. Ik weet dus niet of het zin heeft.
Lees dit topic gisteren nog vrolijk ik denk mooi op tijd de pil weer halen, zodat ik kan slikken als ik ongesteld ben, ben ik het nu alweer.. Moet ik dus weer een maand wachten. Blij als ik weer aan de pil ben ongesteld op werk is echt zo onhandig
quote:koettie schreef op 08 juli 2012 @ 00:00:

Kan. Je bent alleen pas na 28 dagen beschermd.Hoe kan dat eigenlijk? Want je moet op de eerste dag beginnen zodat je lichaam de volgende cyclus onder invloed van die hormonen niet begint met het aanmaken van een eitje toch? Maar als je iets eerder begint, krijg je die hormonen toch sowieso al op de eerste dag van je menstruatie? Dus dan zou je eigenlijk ook gelijk beschermd moeten zijntoch?
Tja, de regels voor beginnen zijn gewoon zo, waarom weet ik ook niet precies.

Eerste dag van menstruatie, meteen veilig

Andere dag van menstrutie, na 7 dagen veilig.

Buiten de menstruatie, na strip en stopweek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven