Gezondheid alle pijlers

PPD allergie

10-07-2012 18:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 weken geleden de uitslag van de dermatoloog gehad,

PPD allergie.

Idd. o.a door haarverf.

Nu zijn er een heleboel aanverwante stoffen waar je ook op kunt reageren, maar hoe onthou ik dat allemaal???

En waarom zit ik nu onder de jeuk en de vlekken(meer als anders) terwijl t al 5 weken geleden is dat mijn haar is geverfd?

Heeft iemand tips hoe ik de jeuk te lijf kan gaan(heb een zalf van de dermatoloog maar die doet weinig )Alle tips zijn welkom ook waarop je met deze allergie ook nog op kan reageren
op korte termijn:

probreer afleiding te zoeken.

Wandelen, een vriendin bellen, tv kijken, een puzzelkubus oplossen - net wat jou het best bezig houdt.

op de lange termijn:

ga toch uit je hoofd leren voor welke spullen jij allergisch bent!

en ik denk ook:

Gebruik niet 4 soorten sjampoo/haarversteviger / deo enz. door elkaar.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Beste Rosty,

Zie hier zeer uitgebreide informatie over PPD en aanverwante stoffen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.huidziekten.nl ... ylenediamine-allergie.pdf
Heb mezelf ook verdiept in PPD's etc. Heb zelf geen allergie maar wel ineens veel last van haaruitval. Je zou naar volledige natuurlijke kleuring kunnen gaan zoals van Logona of Sante. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar heb wel de colour creme van Logona besteld. Ik ga een proefstrengetje verven om het uit te proberen.
Ik heb ook een ppd allergie. Je moet sowieso elk contact met ppd zien te vermijden. Anders wordt de allergie alleen maar erger. Zelf gebruik ik nu Colourwell. Dat is op internet te koop. Google maar eens.Heb nergens last meer van en ben tevreden over het kleurresultaat. Succes!
Ik heb ook PPD allergie.

Naast haarverf kan PPD ook zitten in o.a:

- marcara

- eyeliner

- rubber

- zwarte kleding (kleurstoffen)

Naast PPD allergie ben ik ook allergisch voor de medicijnen die tegen de allergie helpen. Niet handig...

Make-up van de hema en de body shop reageer ik altijd goed op. Zwart ondergoed kan in niet verdragen.

De verschijnselen van een reactie op PPD kan wel maanden duren. Tijdens mijn laatste reactie was mijn gezicht opgezwollen en dat heeft nog wel een half jaar geduurd voordat ik mijn oude hoofd weer terughad.
dank jullie wel voor de reacties!!!!
Ik zou de huisarts of dermatoloog even bellen en zeggen dat de zalf niet werkt. Ik heb wel eens enorme jeuk gehad vanwege een allergie en kreeg toen naast (Xyzal) zalf tabletten mee die heel goed werkten. Antihistamine denk ik, ik weet niet meer wat het precies was. Sterkte ermee, jeuk kan je zo gek maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven