Gezondheid alle pijlers

Podcast of boek perimenopauze

14-10-2025 11:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil me wat meer verdiepen in wat er nu in mijn lijf gebeurt nu ik duidelijk richting menopauze ga.
Ik zoek daarom podcasts of boeken die duidelijk uitleggen wat en hoe rondom de perimenopauze en hoe je er goed mee kunt omgaan.
Heeft er iemand tips ?
Geen advies maar een teeveepee. Ik zie er (te) veel YT en insta-reels over, maar ik heb liever iets ‘substantieels’ en liefst ook met wat onderzoek erbij.
Sok schreef:
14-10-2025 11:06
Geen advies maar een teeveepee. Ik zie er (te) veel YT en insta-reels over, maar ik heb liever iets ‘substantieels’ en liefst ook met wat onderzoek erbij.
Dit helemaal
‘Ook leuke meisjes worden 50.’ Antwoorden op al je vragen over de overgang op basis van de laatste wetenschappelijke inzichten.

https://www.bol.com/nl/nl/f/ook-leuke-m ... 004862590/

Dit boek is uit november 2022. Ik weet niet of ze deze in de toekomst gaan updaten maar vond het vrij informatief en nuttig.
.
De podcast van Suzanne Rethans, ‘We zijn toch niet gek?’ is heel informatief. Verder kun je op Instagram (als je dat hebt) een aantal goede menopauze-experts volgen zoals menopausetaylor, drmennobgyn, menopause_doctor.
Je kunt ook een overgangsconsulente bellen om te vragen of ze informatie heeft waar jij je in kunt verdiepen bedenk ik mij nu net (wilde ik zelf ook gaan doen namelijk)
engelse podcast: The Resetter Podcast van Mindy Pelz
NL podcast: bruisende avonturen

Luisterboek: kracht van de hormonen, geschreven door 2 duitse artsen
Dit topic, inclusief de verwijzingen:

gezondheid/de-ongemakken-van-de-overgan ... s/513234/4#
Ik heb net de podcast van Evy Hansen afgeluisterd en die heet Bloedheet en tranen.
Suzanne Rethands heeft ook een podcast die informatief is
En het boek ‘ook leuke meisjes worden 50’ is iddd een tip.
De podcast opvliegend wild. Informatief en grappig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven