Gezondheid alle pijlers

Plotselinge kiespijn

01-03-2013 23:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben al enige tijd verkouden. Nu heb ik sinds vandaag een zeurende pijn in een van mijn kiezen. Ongeveer 4 maanden geleden ben ik naar de tandarts geweest voor controle. Alles was in orde. Als ik goed kijk, is de kies aan de binnenkant vlakbij de wortel wat bruin, maar dit was altijd zo voor zover ik weet. Ik heb geen gruwelijke pijn, maar wel duidelijk last. Het is ook weekend. Wie kan mij raad geven?
Heb je geen bijholte ontsteking? Daar heb ik ook een keer mee bij de weekendtandarts gezeten...
Ik heb het ook, toen ik ziek was begon mijn tandvlees wat te trekken, s'' avonds tanden gepoets, tandvlees.. en ik ging me toch kapot van de pijn, branden branden. Het heeft echt een paar uur geduurd voor het even wat beter ging, maar ik lag op bed met een dikke wang..

Ik heb er nu nog last van alleen bij mijn tandvlees, linksboven,rechtsboven, rechtsonder..

Volgens ma is het zo over met een antibioticakuur , helaas kan ik pas dinsdag naar de huisarts.. Dus het nog even uit zitten...
Neusspray proberen van Vogel, voor bijholteontsteking.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik had het laatst ook, gecombineerd met oorpijn. Maar dat kwam doordat mijn amandelen ontstoken waren. Pijnlijke toestand!
quote:Cookie-Dough schreef op 01 maart 2013 @ 23:17:

Ik heb het ook, toen ik ziek was begon mijn tandvlees wat te trekken, s'' avonds tanden gepoets, tandvlees.. en ik ging me toch kapot van de pijn, branden branden. Het heeft echt een paar uur geduurd voor het even wat beter ging, maar ik lag op bed met een dikke wang..

Ik heb er nu nog last van alleen bij mijn tandvlees, linksboven,rechtsboven, rechtsonder..

Volgens ma is het zo over met een antibioticakuur , helaas kan ik pas dinsdag naar de huisarts.. Dus het nog even uit zitten...Dokterspost, hier kun je niet mee rond blijven lopen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:skinnyjeans86 schreef op 01 maart 2013 @ 23:14:

Ben al enige tijd verkouden. Nu heb ik sinds vandaag een zeurende pijn in een van mijn kiezen. Ongeveer 4 maanden geleden ben ik naar de tandarts geweest voor controle. Alles was in orde. Als ik goed kijk, is de kies aan de binnenkant vlakbij de wortel wat bruin, maar dit was altijd zo voor zover ik weet. Ik heb geen gruwelijke pijn, maar wel duidelijk last. Het is ook weekend. Wie kan mij raad geven?

Spoelen met zout water ?

Nerofen slikken, en hopen dat de pijn niet veel erger wordt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bedankt voor de snelle reacties! Bijholteontsteking geen idee.. Heb geen hoofdpijn of een vol gevoel in mijn holten zeg maar. Denk niet dat dat het is. Heb de pijn specifiek bij een kies. Heb gewacht totdat het overging, maar ik stoor me eraan...

Cookie-Dough: Sterkte! Hoop dat je er gauw iets voor krijgt. Je tandvlees doet pijn? Niet je kiezen of tanden zelf begrijp ik?
Ik vind het niet erg genoeg om de huisartsenpost te bellen. Weet ook niet zo goed wat ik met mijn post wil. Alsof ik wil horen dat het over kan gaan... Ik vind het geen spoed, wel storend.
O ja, pijnstiller hielp niet echt...
quote:Snoesje666 schreef op 01 maart 2013 @ 23:21:

[...]

Dokterspost, hier kun je niet mee rond blijven lopen.

Maar ik heb er alleen maar last van als er druk op mijn tandvlees word gezet.

Mijn tanden poetsen gaat prima, tandvlees moet ik echt van af blijven en dan gaat het gewoon goed. Tandvlees poetsen of een stuk eten er in prikken is geen goed idee..

Dus dan is dokterspost toch niet nodig want echt nood is het dan ook niet lijkt me? (Ik heb nogal aangeleerd dat je alleen naar de dokter mag als je zowat dood gaat..)

Nee echt alleen mijn tandvlees doet pijn
Voor tanden en tandvlees wordt je 9 van de 10x eerst doorgestuurd naar de tandarts. Vindt die niets, dan kan je weer terug naar de ha.
Naar de tandarts gaan idd, de huisarts doet echt niks bij kiespijn of pijn aan je tandvlees.

Je hebt ook tandartsen met weekenddienst, dit is alleen wel duurder en je moet meteen afrekenen.
quote:skinnyjeans86 schreef op 01 maart 2013 @ 23:14:

Kan jij je wortel zien?

Weet je hoe diep een wortel zit, dit zie je echt niet.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Beste mensen, even een update. Ontzettend bedankt voor het meedenken!

Pepexx: Ik bedoel het stukje tussen kies en tandvlees is wat teruggetrokken waardoor er wat wortel zichtbaar is (dit is donkerder van kleur). Voor de rest heb ik een mooi gebit, tenminste dit hoor ik regelmatig.

Gisteren maar gaan slapen, de volgende dag was de pijn weg! Echter begon de zeurende pijn aan de andere kant. Denk dus dat het de verkoudheid is. Mijn gewrichten doen ook nog steeds pijn. Ga er vanuit dat ik geen gaatjes heb. Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven