Gezondheid alle pijlers

Plaat & schroeven

15-03-2018 22:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ongeveer een halfjaar geleden ben ik van de trap gevallen, en toen heb ik mijn scheenbeen en enkel gebroken.
Scheenbeen was gedraaid en verzakt dus ik moest helaas geopereerd worden.. :(
Na veeeeeel fysio en geduld kan ik weer redelijk lopen nu, maar ik voel de plaat en 8 schroeven, (of de breuk, ja jongens de breuk is er nog) nog steeds zitten. Dit schijnt normaal te zijn maar ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Ohja, eind dit jaar gaat de plaat er weer uit hoor.

Graag hoor ik dan van je!

Alvast bedankt!
Geen eigen ervaring maar wel in mijn directe omgeving met een dubbele enkelbreuk. Ze voelde de plaat ook altijd zitten, deed echt pijn op het bot zoals ik heb begrepen. Plaat is er recent uitgehaald en de pijn is nu weg.
Beterschap!
mayolijn28 schreef:
15-03-2018 22:58
Geen eigen ervaring maar wel in mijn directe omgeving met een dubbele enkelbreuk. Ze voelde de plaat ook altijd zitten, deed echt pijn op het bot zoals ik heb begrepen. Plaat is er recent uitgehaald en de pijn is nu weg.
Beterschap!

Aah kijk, ja het is een hele rare soort pijn.. idd tot op het bot!

Dankjewel!
Ik heb in 2016 mijn enkels gebroken en in 1 enkel is ook een plaat en 7 schroeven geplaatst. De revalidatie ging in eerste instantie heel goed maar na een paar maanden begon het plaatje te irriteren. Plaatje is er toen uitgehaald, de breuk was wel genezen uiteraard. Tijdens de operatie is er geconstateerd dat ik een botinfectie had (vandaar de irritatie) en waren ze er gelukkig op tijd bij. Ik moest "maar" 2 weken met een lange lijn lopen waar 24 uur per dag antibiotica in liep en 4 weken pillen slikken. Als ik echt ziek was geworden van de infectie was dit 6 weken met een lange lijn geweest. Ik voelde de plaat ook zitten maar dat was meer irritant dan dat het pijn deed.
Succes met de revalidatie!!
wolkie schreef:
16-03-2018 08:18
Ik heb in 2016 mijn enkels gebroken en in 1 enkel is ook een plaat en 7 schroeven geplaatst. De revalidatie ging in eerste instantie heel goed maar na een paar maanden begon het plaatje te irriteren. Plaatje is er toen uitgehaald, de breuk was wel genezen uiteraard. Tijdens de operatie is er geconstateerd dat ik een botinfectie had (vandaar de irritatie) en waren ze er gelukkig op tijd bij. Ik moest "maar" 2 weken met een lange lijn lopen waar 24 uur per dag antibiotica in liep en 4 weken pillen slikken. Als ik echt ziek was geworden van de infectie was dit 6 weken met een lange lijn geweest. Ik voelde de plaat ook zitten maar dat was meer irritant dan dat het pijn deed.
Succes met de revalidatie!!
Jeetje heftig!
1 benen breken is heeeeeel kut, maar 2 enkels lijkt je nog erger!
En dan ook nog al die complicaties.. lekker dan!

Ja écht pijn is het niet, maar je voelt wel dat er iets in je zit wat er niet hoort ofzo? Het is lastig uit te leggen haha.
Ik heb ook een plaat met schroeven in mijn onderarm.
Deze hebben ze geplaatst omdat de breuk niet genas en er wildgroei van het bot ontstond op de verkeerde plaats.
Bij mij hebben ze er juist voor gekozen om de plaat en schroeven te laten zitten.
Misschien juist omdat de breuk heel slecht genas en het zo veel steviger is.
Het zit er nu al jaren in en heb er nooit last van gehad, voel helemaal niets.
In principe kan ik het voor de rest van mijn leven laten zitten, mits ik er last van krijg.
Ze hebben mij toen verteld, dat als je er last van hebt dat niet goed is.
Vraag het nog eens goed na en ook waarom ze het er weer uithalen.
Succes!
Lijkt mij wel dat je het getroffen lichaamsdeel eerder kan belasten als de verbinding gefixeerd is dmv van platen en schroeven maar het is natuurlijk wel een ingreep.
(of de breuk, ja jongens de breuk is er nog)
Bedoel je dat de botdelen nog niet aan elkaar zijn vastgegroeid? @(
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Overigens heb je voldoende vitamine D nodig om botbreuken te laten genezen. Anders gaat het niet door. Je lichaam kan het calcium alleen maar inzetten met behulp van vit D.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
16-03-2018 11:17
Lijkt mij wel dat je het getroffen lichaamsdeel eerder kan belasten als de verbinding gefixeerd is dmv van platen en schroeven maar het is natuurlijk wel een ingreep.

