pityriasis versicolor
donderdag 21 augustus 2014 om 19:21
Ik heb sinds kort enorm veel last van pityriasis versicolor. Het zit op mijn armen, borst en nek! Echt een vreselijk gezicht, ik voel me daardoor ook erg rot.
Ik ben vandaag begonnen met een kuur van selsun en ga morgen pillen halen die ik gedurende 1 week moet innemen. Als het goed is, is de schimmel dan weg. De plekjes blijven echter. Hoe kan ik het proces versnellen om de plekjes weg te krijgen of iig minder zichtbaar?
Zonnebank kuurtje misschien?
Ik ben vandaag begonnen met een kuur van selsun en ga morgen pillen halen die ik gedurende 1 week moet innemen. Als het goed is, is de schimmel dan weg. De plekjes blijven echter. Hoe kan ik het proces versnellen om de plekjes weg te krijgen of iig minder zichtbaar?
Zonnebank kuurtje misschien?
donderdag 21 augustus 2014 om 19:29
Er staat heel duidelijk in een patiëntenwijzer (huidziekten.nl) dat je juist NIET in een warme omgeving met vertoeven om de genezing te bespoedigen. Dus niet! onder de zonnebank gaan en vooral braaf met de Selsun aan de gang en verder zo koel mogelijk blijven!
Misschien zelf ook even je dermatoloog raadplegen voor wat leeftips.
Misschien zelf ook even je dermatoloog raadplegen voor wat leeftips.
donderdag 21 augustus 2014 om 20:01
quote:loeloe1987 schreef op 21 augustus 2014 @ 19:53:
Ik heb vorig jaar die pillenkuur gehad en daarna kleurde het in de zo'n mooi bij.
Dit jaar kreeg ik weer vlekken, ben vandaag aan mn nieuwe pillenkuur begonnen.
Selsun heeft bij mij nooit geholpen.Selsun heeft bij mij wel geholpen, ik had destijds witte vlekken op mijn rug. Op mijn rug vond ik het niet zo storend zoals nu op mijn nek en borst. Ik ga dus een combinatie van selsun en de pillenkuur proberen. Vervolgens zit ik er aan te denken om een aantal keer onder de zonnebank te gaan. Vraag me alleen af of dit wel verstandig is.
Ik heb vorig jaar die pillenkuur gehad en daarna kleurde het in de zo'n mooi bij.
Dit jaar kreeg ik weer vlekken, ben vandaag aan mn nieuwe pillenkuur begonnen.
Selsun heeft bij mij nooit geholpen.Selsun heeft bij mij wel geholpen, ik had destijds witte vlekken op mijn rug. Op mijn rug vond ik het niet zo storend zoals nu op mijn nek en borst. Ik ga dus een combinatie van selsun en de pillenkuur proberen. Vervolgens zit ik er aan te denken om een aantal keer onder de zonnebank te gaan. Vraag me alleen af of dit wel verstandig is.
donderdag 21 augustus 2014 om 20:07
quote:Yaszmin schreef op 21 augustus 2014 @ 19:35:
Ik las op het internet dat het juist wel aangeraden wordt om zonlicht op te zoeken als het al genezen is. Ik heb het dus over de witte vlekjes als de schimmel niet meer actief/genezen is.Ja, als het genezen is wel ja. Niet als je nog bezig bent de schimmels te doden met medicijnen. Maar de zonnebank heeft ook nog ernstige nadelen voor huid die niet is aangedaan door de schimmel...
Ik las op het internet dat het juist wel aangeraden wordt om zonlicht op te zoeken als het al genezen is. Ik heb het dus over de witte vlekjes als de schimmel niet meer actief/genezen is.Ja, als het genezen is wel ja. Niet als je nog bezig bent de schimmels te doden met medicijnen. Maar de zonnebank heeft ook nog ernstige nadelen voor huid die niet is aangedaan door de schimmel...
donderdag 21 augustus 2014 om 20:20
quote:Quinty schreef op 21 augustus 2014 @ 20:07:
[...]
Ja, als het genezen is wel ja. Niet als je nog bezig bent de schimmels te doden met medicijnen. Maar de zonnebank heeft ook nog ernstige nadelen voor huid die niet is aangedaan door de schimmel...TO wil alleen reacties die zeggen dat de zon cq. de zonnebank wel goed is. Dus aub even leuk meedoen.
[...]
Ja, als het genezen is wel ja. Niet als je nog bezig bent de schimmels te doden met medicijnen. Maar de zonnebank heeft ook nog ernstige nadelen voor huid die niet is aangedaan door de schimmel...TO wil alleen reacties die zeggen dat de zon cq. de zonnebank wel goed is. Dus aub even leuk meedoen.
donderdag 21 augustus 2014 om 20:39
Yaszmin, mag ik vragen welke pillen je krijgt? Toevallig was ik vanmorgen bij de huisarts, kreeg dezelfde "diagnose" (was ooit al eerder door dermatoloog bepaald), maar heb alleen een zalf gekregen. Ik wil ook wel pillen om er vanaf te komen.
Als ik weet wat jij krijgt, kan ik eens aan mijn huisarts vragen waarom ik alleen een zalfje krijg.
Als ik weet wat jij krijgt, kan ik eens aan mijn huisarts vragen waarom ik alleen een zalfje krijg.
zondag 24 augustus 2014 om 12:09
Hoii, ik heb sinds een paar weken ook weer last van allemaal witte vlekjes van me gezicht tot aan mijn knieholten(vreselijk) bij mij is het 3 jaar weggeweest en nu ineens heb ik het weer. De vorige keer duurde het 6 maanden voordat het weg was. Nu wil ik er sneller vanaf zijn omdat ik me er ontzettend rot en lelijk voel. Ik heb selsun al gebruikt en de kuur van itraconazol capsules 1 week. Ik ben sinds de kuur 4 keer naar de zonnebank geweest alleen zie ik nog geen verschil... Maar ik ben ook nog maar 1 week klaar met de kuur. Ik hoop er snel weer vanaf te zijn dus als iemand nog tips heeft?!