Gezondheid alle pijlers

Positieve ervaringen Mirena?

08-05-2011 15:33 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik een Mirena laten plaatsen maar als ik zo al die verhalen over de Mirena hier lees op het forum word ik daar niet echt blij van... Haaruitval, acné, afstoting van het spiraaltje etc.

Vandaar mijn vraag of er ook positieve ervaringen zijn met de Mirena. Ik ben benieuwd!
.
Hey allemaal,

ik wilde al bijna een nieuw topic openen, maar herinnerde me ineens dat deze al bestaat.. En ik heb wel wat positieve ervaringen te delen

Ik heb mijn mirena nu 4 weken.

Het zetten viel me zo enorm mee, maar daarna heb ik wel veel buik- en rugpijn gehad. Nu helemaal niet meer..

Ik vloei nog een klein beetje, maar dat zal ooit wel ophouden neem ik aan.

Ik ben zo super tevreden tot nu toe, en het allermooiste is nog wel dit:

Altijd al een onrustige huid gehad en ik was dan ook bang dat het nog erger zou worden door mijn mirena.. maar het tegendeel is waar..

Mijn hele huid is opgeknapt, alle plekjes zijn weg. Ik heb sinds mijn 14e niet meer zo'n mooie huid gehad, krijg alsmaar complimenten.

Misschien verandert het nog wel, maar ik ben er nu op dit moment zo blij mee dat ik het even moest delen
succes gewenst
Ik heb voor de tweede keer een Mirena. De eerste was voor de zwangerschap en beviel heel erg goed!! Na de zwangerschap van mijn tweede heb ik weer een Mirena laten plaatsen en daar moest mijn lichaam wel een paar maanden aan wennen. Ik heb hem nu alweer 9 maanden en voldoet prima. Geen last van hormonen, menstruatiepijn of andere kwaaltjes. Ik zou zeggen; Probeer het gewoon!!

Als het na een paar maanden toch niet bevalt, kun je hem zo weer laten verwijderen...
Het is fijn om te horen dat ook veel mensen positieve reactie hebben.

Ik ben al een hele tijd aan het twijfelen of ik een spiraaltje laat zetten of toch maar niet.

Ik las alleen maar negatieve reacties!

Alleen heb ik nog 1 vraag...

Hoe zit het met gewichtstoename?

bedankt!
Ik heb de Mirena 4 jaar gehad. Ideaal! Okay, het zetten is inderdaad niet prettig, maar daarna hoef je je nergens zorgen meer over te maken. Ik heb 4 jaar geen menstruatie gehad en het eruit halen was een eitje. En om antwoord te geven op voorgaande post: Ik heb geen last gehad van gewichtstoename. Ik heb geen nieuwe genomen, omdat ik binnen de volgende 5 jaar graag moeder wil worden. Anders was ik er weer voor gegaan.
Ik ga 'm als het goed is over 2 weken laten plaatsen en vind het heel spannend en ook best eng. Al 4 jaar aan de pil, maar het gaat me steeds meer tegenstaan om zoveel hormonen te slikken.

Dus... nieuw hoofdstuk! Ik heb nooit 'echt last' van de pil (Microgynon 30) gehad; na de eerste maand hormonale ellende (elke avond huilen, boos, verdrietig, dat soort dingen) ben ik niet aangekomen, is mijn huid er mooier van geworden en heb ik verder ook weinig te klagen. Is dat enige garantie dat ik van de hormonen in het Mirena-spiraaltje ook geen of weinig last ga hebben? Heeft 1 van jullie daar ervaring mee?

Verder hoop ik dat ervaringsdeskundigen me tips kunnen geven... Pijnstiller van tevoren was ik sowieso van plan (ik dacht aan ibuprofen), maar zijn er nog andere handige trucjes om de gevreesde pijn te verlichten?
Heb ´m 6 weken terug laten plaatsen bij de gyn. Was erg gespannen vooraf, uur van tevoren 600 mg ibuprofen op. En een tabletje oxazepam (beladen gebied, ivm misbruik als kind).

Gyn was prettig persoon. Het opmeten mirena deed gemeen zeer, de plaatsing was ook pijnlijk. Maar we hebben het wel over korte momenten van een halve minuut. Naderhand een dag of 5 vage zeurende buikpijn gehad die prima te behandelen was met paracetamol. Alleen de eerste 2 dagen extra ibuprofen geslikt, had de HA ook voorgeschreven als voorzorg.

Nu 1 keer ´ongesteld´ geworden, veel meer dat een heel klein beetje vloeien was het niet. Net een inlegkruisje waardig. PMS klachten heb ik nog wel gehad die eerste maand, maar ik lees hier dat ik er op mag hopen dat dat ook minder gaat worden.

Geen gewichtstoename, acne of andere rare verschijnselen. Al met al positief dus.
Hier sinds 2 jr mirena, plaatsen was geen probleem, idd het meten van de baarmoeder deed even krampen maar... Het belangrijkste is om te ontspannen als je kramp voelt dan is het zo over.. Daarna 1 dag iets kramp en verder nooit meer. Niet meer ongesteld ook.

Ik ben sindsdien 5 kilo lichter in vergelijking met de pil. Heb wel soms ( 1x per half jaar) de pre menstruatie klachten, vreetbuien, rugpijn, gevoelige borsten, en een humeur om op te schieten
Ik ben zó onvoorstelbaar blij met de Mirena! Bijna geen menstruaties meer. Een heel enkele keer een heel klein beetje, maar dat kan ik af zonder verbandjes etc.