Bedoel je dat de botdelen nog niet aan elkaar zijn vastgegroeid? @(

Zeker waar, dat je hem sneller kunt gebruiken met die plaat, maar niet sneller dan bij een ‘gewone’ breuk.

Ja 2,5 maand geleden was het nog niet volledig aan elkaar. Door het lopen en bewegen moet het sneller aan elkaar groeien.
Heb 5 maanden geleden m.n bovenbeen gebroken,ook een plaat.
Kan weer goed lopen en geen last van de plaat.
Volgens de dokter duurt het 1 jaar voor het bod weer helemaal is genezen.
Heb wel 5 weken in een revalidatie centrum gezeten,daar heb ik weer leren
lopen.
Na mijn enkelbreuk had ik ook last en pijn van de schroeven. Deze heb ik er een half jaar geleden uit laten halen en nu nergens meer last van, heerlijk gevoel weer!
Ik heb de schroeven er 4 jaar in laten zitten trouwens. Ik dacht telkens dat de pijn van de breuk kwam en het echt wel ooit minder zou worden. Maar de pijn ging nooit weg, pas na het verwijderen van de schroeven.
burgos schreef:
16-03-2018 20:41
Heb 5 maanden geleden m.n bovenbeen gebroken,ook een plaat.
Kan weer goed lopen en geen last van de plaat.
Volgens de dokter duurt het 1 jaar voor het bod weer helemaal is genezen.
Heb wel 5 weken in een revalidatie centrum gezeten,daar heb ik weer leren
lopen.
Wow heftig!!

Vraag me dan wel af, waarom jij alweer volledig kan lopen na 5 maand en ik na 6 maand nog als een kreupele rond loop Hahaha.
damesbril schreef:
16-03-2018 10:49
Ik heb ook een plaat met schroeven in mijn onderarm.
Deze hebben ze geplaatst omdat de breuk niet genas en er wildgroei van het bot ontstond op de verkeerde plaats.
Bij mij hebben ze er juist voor gekozen om de plaat en schroeven te laten zitten.
Misschien juist omdat de breuk heel slecht genas en het zo veel steviger is.
Het zit er nu al jaren in en heb er nooit last van gehad, voel helemaal niets.
In principe kan ik het voor de rest van mijn leven laten zitten, mits ik er last van krijg.
Ze hebben mij toen verteld, dat als je er last van hebt dat niet goed is.
Vraag het nog eens goed na en ook waarom ze het er weer uithalen.
Succes!

Aii lekker dan!
Nou hij gaat eruit omdat ik nog jong ben, en het dan allemaal prima hersteld!
Ik heb ook een plaat en schroeven in mijn scheenbeen gehad. Ik kreeg al vrij snel last van de plaat. En je zag em bij mij ook heel erg. Na een tijdje kon ik de schroeven gewoon tellen. Mijn lichaam stootte de plaat dus af.

Gelukkig was het bij mij snel genezen dus mochten de platen er vervroegd uit. Vorig jaar juni erin en nu 3 weken terug zijn ze eruit.

Voor mij een hele opluchting, want ik voelde het net als jou ook zitten.
Anoniempies19 schreef:
23-03-2018 13:47
Ik heb ook een plaat en schroeven in mijn scheenbeen gehad. Ik kreeg al vrij snel last van de plaat. En je zag em bij mij ook heel erg. Na een tijdje kon ik de schroeven gewoon tellen. Mijn lichaam stootte de plaat dus af.

Gelukkig was het bij mij snel genezen dus mochten de platen er vervroegd uit. Vorig jaar juni erin en nu 3 weken terug zijn ze eruit.

Voor mij een hele opluchting, want ik voelde het net als jou ook zitten.

Oh bah ja.. weet precies wat je voelde brrrr.
Bij mij voel je inderdaad de schroeven ook zitten, en mijn huid lijkt op een bepaald stukje blauw, daar schijnt de plaat inderdaad ook door mijn huid.. bah alleen het idee al hahaha.

En nu je plaat eruit is, is t dan meteen weer zoals ‘hoe het was’ ?
Lijkt me een heerlijk gevoel haha.
Schaarpen schreef:
23-03-2018 22:41
Oh bah ja.. weet precies wat je voelde brrrr.
Bij mij voel je inderdaad de schroeven ook zitten, en mijn huid lijkt op een bepaald stukje blauw, daar schijnt de plaat inderdaad ook door mijn huid.. bah alleen het idee al hahaha.

En nu je plaat eruit is, is t dan meteen weer zoals ‘hoe het was’ ?
Lijkt me een heerlijk gevoel haha.
Ja ik heb helemaal geen pijn meer aan het been. Alleen de huid rondom het litteken voelt soort van doof en ook pijnlijk aan. Dit heeft even tijd nodig om te herstellen. Had ik na de vorige operatie ook.

Ik heb me verbaasd over wat er uit is gekomen aan materiaal haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven