Plotseling even dubbelzien?
zaterdag 9 oktober 2010 om 00:18
Al jaren heb ik af en toe last van migraine. Niet zo erg dat ik in het donker moet liggen gelukkig, maar ik heb wel altijd 20 tot 40 minuten last van aura's (dwz dat ik vlekken zie die steeds groter worden waardoor ik tijdelijk vrij weinig zie).
Nu zat ik vanavond tv te kijken en plotseling zag ik alles dubbel, twee beelden naast elkaar. Ik kon ook even niets meer lezen. Toen ik met maar één oog tegelijk keek, was het dubbelzien weg. Na flink knipperen en wrijven was het weer over.
Heel apart, dat heb ik nog nooit gehad. Het voelde alsof mijn oog even 'niet goed zat', een soort spierpijn die ik nu nog steeds een beetje voel (kan ook de angst zijn dat het terugkomt). Ik vond het, ook al was het in een minuut over, wel eng.
Herkent iemand dit toevallig, zou het misschien een symptoom van migraine kunnen zijn?
Bedankt alvast!
(ik ga nu toch maar eerst even slapen, ben morgenochtend terug.)
Nu zat ik vanavond tv te kijken en plotseling zag ik alles dubbel, twee beelden naast elkaar. Ik kon ook even niets meer lezen. Toen ik met maar één oog tegelijk keek, was het dubbelzien weg. Na flink knipperen en wrijven was het weer over.
Heel apart, dat heb ik nog nooit gehad. Het voelde alsof mijn oog even 'niet goed zat', een soort spierpijn die ik nu nog steeds een beetje voel (kan ook de angst zijn dat het terugkomt). Ik vond het, ook al was het in een minuut over, wel eng.
Herkent iemand dit toevallig, zou het misschien een symptoom van migraine kunnen zijn?
Bedankt alvast!
(ik ga nu toch maar eerst even slapen, ben morgenochtend terug.)
zaterdag 9 oktober 2010 om 07:39
Door die vlekken wist ik dat ik een aanval krijg,en nam ik bij voorbaat al mijn medicijnen in.Want bij een echte aanval viel ik echt flauw van de hoofdpijn met overgeven en totaal niet meer kunnen functioneren 24uur.....
Nu al jaren geen echte aanval meer gehad,gelukkig,dankzij een andere anticonceptie pil!
(mijn migraine was gekoppeld aan mijn menstruatie cyclus)
Nu al jaren geen echte aanval meer gehad,gelukkig,dankzij een andere anticonceptie pil!
(mijn migraine was gekoppeld aan mijn menstruatie cyclus)
zaterdag 9 oktober 2010 om 10:43
Ik zie altijd flitsen en trillingen als er een migraine-aanval in aantocht is. Ik kan dan ook niet meer helder zien en het lijkt net of mijn oog een soort sluiting maakt (tja hoe zeg je het anders). Gelukkig heb ik zelden een aanval (even afkloppen). Ik zie tegenwoordig ook dubbel als ik oververmoeid ben, kan dan niet meer focussen. Ik zie het echt als symptoom dat ik rust moet nemen, want door rust gaat het over.
Als het vaker voorkomt zou ik toch ook even de huisarts raadplegen... voorkomen is beter dan genezen...
Als het vaker voorkomt zou ik toch ook even de huisarts raadplegen... voorkomen is beter dan genezen...
Horen, zien en .... reageren
zaterdag 9 oktober 2010 om 10:45
@daffyduck: fijn dat je al een tijdje geen migraine meer hebt. Ik had het voorheen ook veel meer, toen had ik de Diane anticonceptie en wekelijks aanvallen. Nu heb ik een andere pil (microgynon 20) en er ook véél minder last van.
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik inderdaad maar beter even langs de huisarts kan gaan, want ik heb tot nu toe nog geen migraine-aanval gekregen en dat dubbelzien heb ik echt nog nooit gehad als symptoom, ik vond het ook echt eng (gelukkig was het dus wel snel over!). Ik zal maandagochtend wel even bellen.
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik inderdaad maar beter even langs de huisarts kan gaan, want ik heb tot nu toe nog geen migraine-aanval gekregen en dat dubbelzien heb ik echt nog nooit gehad als symptoom, ik vond het ook echt eng (gelukkig was het dus wel snel over!). Ik zal maandagochtend wel even bellen.
zaterdag 9 oktober 2010 om 10:47
Het is na goed slapen vannacht trouwens wel over, maar de angst dat het zomaar terugkomt is niet weg. Want het kwam zo onverwacht.
@Carliena: flitsen en trillingen zie ik ook vaak, en van die rare gekleurde vlekken/aura's. Rust nemen is wel een goed idee (maar het stomme is dat ik de hele vrijdag niets gedaan had, behalve op de bank hangen).
@Carliena: flitsen en trillingen zie ik ook vaak, en van die rare gekleurde vlekken/aura's. Rust nemen is wel een goed idee (maar het stomme is dat ik de hele vrijdag niets gedaan had, behalve op de bank hangen).