Verder vind ik het heerloijk dat ik niet meer dagelijks hoef te denken aan m'n anticonseptie.

Heb meer zin in sex dan met de pil.

Verder heb ik géén vet haar, géén acne of andere gekke dingen.

Ik ben er heel erg blij mee. Het is zeker het proberen waard.

Negatieve verhalen zijn er natuurlijk altijd, mensen zijn avekr ook bereid hun negatieve verhalen op het web te stampen dat hun positieve verhalen.
Hier ook een positief verhaal. Plaatsen deed totaal geen pijn en sindsdien weinig menstruatie. Heb geen enkele bijwerking, dus ook geen gewichtstoename. Ik ben er blij mee!
dit dus
Bedankt voor de reacties, dat is net wat ik even nodig had!

Super, zie er nog steeds tegenop om m te laten plaatsen, maar ja als ik de rest van de positieve dingen hoor is het het proberen waard.

Heel erg bedankt!
same here, steffanie!

Bedankt voor jullie positieve verhalen, dat geeft de burger moed
Hier ook alleen maar positief over de mirena. Ik heb hem nu bijna anderhalf jaar, en ben er erg tevreden over! Ik heb ook nagenoeg genoeg geen pijn gehad tijdens het plaatsen (maar heb ook een zontje, dus misschien dat de bevalling nog scheelt qua pijn betreft?) Het enige waar ik erg veel last van had tijdens het plaatsen, was dat er een velletje vast zat tussen de eendebek, en die was behoorlijk ver opengespreid, en dus erg vervelend Maar erna ook haast geen pijn gehad, ik zou tegen anderen zeggen, doen!!
Ik betrap mezelf er trouwens op dat ik meer opzie tegen op m'n alleroncharmantst ongesteld met de benen wijd bij m'n huisarts, dan tegen de pijn..
@ Orchis_simia, Ja daar zie ik ook wel tegen op!

Ik moet er voor naar de gynaecoloog onze huisartsen kregen het niet meer vergoed of zoiets.

Ik heb vandaag het spiraaltje gehaald en afspraak gemaakt!

Wanneer moet jij?
Ik wilde eerst vragen of ik ermee naar het ziekenhuis kon, maar de assistente zei dat de huisarts het zelf doet, en achteraf vind ik het wel fijn dat het niet door een 'vreemde' gedaan wordt en er niet ver voor hoef te reizen (ziekenhuis is toch een halfuur met de bus). Ik moet over twee weken, wanneer is jouw afspraak steffanie?

Ik zal nog wel even navragen hoe het zit met de vergoedingen bij de huisarts, m'n eigen risico zal er denk ik wel vanaf gaan, maar daar wil ik het graag bij houden (is al duur genoeg :P)
Haha ik moet ook over 2 weken!

2 februari.

Ik woon in de buurt van het ziekenhuis dat scheelt (15 min rijden)

Laat je me weten hoe het is gegaan!?
quote:orchis_simia schreef op 19 januari 2012 @ 16:16:

zijn er nog andere handige trucjes om de gevreesde pijn te verlichten?Je kunt bij de gynaecoloog om een verdoving vragen. Klein prikje, paar euro, geen pijn. Zal de huisarts ook wel weten denk ik?
quote:steffanie1987 schreef op 20 januari 2012 @ 12:57:

Haha ik moet ook over 2 weken!

2 februari.

Ik woon in de buurt van het ziekenhuis dat scheelt (15 min rijden)

Laat je me weten hoe het is gegaan!?Haha, ik moet 1 februari! Ik hou je op de hoogte, laat jij het ook weten?
Dat is toevallig!

Ik hou je ook op de hoogte!

Mocht ik je niet meer spreken:

Succes!!
Dank je, jij ook! Als ik ertoe in staat ben laat ik 1 februari wel weten hoe het ging

Verder blijven positieve en geruststellende verhalen heeeeel erg welkom hoor!
Succes dames!

Hier ook een mirena. Het zetten was volledig pijnloos. (heb wel 2 kindjes) Sindsdien niet meer ongesteld geweest, al bijna anderhalf jaar. Bijgekomen ben ik ook niet, if anything zelfs afgevallen. Ik merk het soms wel wanneer ik ongesteld had moeten worden, dan krijg ik heel lichte buikpijn. Maar dat is het enige.
Eerste Mirena zetten was niet fijn. Huisarts lukte het nl niet ivm gekantelde baarmoeder. Gyn zetten hem echter in no time. Kan me weinig herinneren van klachten erna. Al vrij snel geen menstruatie meer... ideaal. Jaar geleden laten wisselen voor een nieuwe. Was wederom zo goed als pijnloos. Eerste maanden wel even klachten van acne en stemmingswisselingen, dit verdween na een paar maanden weer. Nu nergens last meer van. Gewichtstoename kan ik ook niet zeggen, maar ben daar altijd heel bewust mee bezig, heb er ooit 50 kg vanaf gelijnd en zet al jaren alle zeilen bij om stabiel te blijven...
Bij mij gaat de huisarts 'm dus plaatsen.. toch wel eng als je af en toe leest dat het bij sommige vrouwen niet ging bij de huisarts. Maar goed, kwestie van niet te druk om maken denk ik... Ik vind het toch wel fijn dat het dicht bij huis en door een bekende gedaan wordt namelijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven