Plots pijn in oksel -> dik bultje.
zondag 30 januari 2011 om 20:54
Hi!
Ongeveer een uur geleden toen ik mijn vriend uitzwaaide aan de deur en weer terug de woonkamer inliep bibberend van de kou, voelde ik ineens een sterke pijn in mijn oksel. Het ging niet weg en ik greep naar mijn oksel en daar zat ineens een grote dikke rode bult Mijn rechteram voelt nu loodzwaar aan en het doet pijn als ik mijn arm beweeg.... iemand een idee wat het kan zijn?? verschoven spier ofzo, of denk ik nu iets wat niet kan...
Ongeveer een uur geleden toen ik mijn vriend uitzwaaide aan de deur en weer terug de woonkamer inliep bibberend van de kou, voelde ik ineens een sterke pijn in mijn oksel. Het ging niet weg en ik greep naar mijn oksel en daar zat ineens een grote dikke rode bult Mijn rechteram voelt nu loodzwaar aan en het doet pijn als ik mijn arm beweeg.... iemand een idee wat het kan zijn?? verschoven spier ofzo, of denk ik nu iets wat niet kan...
zondag 30 januari 2011 om 21:02
quote:Kikkerrr schreef op 30 januari 2011 @ 20:56:
Het kan een ontstoken zweetklier zijn of een ontstoken haarzakje. Dat laatste heb ik ook weleens gehad en beiden kunnen ze heel pijnlijk zijn.Klopt. Ik heb ook eens een ontstoken haarzakje gehad en ik kan je ook vertellen. Heel pijnlijk! Kan gebeuren door ontharen, met name door scheren. Gaat vanzelf weer weg.
Het kan een ontstoken zweetklier zijn of een ontstoken haarzakje. Dat laatste heb ik ook weleens gehad en beiden kunnen ze heel pijnlijk zijn.Klopt. Ik heb ook eens een ontstoken haarzakje gehad en ik kan je ook vertellen. Heel pijnlijk! Kan gebeuren door ontharen, met name door scheren. Gaat vanzelf weer weg.

zondag 30 januari 2011 om 21:11
Gebruik je sinds kort andere deo? Ik heb dit eens gehad na gebruik van...tjonge, hoe heet dat spul nou, je zou daar niet meer van gaan zweten (nee, geen botox ) en toen had ik een ontstoken zweetklier en dat deed PIJN. Kon m'n arm ook nauwelijks optillen. Gelijk gestopt met die deo en toen was het ook gauw weer over.
Ik ben mijn eigen bananenschil

zondag 30 januari 2011 om 22:25
Ik had het een keer toen ik andere deo was gaan gebruiken (rexona tegen witte strepen in zwarte kleding o.i.d.), was een ontstoken zweetkliertje. Ik had zo'n echte ouderwetse huisarts die sigaren rookte in de spreekkamer: "die overdreven schone vrouwen van tegenwoordig. Gewoon één keer per week wassen met groene zeep is genoeg, deden ze vroeger ook." Heb die oksel een week alleen met water gewassen en geen deo gebruikt aan die kant en toen was het weg.
zondag 30 januari 2011 om 22:32
maandag 31 januari 2011 om 07:08
maandag 31 januari 2011 om 11:19
Hoi,
Dit klinkt als hydradenitis. Een erg vervelende aandoening.
Het kan inderdaad vanzelf verdwijnen, als het dat niet doet, kun je er een gaasje met trekzalf op doen, de bult '' breekt'' dan open en de rommel kan er uit.
Het is inderdaad erg pijnlijk.
Maar voor de zekerheid naar de huisarts kan natuurlijk nooit kwaad.
Succes!
Dit klinkt als hydradenitis. Een erg vervelende aandoening.
Het kan inderdaad vanzelf verdwijnen, als het dat niet doet, kun je er een gaasje met trekzalf op doen, de bult '' breekt'' dan open en de rommel kan er uit.
Het is inderdaad erg pijnlijk.
Maar voor de zekerheid naar de huisarts kan natuurlijk nooit kwaad.
Succes!
dinsdag 1 februari 2011 om 16:03
Kan inderdaad een ontsteking zijn, als je mazzel hebt gaat het vanzelf weer weg. Als dat niet zo is en het blijft zeer doen dan toch naar de huisarts. Bij mij ging het niet vanzelf weg en de huisarts heeft het toen opgelost (lees: piepklein sneetje gemaakt waardoor de troep eruit kon, als een puistje zeg maar).
Sterkte!
Sterkte!